Gå til innhold
Gjest ErnstBernt

#¤%&!!!!! Autofilbladet!

Anbefalte innlegg

Har noen lest bladet Autofil??? >:( Flott reklame for Alfa der de prøver å selge en komplett ubrukelig 92 mod 75TS med 218000 på klokka til bruktbilselgere i Oslo området. ???

Bilen så ut som et vrak og hadde nok ikke fått noen kjærlig hånd fra eieren de siste 7 årene. Og i tillegg sammenligner de prisen (på 5000.- forståelig nok) med en BMW 318 92 mod med 2 liters motor? (er minimalt inne på BMW, men er det ikke 1.8 i en 318? Derav navnet 318.) Alfaen er inne i sitt siste produksjonsår, 40,000 under i pris når den er ny, og BMWen er inne i sitt første produksjonsår med E36 karoseri. Si meg, har de røyka sokker eller??????

Listepris på BMWen er 75.000.- Selfølgeligvis hadde de fått abnormt mye mer enn 5000.- for en 75TS i god stand og lavere kilometer.

Skulle likt å slitt av både armer og bein på karn som skulle selge bilen.

Kan hende det er bare jeg som har kort lunte, men fant dette litt frustrerende.... Har forøvrig brukt Autofil bladet til å tenne opp i ovnen med, ble en fin varme av det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

354634535 % enig, og de gutta skal liksom ha peil. Bestilte til og med bladet i 6 mnd, avbestilt avbestilt avbestil.

Kan ikke han derre jan ikke peil erik (bruker bare små bokstaver i navnet hans av naturlige årsaker) like godt starte programmet kjøkkenfil. Å ha tupperware party for 70 år gamle kjærringer.

Det ble jo akkurat delt ut ett æresmedlemskap i klubben til Alfafred, har vi ikke noe stikk motsatt å tilby?

Fyren er kjøpt og betalt, det bør man ikke ha 13 i iq engang for å skjønne.

Bård-Arne Andersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte bare kjøpe det for så å bli skuffa for andre gang på rad! To av to forsøk sier nok, siste gang jeg kjøper det. For mye Se & Hør!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info er det vitterlig 2.0 i 318 og 1.8 i 316 i enkelte årsmodeller. Atypisk forvirrende tyskere. Ryktes det, fra bmw-kolleger... ;)

Enig i at bladet ikke imponerte digert, men jeg gir det noen sjanser til... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, slik blir et blad når såkalte selvutnevnte bilforståsegpåer wannabees skal tjene penger på spin-off produkter fra programmet Autofil som har en stor oppsluttningsskare blandt norske TV-seere i mangel på alternative bilprogrammer. Jeg har fått nok av Jan Erik Larsens forkjærlighet for koppholderdesign og digre bakpotter som loff kan stikkes inn i.

Man kan ikke lage bilblad bare for at man har kjørt et par feite biler på NRK´s regning!

Kjøp heller svenske BILSPORT, der er gutter som har peiling på bilkultur!!!!

Jan Erik du kan stikke loffen din opp i eksosrøret nederst på ryggen din!

Trond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg må dra litt på smilebåndet når dere tar dere så forferdelig nær av denne Alfa-artikkelen i Autofil. Når man ser hvordan nettopp dette eksemplaret av en Alfa Romeo 75 ser ut, så er det kanskje ikke så rart at bilforhandlere/butikker/selgere ikke vil kjøpe opp en slik bil? Så på bakgrunn av at bilen ser ut som den gjør, hadde jeg ikke regnet med at han hadde fått solgt den til noen av de stedene de besøkte.

For å få solgt en slik bil burde man kanskje henvnede seg til privatpersoner, og helst en Alfist?

Så for å oppsummere; Hvis de hadde kommet med en hvilkensomhelst annen bil i samme stand, hadde de ikke fått solgt den heller.

Autofil oppsummerte slik: "Men eieren Niklas Thoresen er overrraskende blid. Kanskje egentlig ikke så rart, på tross av de få og skammelige budene. Niklas har oppdaget at han er eier av en skult skatt - godt skult under ett tjukt lag rust..."

