Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
Gjest 1900 barchetta

ønsker

Anbefalte innlegg

hei

jeg har en 156 selespped og en duetto 1967 ,men nå er jeg ute etter

1900 barchetta fra 1957

Er det noen som kan hjelpe meg med det eller er det noen som har en sånn bil som vil kvitte seg med :D.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jeg si var ambisiøst.......men du verden så flott.

Har sett en replika til salgs i Europa. Vet ikke prisen, men den er garantert meget dyr.

Beste forslaget er antagelig å bygge sjøl. I Australia/NZ er det et par-tre monoposto prosjekter i gang, vet jeg. En donorbil (1900 Super) finner du for 10-30.000,-, og så bør du jo ha en SS motor (det har jeg) og ei 5-trinnskasse i tillegg.

Har du alvorlige planer, ta kontakt, dette er ting jeg gjerne vil følge med på, og evt. hjelpe med det jeg kan.

Lykke til

Erik S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for responsen

jeg har i en uke har prøvd \ har send mail til Bob i classicscars.com.

Nå har jeg endelig fått tilbakemelding på saken

Bilen er SOLGT (NEIII)

jeg tror bilen kosta ca 60000-70000 Euro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du noe om opprinnelsen til Barchettaen på Classicscars?

Tror det må være et privatprosjekt, har store problemer med å finne noen som helst referanser til bilen i offisiell AR forbindelse.

Alt som kan opplyse oss er hjertelig velkommen.

Erik S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg mente ikke at den ikke er "original" eller noen ny kopi.

Men kan ikke være bygget av AR, sålangt jeg kan begripe det.

I utgangspunktet ligner den mest på 6C3000CM Spider, bygget i -52/-53.

Det oppgitte chassisnr. tilhører en 1956 1900 SuperSprint, men den ville ha hatt en 2000 motor (sjøl om de fortsatt blei kalt 1900).

Det som nok har skjedd, er at noen har tatt en 1956 1900SS og fått den utstyrt med et karrosseri likt 6C3000CM (etter et kjempecrash?). Men hvem bygde den?

En slik historie rimer også bedre med prisen. Hadde dette vært en bil bygd av AR i utgangspunkt, måtte du nok ganga prisen noen ganger.

Erik S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du noe om opprinnelsen til Barchettaen på Classicscars?

Tror det må være et privatprosjekt, har store problemer med å finne noen som helst referanser til bilen i offisiell AR forbindelse.

Alt som kan opplyse oss er hjertelig velkommen.

Erik S

Heisan.

Bildene av bilen har tittelen Conrero 59. Conrero var en av mange små Tunere / bil byggere i Italia på 50 & 60 Det kan være han som har bygd bilen.

Dere kan finne litt om ham på:

http://www.carsfromitaly.com/others/index.html

Og så en link til Erik S.

http://www.sportscarmarket.com/db/01/item.php?ID=27111

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke urimelig at Conrero var involvert, men han dreiv stort sett bare trimming. Det store spørsmålet er hvordan bilen gikk fra å være en 1900CSS til en 6C3000CM lignende barchetta?

Og vi har ikke sett bilder av motoren, eller noe motornr. Hadde vært interessant.

Erik S

PS. Suspekt TZ (som det jo står i omtalen også), men den ser jo veldig bra ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke urimelig at Conrero var involvert, men han dreiv stort sett bare trimming. Det store spørsmålet er hvordan bilen gikk fra å være en 1900CSS til en 6C3000CM lignende barchetta?

Og vi har ikke sett bilder av motoren, eller noe motornr. Hadde vært interessant.

Erik S

PS. Suspekt TZ (som det jo står i omtalen også), men den ser jo veldig bra ut.

Ikke på noen måte noen ekspert på italienske tunere / bil byggere. Men jeg husker en artikkel fra Classic & Sportscar for en del år tilbake der de omtalte Conrero i forbindelse med racing team som deltok på Le Mans på 50 & 60 tallet, og der hadde de et bilde av en bil som kunne kansje ligne på denne. Jeg har lett i gamle blader, men det er ikke lett når jeg ikke kan huske hvilket år det var (tror det var ca 1990, men jeg kan fort bomme med et par tre år der.

Har ikke selger noe prospekt på bilen. Der står det vel kansje noe.

Bilen var jo "gørr schtilig" :) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...