Gå til innhold
U5tabil

Hvordan lage Grenrør?

Anbefalte innlegg

Vell, sitter her da overtrøtt og jævlig. Mens jeg diskuterer et par småting, så kommer vi over grenrør da.

Så det jeg lurer litt på da er hvordan og hva skal til for og lage et grenrør. Da tenker jeg ikke på du trenger en fungerende hjerne og noe stål.

Men mere som:

• Anbefalte materialer?
  • Tykkelse på stålet i røra?
  • Tykkelse på røra i " hva som er mest idelt osv, med tanke på motorstørrelse?
  • Lengde på hvert rør, alle skal være like lange?
  • Når bør downpipen starte?
  • Utforming?
  • Andre nødvendige ting?

Kjøre debatt! Kom gjerne med bilder som ilustrasjon osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gtv´n blitt ett budsjettbygge eller skal det fortsatt svis av spenn? Hadde kjøpt ferdigvare med referanser hvis pris spiller en rolle... hadde snakket med Mobeck i Trondheim om pris ikke spiller en rolle. Er det snakk om å lappe bilen sammen for å kjøre hadde jeg laga meg flenser mot toppen i 5-6mm svartstål og prøvd etter beste evne å få de fremste rørene like lange (headers). Materialle begrenses vel egentlig av pris og sveiseverktøy du har tilgjengelig. Vil bare legge til at å lage selv er heller ikke gratis og krever MYE jobb. Kjøp skiten ferdig!

B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gtv´n blitt ett budsjettbygge eller skal det fortsatt svis av spenn? Hadde kjøpt ferdigvare med referanser hvis pris spiller en rolle... hadde snakket med Mobeck i Trondheim om pris ikke spiller en rolle. Er det snakk om å lappe bilen sammen for å kjøre hadde jeg laga meg flenser mot toppen i 5-6mm svartstål og prøvd etter beste evne å få de fremste rørene like lange (headers). Materialle begrenses vel egentlig av pris og sveiseverktøy du har tilgjengelig. Vil bare legge til at å lage selv er heller ikke gratis og krever MYE jobb. Kjøp skiten ferdig!

B.

Vurderer CSC grenrør

V6PS%20.jpg

Med mindre noen andre har noe bedre å nevne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert!

Du som jobber som platearbeider (?) vurderer vel selv om kostnad og tid på et selvbygge kan sammenliknes med en csc pakke. Mobeck´s grenrør vil nok være lettere og av en bedre kvalitet og passform, men vi snakker også om en helt annen pris...

B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...