PS: Jeg synes ikke at man så lett skal ta seg nær av slike ting.

mvh

Ken-Arild Kristiansen

[email protected]

http://www.kak.net/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klar over det, men hadde bare et lite håp om at de hadde klart å lage noe litt lenger unna den vante malen. Utseendet er en ting men synes ikke innholdet er veldig mye å skryte av heller. Personlig synes jeg ikke en 4 siders rep. om dekkbrennende sierra er spesiellt interresant. Men smaken er som baken....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg må dra litt på smilebåndet når dere tar dere så forferdelig nær av denne Alfa-artikkelen i Autofil. Når man ser hvordan nettopp dette eksemplaret av en Alfa Romeo 75 ser ut, så er det kanskje ikke så rart at bilforhandlere/butikker/selgere ikke vil kjøpe opp en slik bil? Så på bakgrunn av at bilen ser ut som den gjør, hadde jeg ikke regnet med at han hadde fått solgt den til noen av de stedene de besøkte.

For å få solgt en slik bil burde man kanskje henvnede seg til privatpersoner, og helst en Alfist?

Så for å oppsummere; Hvis de hadde kommet med en hvilkensomhelst annen bil i samme stand, hadde de ikke fått solgt den heller.

Autofil oppsummerte slik: "Men eieren Niklas Thoresen er overrraskende blid. Kanskje egentlig ikke så rart, på tross av de få og skammelige budene. Niklas har oppdaget at han er eier av en skult skatt - godt skult under ett tjukt lag rust..."

mvh

Ken-Arild Kristiansen

[email protected]

Hei Ken-Arild!

Er ikke det at jeg tar meg så forferdelig nær (ok, kanskje litt ;) ) av det som står i Autofilbladet. Det er bare det at det er litt irriterende at det selfølgelig skulle være en Alfa de skulle dra opp som er en spesiell bil for spesielt intereserte. Og som allerede sliter med et dårlig rykte. Gjør ikke akkurat 75en min mer lettsolgt.

Hadde det vært en Toyota Corrolla hadde nok mesteparen av leserene bare tenkt at det var et dårlig eksemplar. Men siden det var en Alfa, styrket det nok bare ryktet om at Alfa er en drit bil.... Som den til tider riktignok kan være.... :)

Autofil programmet er ikke laget for å være seriøst, men morsomt og informativt. Har felles bekjente av "Loffmannen" og han er like morsom, blid og trivelig privat som han er på TV. Intensjonen hans var/er neppe å lage et døds seriøst program.

Jeg liker personlig Autofil programmene, ble bare irritert/frustrert over at min kjære 75 ble framstilt som et vrak ingen vil ha i bladet.... Og at det var en 75 som ble brukt, har neppe Jan-Erik noe med... 8)

Har ennå ikke lest hele bladet, fikk det bare slengt i fanget av en kompis som lo meg i trynet. Så jeg kan ikke utale meg om resten av bladet.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er abonnent og synes at Autofil-bladet er veldig bra. Har vært abonnent på Drive siden de startet opp, og i første øyekast er det en ting Autofil slår Drive langt ned i støvlene på... så er det BILDEKVALITETEN. Og siden jeg har 8 år bak meg som pressefotograf, er jeg nok ganske kresen på akkurat det området. Hvis bildene er dårlig, kan det være en god nok grunn for meg å ikke lese artikkelen/testen osv..

Men jeg synes også at innholdet i Autofil er veldig bra, men det bærer preg av Jan Erik, og at bil ikke nødvendigvis bare skal være seriøst og tørt, men morsomt! :)

Jeg synes ellers at Jan Erik har mange sunne meninger og har utvilsomt klart å lage et tv-konsept som fenger mange. Både fordi det er morsomt, han er en klovn, at det er mye informativt på programmet og fordi det er mye morsomme/kule/eksklusive/dyre biler som blir vist og testet.

Jeg synes f.eks at det er veldig bra at Jan Erik bruker Tommy Rustad som "ekspert" på bane. Dette får igjen programmet til å føles mer seriøst og at vi føler at, denne mannen kan vi stole på! :)

Men når det gjelder forsåket på å selge det dårlige eksemplaret av Alfa 75, så er det selvfølgelig ikke noe positivt for Alfa Romeo, og det ryktet Alfa Romeo har. Men det er som sagt en kjennsgjerning at en slik bil som ble "hengt ut" er vanskelig å bli kvitt igjen.

