Gå til innhold
q4_fre

Understell 155Q4

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Må i disse dager konstantere at bilen mest sannsynligvis ikke blir klar til ID06. -Da datasprut ble x antall tusen dyrere enn jeg hadde planlagt og det blir en del klunder med å plassere intercooler (600x300x100) og nødvendige stag.. Mulig det blir vanlig hjerne og intercooler + større dyser, men uten sprut. Får se hva tiden rekker til. For tiden står motor + driv på henger utenfor garagen og bilen på bukker innendørs. Er også nødvendig å flytte batteri til bagasjerom pga plassmangel. Med andre ord, nok å gjøre på kveldstid etter jobb, og det er jo ca 20 dager igjen, så det blir spennende tror jeg!

Men ser etter understell til denne bilen. Passer dempere / fjærer fra 2.0TS / 2.5V6? Noen som vet? Er eventuelt innfestningene like? Forskjell på hva demperene / fjærene tåler av trykk / tyngde en forskjell kanskje?

Er jo ingen som har til Q4, alle har for 4syl / 6syl, utenom 4x4 selvsagt!

Tenkte å anskaffe coilover kit. Må ha høydejusterbart fordi jeg er redd den blir for lav med vanlig senkesett, da det er 3" eksos hele veien bak, og de som har sett en Q4 under vet hvordan eksos originalt slynger seg rundt omkring, dette går ikke med 3" og derfor er jeg redd det blir for lavt ved fremre diff (rundt bunnpanne) og bakstilling. Er idag original høyde og det hender det er litt spennende noen steder!

Hvis innfestningen er lik som på 2.0TS elr 2.5V6 er det jo ingen problem.

Når jeg ser på alfisti.net er jo de dempere / fjærer jeg har sett på merket med "für alle 155". Betyr ikke det modelluavhengig da / for alle versjoner?

Noen som har noen ideer eller innspill om dette?

Hvis man tar en titt her må da dette bety at det er det samme på q4 som 2.5V6 ihvertfall?

http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?id=39786

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å slenge ut et bilde av det som tar litt tid i disse dager, intercooler og filterplassering!

post-984-14779318922999_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant du ikke en større en? ;D

P.S  si ifra om du snubler i en brukbar fremre hardy-knute i garasjen din der oppe Fredrik ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, det var den største jeg kunne se at jeg kunne få imellom lyktene hvis jeg eventuelt må sløyfe alfatrekanten pga bakkeklaring  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motor og driv er vel veldig likt. Men det er iallefall annen bakstilling på Q4n. Bakstilling Delta er veldig likt 164 egentlig, mens forstilling kanskje er i nærheten av å være likt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe Har jo større på diesel mercedesen jo Fredrik. [ NoT ]

Dro jo en 2.5l V6 Saab 9.3 da ^^ eller?

Får kjøpe KW eller Bilstein sprint det funker bra ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså, har du endelig tatt en tur innom det rette forumet nå??

Ja, den funker bemerkelsesverdig godt til å være diesel, men det hadde den vel ikke heller gjort om vi hadde klart å holde fingrene unna motorrommet??  ;D Hehe

Synd jeg ikke får tak i KW, elrs skulle jeg hatt det!

Mulig med bilstein sprint, med de er ikke justerbare vettu, dessuten har du de, så da må jeg ha noen bedre!    :-*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man ser her er det et coilover kit, men nok engang ikke noe om q4. Men siden alfisti.net skriver at koni demperene de selger passer for alle modeller, må det da bare være forskjell på hva de takler av tyngde, mao innstillingene på demperene. Koni sine sider har også en gul demper som står at er til Q4.

Q4n min veier 1,1tonn på fremre aksel (målt med fremre hjul på en vekt for biler), er redd dempere for en lettere bil vil slite sterkt ved harde nedbremsinger, men som sagt, dette har jeg ikke noe greie på.

Må da være noen som kjøpte og hadde Q4 her på forumet da det var "hot"?? -Og som kan ha greie på dette?

H&R Coilovers:

http://www.europerformance.co.uk/pages/products/category_results.mhtml?category=h%26rcoiloverkits&car=alfa155&manufacturer=h%26r&sub_category=1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man ser her er det et coilover kit, men nok engang ikke noe om q4. Men siden alfisti.net skriver at koni demperene de selger passer for alle modeller, må det da bare være forskjell på hva de takler av tyngde, mao innstillingene på demperene. Koni sine sider har også en gul demper som står at er til Q4.

Q4n min veier 1,1tonn på fremre aksel (målt med fremre hjul på en vekt for biler), er redd dempere for en lettere bil vil slite sterkt ved harde nedbremsinger, men som sagt, dette har jeg ikke noe greie på.

Må da være noen som kjøpte og hadde Q4 her på forumet da det var "hot"?? -Og som kan ha greie på dette?

H&R Coilovers:

http://www.europerformance.co.uk/pages/products/category_results.mhtml?category=h%26rcoiloverkits&car=alfa155&manufacturer=h%26r&sub_category=1

milde mirakler, 1,1 tonn ? hva veier beistet totalt ? om du sjekker med støtdemper eksperten, sellhol, eller ölins er det faktisk ikke så mye dyrerere om du regner litt på valutta for pengene ;) tyve store så er du der ugnifærsådær

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen veier totalt 1400 i vognkort og ca 1600 på vekta, noen som har jukset litt ved import tror jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen veier totalt 1400 i vognkort og ca 1600 på vekta, noen som har jukset litt ved import tror jeg!

Kan det stemme da ? En fullspekket 164 V6 med automat veier 1550 kg..... og 164 Q4 er oppgitt til ca.1630 kg.

AA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at de motorene har aluminiumsblokk, min er jern, til og med den ruster  :D

Har skiftet 3.0V6 12V motor mange ganger, selv med girkasse er denne mye lettere enn turbomotoren i Q4n.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i allefall et håp. Men får se om det går fort rett framover eller om det går unna i svingene også etterhvert...

Lurer på om jeg skal slenge den isammen for ID06 eller om jeg skal vente et år til og få laget den mye råere med tanke på motor og understell.  ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke begge deler? Kjør i år SAMT få den råere til neste ;)

Ola: Blir det sånn nå at om du kjøper deg q4 en gang så bør du ta det pent i jessheimtraktene? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg har en Q4 selv:) jeg har skiftet fra elektriskjustdempere til koni sine.  Skiftet foringer fremme til powerflex eller no. dette funker bra til orginale fjerer iallefal:) har senkefjerer til q4 men vet ikke hvilken type.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...