Gå til innhold
VF36731

Kvernelyd (uling) fra aircondition)

Anbefalte innlegg

Er en slags "kvernelyd eller ulelyd når jeg har aircondition (AC) innkoblet. Denne varierer med turtallet på motoren og er mest fremtredende i lave hastigheter (bykjøring) - den forsvinner etter noen sekunder, når jeg slår av AC. Høres ut som det er AC-kompressoren som lager denne lyden - noen som vet hva dette kan skyldes? Ref forhandler, var det helt normalt, og noe jeg konfronterte de med allerede ved prøvekjøring, før jeg kjøpte bilen. AC virker fint, men lyden er ganske irriterende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den skal ikke lage lyd i den grad at det er plagsomt. Er kompressoren som den skal så er den praktisk talt lydløs, det eneste du legger merke til er at den kobler ut og inn.

tips: spør om å få høre på bilen til selgeren/mekanikeren og spør hvorfor han ikke har den lyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også denne lyden, og tror den kommer fra lageret i kompressoren. Mener å ha lest her på forumet at det er noen som har fått dette utbedret på et maskinverksted. Kompressoren ble tatt ut, og lageret byttet. Bilverkstedet (MF o.l.) bytter hele kompressoren ved slik lyd... (i alle fall jfr mitt verksted...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...