På bakgrunn av slike "inngrodde" meninger og oppfatninger om Alfa Romeo er det opp til blant annet oss å prøve å gjøre noe med det. Jeg gjør så godt jeg kan på mine websider, og prater varmt om Alfa Romeo...

Jeg er som kjent ett ferskt medlem i KARN, men skal gjøre det jeg kan for å gi Alfa Romeo omtale, være seg tester av Alfa Romeo, artikler fra treffene til KARN o.l.

Hadde det ikke også vært en idè å prøve å få media til å skrive mer om Alfa Romeo og miljøet rundt det?

Drive har f.eks gjentatte ganger skrevet om VW Audi Club Norwegen.. hvorfor ikke om Klubb Alfa Romeo Norge? MEN, da må vi også gjøre oss attraktive!

mvh

Ken-Arild Kristiansen

[email protected]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Drive har f.eks gjentatte ganger skrevet om VW Audi Club Norwegen.. hvorfor ikke om Klubb Alfa Romeo Norge? MEN, da må vi også gjøre oss attraktive!"

Prøver du å foreslå plastisk kirurgi eller???? Eller spoilerkit?

:P:D

/ulf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er abonnent og synes at Autofil-bladet er veldig bra. Har vært abonnent på Drive siden de startet opp, og i første øyekast er det en ting Autofil slår Drive langt ned i støvlene på... så er det BILDEKVALITETEN. Og siden jeg har 8 år bak meg som pressefotograf, er jeg nok ganske kresen på akkurat det området. Hvis bildene er dårlig, kan det være en god nok grunn for meg å ikke lese artikkelen/testen osv..

Men jeg synes også at innholdet i Autofil er veldig bra, men det bærer preg av Jan Erik, og at bil ikke nødvendigvis bare skal være seriøst og tørt, men morsomt! :)

Jeg synes ellers at Jan Erik har mange sunne meninger og har utvilsomt klart å lage et tv-konsept som fenger mange. Både fordi det er morsomt, han er en klovn, at det er mye informativt på programmet og fordi det er mye morsomme/kule/eksklusive/dyre biler som blir vist og testet.

Jeg synes f.eks at det er veldig bra at Jan Erik bruker Tommy Rustad som "ekspert" på bane. Dette får igjen programmet til å føles mer seriøst og at vi føler at, denne mannen kan vi stole på! :)

Men når det gjelder forsåket på å selge det dårlige eksemplaret av Alfa 75, så er det selvfølgelig ikke noe positivt for Alfa Romeo, og det ryktet Alfa Romeo har. Men det er som sagt en kjennsgjerning at en slik bil som ble "hengt ut" er vanskelig å bli kvitt igjen.

På bakgrunn av slike "inngrodde" meninger og oppfatninger om Alfa Romeo er det opp til blant annet oss å prøve å gjøre noe med det. Jeg gjør så godt jeg kan på mine websider, og prater varmt om Alfa Romeo...

Jeg er som kjent ett ferskt medlem i KARN, men skal gjøre det jeg kan for å gi Alfa Romeo omtale, være seg tester av Alfa Romeo, artikler fra treffene til KARN o.l.

Hadde det ikke også vært en idè å prøve å få media til å skrive mer om Alfa Romeo og miljøet rundt det?

Drive har f.eks gjentatte ganger skrevet om VW Audi Club Norwegen.. hvorfor ikke om Klubb Alfa Romeo Norge? MEN, da må vi også gjøre oss attraktive!

mvh

Ken-Arild Kristiansen

[email protected]

Her er jeg helt enig med Ken-Arild Kristiansen! Klubb Alfa Romeo her i Norge er en svært lite "synlig"klubb, så hvorfor ikke ta kontakt med NRK og Autofil og innviter dem med på neste klubbtreff? Det gir god PR for klubben og Alfa Romeo!!

Når det gjelder bladet og programmet Autofil så er jeg litt delte meninger... Er du en Cossworth råner fra Slemmestad så er Autofil et perfekt medium med mye snask... Er du derimot et råner med en Alfa Romeo, så er stoffet svært beskjedent og hva i huleste gjør båter i det bladet?? Er ikke Autodfil noe med bil og gjøre,.... Det er det samme som at bladet Lyd og Bilde skriver om PCèr og digitale kameraer!

