Gå til innhold
VF36731

Ulyder fra understell/hjuloppheng, særlig på dårlige veier

Anbefalte innlegg

Var på hytta oppe i Skåbu (oppe i en sidedal, vest for Vinstra) i ferien, der det er mye svinger (noe Alfaen liker virkelig godt:-), men også ditto dårlige og hullete veier - fant etterhvert ut at det kommer endel ulyder og smell fra understell ved kjøring på slike veier, også i 10 km i timen på grusveien opp til hytta - Er dette normalt for Alfa, eller kan det være utslitte foringer, eller lignende? På nylagt fin asfalt, blir det tyst som i Mercedes S-klasse;-) Er også en god del hjulstøy, særlig merkbart på grovere asfalt, også i lavere hastigheter - Dekkene er Pirelli P6000 - disse dekkene er vel ganske gamle, så jeg mistenker at de kanskje har sittet på bilen siden den var ny (2000 modell, gått 32000 km ved kjøp i juni i år). Noen erfaringer om dette?

post-1304-14779318918247_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også hatt en del slike lyder i min 156 1,6 99-mod.

Først var det stabstag bak som det var slakke i. Lyden ble finfin etter de ble byttet.

Så var fikk jeg etter et års tid litt mer lyd, men ikke så veldig skarp denne gangen. Jeg byttet da støtdemperne, og noen lyder ble borte. Noen lyder er fortsatt der.

Nå er det et år siden jeg byttet demperne, og jeg har nå fått påvist at jeg har slakke i bærearmene foran, og at jeg har utslitte navforinger bak.

Men min bil har gått vesentlig lengre enn din, min nærmer seg 150 000 nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...