Gå til innhold
VF36731

Ulyd fra bremser 156 1.8 TS

Anbefalte innlegg

Enkelte ganger er det hvinelyd fra bremsene, som i en gammel Volvo - denne kommer og går, og kan henge igjen etter at jeg har sluppet ut bremsepedalen også. Er ganske svak, så jeg må oftest ha vinduet nede for å høre det. I tillegg er det en dump knirkelyd fra bremsen når jeg slipper de ut fra stillestående, for eksempel i en nedoverbakke, når jeg har stått parkert, eller har ventet på grønt lys. Noen som forstår seg på dette? Bilen er en 2000 mod 156 som har gått kun 34000 km (pr dato). Forrige eier var en kar i 50-årene, så jeg tror ikke den har vært kjørt hardt heller. Bilen har forøvrig stått til salgs hele vinteren på Bilcentrum, før jeg kjøpte den nå i juni. Men i og med at jeg har kjørt ca 200 mil på den nå, burde vel eventuelt skitt og belegg på bremsene være slitt bort nå?..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å summere opp alle innlegga dine i dag, så høres det ut som du har fått deg en brukt Alfa 156 1,8.  ;D

Den knirker i dumper, høres ut som en diesel, skriker i bremsene og summer i klima kompressoren. Tenk over at bilen har stått i godt over ett halvt år, kanskje den har fått seg en "riv og slit" prøvetur i ny og ne av nyskjerrige "wannabees" Det er nok en del som har tørka inn/opp, så derfor så mye rare lyder. Noe av værste du kan utsette en bil for er egentlig å la den stå over lengre tid. Om det er noe galt med bilen, det er en helt annen sak. Den har jo gått lite så det kan jo ikke være så alt for galt.... Du får prate litt seriøst med Bilcentrum og forklare de at du føler det som bekymringsfult med så mye rare lyder på bilen din. Alt det du lister opp er forsåvidt kjente problemer, og det VET mekanikerene på Bilcentrum.

Kjøpte selv min forrige 156 hos Bilcentrum, med omtrent samme forhistorie som din. Lite km, stått lenge, mange rare lyder. Men det ble en steike god bil tilslutt..... ;)

Uansett velkommen i klubben og lykke til.

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...