Ellers så er det mye god underholding i både bladet og TV-programmet!! Men dog de har langt igjenn til BBC TopGear!! ;D

Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når de gjelder å få med journalister på eventuelle treff så kontaktet jeg ViMenn`s legende Lars Ola Sandelien når vi skulle ha treff i Lærdal.På de tidspunket hadde Lars Ola desverre fått slag så serfikatet var inndratt.her er litt av de han skrev til meg på mail:"Håper indelig du kan sende meg en ny invitasjon neste år da sikkert helsen er på topp igjen.Da kommer jeg garantert på treff, bare jeg får grini til meg et jern hos en Alfa forhandler" ;D

MVH

Lars Petter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er til å grine av...

I de første programmene til Jan Erik syntest jeg at det var artig med et friskt pust på tv´n. Gleden var imidlertid kortvarig. Hvis mannen ikke toner ned Godelg profilen er han i ferd med å bli like hipp som Sputnik. Makan til overeksponering har jeg sjelden sett.

Det som er så vanvittig trist er at med Autofil har vi fått et nytt blad basert på å dyrke det overfladiske. Jan Erik er morsom i små porsjoner, men mannen har jo ikke peil på bil. Alle biler er tøffe, har pupper og lekker rumpe. Mannen ser ikke forskjell på en Honda Jazz og en Alfa GTA. Jeg skjønner at folk trenger brød (i eksospotta) og sirkus, men skal du ha et bilprogram og et blad bør du i hvertfall vite hva som er under panseret på det du tester. Blødmene sitter tett, hva med å pugge litt fakta før du går på lufta? Jeg er ikke en Nissan Skyline fan, men vet med sikkerhet at den ikke har en V6 under panseret eller blir levert med fire dører. Dette er sjefsblemmer som burde vært luket ut av profesjonelle aktører som Autofil. 75 reportasjen føyer seg bare inn under det samme søppelet. Nei, takke meg til Se og Hør, der kan jeg i hvertfall få nyte søppelet og sladderet i fred.

Håper at Jan Erik slipper andre krefter til i både bladet og programmet, slik at vi får litt mer konkrete og korrekte fakta en pupper og originale enderør... Det finnes andre blader som er bedre enn Autofil på dette. En ting har mannen ihvertfall fått til, bil bør ikke være kjedelig men morro. Men, Jan Erik Larssen, morro er ikke det samme som dum!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hummm...til dere som ikke liker det nye bladet Autofil... Dere kan jo kose dere med "brød og melk" bladet BIL! Etter at dere har tørket støvet av det og de tørre artiklene i bladet. (BIL=opptenningsved ;)) Og der får dere jo saklig info om det kjedsommelige.

Jeg hilser både Jan Erik og Autofil velkommen og hvis dere mener han kan gjøre ting bede, tips han da vel...

Vi entusiaster må huske at ikke alle er nettopp det...

Vennlig hilsen

Anders Ola Bye

[email protected]

http://www.kak.net/anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte første utgave av Autofil-bladet. Selvsagt var forventningene høye etter å ha sett Autofil på TV. Og sjelden har jeg blitt så skuffet. Bladet var rotete, det var dårlig skrevet og artiklene sluttet i løse luften. Jeg satte meg ned og skulle kose meg med en kul artikkel - og så var det bare de to sidene med mye bilder og bittelitt tekst. Skammelig dårlig spør du meg, når Autobilkonseptet på TV er såpass bra (selv om det også er blitt litt dårligere etterhvert). Saken er den at Autofil ER Jan Erik Larssen. Jeg ser ikke autofil bare pga. bilene - det er underholdning i tillegg. Og dette har Se og hør ikke klart å få formidle i bladet.

Derfor er og blir eneste utgave av Autofil-bladet hjemme hos meg den første.

Jeg skal ikke utale meg om artikkelen om 75en spesielt siden jeg ikke har lest den. Men generelt er det jo slik at (de fleste) journalister ikke har peiling på hva de skriver om. I tillegg så er jo de fleste artikler i aviser og blader vinklet i en eller annen retning slik at noen fakta legges det vekt på mens andre blir undertrykt. Slik er det sikkert med artikkelen om 75en også. Journalister kan skrive hva de vil. Det eneste som er så synd er at de har så stor påvirkningskraft... Grr... Forbannade journalister som ikke gidder/vil/klarer å sette seg inn i saker før de skriver - jeg irriterer meg grønn!!!

