Gå til innhold
Alfista_QV

Alfa Romeo 164 3Liter Q4!

Anbefalte innlegg

Tok ikke lang tid før den dukket opp igjen nei, snuste litt på den i fjor da den var tilsalgs hos en privat person. Men ble solgt ganske raskt.

Sikkert høy gøy faktor, problemet er vel dele tilgangen. Har lest endel tråder om tilsvarende biler på det svenske forumet og det har vel skremt meg litt, men alt til sin pris. Spørs om det er noe prutings mon da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke det, men den var annonsert i fjor og da ble den solgt i følge eier, det var i Skien det også.

Mener det var en TV reg så jeg går utfra at det er denne. Fins vel ikke så mange....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt oppgitt i annonse: 1700 kg.

400 kg mer enn  en 3.0 V6 FWD ???

Ja, tror Q4 etter facelift veier ca. 1685kg eller der omkring.

En FWD 3.0 veier nok mer enn 1300kg, ihvertfall etter facelift.

Min gamle 2.0 facelift veide til sammenligning omtrent 1400kg pga ekstra kollisjonssikkerhet og stømdemping...

Men er enig i at Q4'n er tung ja  :)

En vanlig QV er nok litt raskere rett frem, men 4WD sitter som limt i svingene sier de som har prøvd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eieren er selger i dette bilfirmaet (så det er nok privatsalg på bedriftens betaling) .

Er nok derfor den selges og ikke gjelden løses ut før ny kjøper har overdatt den. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 liter, 231 hk og 4x4, er jo nøyaktig samme dataen som det er på min 330 xi det :-)

Stilig bil, digger den hekken der, og sjekk bakseta!

Er det permanent 4x4 eller er det noko viskosekobling av noko slag på denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

permanent ja, med 60-40 fordeling av kreftene (60 bak selvsagt 8)*)

hadde de setene der i farge okseblod i en rød 164 ts jeg eide en gang. har sett den til salgs flere ganger. noen som har kjøpt? veldig lekker og bra stand (hvertfall når jeg eide den)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 164 Q4 er nok ikke tyngre enn en 330Xi, snarere tvert i mot.

En 330 xi Touring veier 1685kg, ingen lettvekter mao. Sedanutgaven veier nok nokre kg mindre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Q4 har en elektronisk viskosekobling med variabel fordeling.. "viscomatic"

er du sikker på dette gjelder for 164 q4? har lest den har 60-40 fordeling og fint kan driftes om du går hardt på 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en telefon..

Det var en selger i firmaet sim eide den ja. Bilen skulle være i meget god stand, eneste han hadde å utsette på den var et varsellys for innsprøytning som av og til lyste.

Men merket ikke noe ved kjøring.

Han visste ike hvor mye bilen kunne trekke, men skulle få svar i kveld..

Litt gammel bil dog..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...