Jeg synes at Drive er morsomt å lese. Der er teksten like viktig som bildene - og slik må det være. Jeg gidder ikke kjøpe et bilblad bare for å se på bilder. Det må være underholdende fordi bil er GØY! Synes jeg.

Norge trenger ikke enda et dårlig bilblad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hummm...til dere som ikke liker det nye bladet Autofil... Dere kan jo kose dere med "brød og melk" bladet BIL! Etter at dere har tørket

(...klippe...)

Veeeel... Det finnes heldivis bedre alternativer enn Autofil og Bil for oss som liker å lese og ha det gøy om og med bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(...klippe...)

(...klippe...)

Enig, det beste er å ignorere slikt. Det er uansett ubetydligheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor iritere seg over en dårlig blekke. Det beste med slike dårlige blekker er at en kan velge å la de være igjenn i hos blad pusheren. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Men en melding til dere som synes at Autofil er ett dårlig blad: Vær obs på at de forløpig bare har laget 2 eksemplarer av bladet, og de fortjener faktisk en sjanse de også. Man skal ikke se bort ifra at de "tiltalepunktene" dere har mot Autofil vil bedre seg etterhvert.

Vi som tross alt liker ett bilmerke som de aller fleste ikke vil ha om de får det kastet etter seg en gang, burde ikke være så (forhånds)dømmende!

mvh

Ken-Arild Kristiansen

[email protected]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt inn bestilling på de neste seks bladene (og caps, haha), for å gi dem en sjanse. Sant som du seier, det vil neppe komme noe blad i Norge bortsett fra vårt eget Alfanytt, som kan tilfredsstille oss Italofile. Da er det bare en ting som gjelder egentlig, og det er Auto Italia. Som jo er herlig lesning HVER gang... ;)

Forza! osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjennopliver denne tråden jeg. Var litt artig lesning, også hadde det vært moro å se hva folk mener nå, har jo gått noen år :)

Personlig mener jeg bladet autofil er helt greit, men det er fortsatt ikke det mest seriøse bladet i verden, hverken hva gjelder fakta eller innhold generelt.

Det blir litt rotete, og, som alle andre biljournalister, så skal alt være raskt og sportslig, ingen som skjønner at det faktisk ikke alltid er meningen.

Programmet er ganske bra, selv om jeg, som sikkert mange andre, har irritert meg litt over faktafeil.

Lurer på hvordan det nye programmet de skal ha på tv2 i vår blir. Tror det blir noe mer seriøst og litt mer 5th gear.

Jeg var også en stor fan av bladet drive. De var seriøse, stadig litt av den sportsligheten overalt, men ikke så ille. Og samspillet mellom Bolneset og Benkow er vanvittig morsomt. Synes vel egentlig ikkke de har fått en helt verdig arvtager, det nærmeste må vel være AMS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bladet er for et gjennomsnittsmenneske:

Om jeg som forbruker skal kjøpe noe, kan det være greit å lese gjennom tester og sammenligninger. For eksempel om jeg skal ha kamera, og testen viser at kodak er betydelig bedre enn sony-utgaven. Eller bare lese en repportasje om noe.

Sånn sett er Autofil et bra blad, om du ser på bil som ett a-b objekt.

For meg som bilentusiast, med et brennende hjerte for spesifike biler, er det ikke interessangt hva Meriva diesel presterer og er god for, eller hva en journalist mener. Jeg har en del bilblader, både norske og utenlandske, og der er det i hovedsak de tekniske sidene som er lesestoff for meg. Som bilentusiast leser man gjerne blader som skriver om disse spesifike bilene man liker, enten det er am-car, plaststyling, engelsk eller italiensk. Vi er heldige som har Alfanytt.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener Autofil kom ut den høsten da jeg dro fra Norge, og da i 2003 om jeg ikke tar feil, så tiden går fort og jeg har egentlig aldri fått et forhold til Autofil, hverken som blad eller TV program da jeg kun har lest det når man har vært på ferie i hjemlandet.

Min konklusjon er at jeg aldri ville ha kjøpt det, dog så kan det være greit å lese det igjennom når man er hjemme hos ho mor da min stefar har et abonoment på bladet, men det er for mye norske folkebiler inne i bladet til at jeg hadde fått tommlene opp og begynt å lese bladet på heltid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...