Gå til innhold
nøtterøy

Alfa Romeo GTV 1750 '69 Total renovering

Anbefalte innlegg

Nå er jeg endelig igang igjen. Nok en vinter med ryggproblemer er over og det er tid for litt Alfa jobbing igjen. Motoren er nybygd med mye gromme deler,  balansert veiv og råder hos Kirkebakken, lett svinghjul, høykomp stempelsett, trackday kammer, nye 45 Webere. rustfritt eksosanlegg og portet topp.

Håper å bremse 160-165 HK. Begynnte å slipe karrosseriet i går og håper å være ferdig med det innen 14 dager. Kanskje det blir biltur i løpet av August.

Noen som har en god ide til bedre tenningsanlegg??

post-872-14779318999252_thumb.jpg

post-872-14779319000265_thumb.jpg

post-872-14779319001292_thumb.jpg

post-872-14779319891536_thumb.jpg

post-872-14779319892781_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Forzaalfa, nei det er et kit fra Alfaholics. Kjempe bra saker, kan anbefales på det sterkeste. Det du skal montere blir sikkert bra det også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å se du er "in action" igjen, Henning - var innom og titta på hjemmesiden din - skal bli morsomt å se resultatet. Kanskje "prosjektabstinensen" blir så sterk utpå høsten at jeg må en inspeksjonstur!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

15 August.

Bilen er tilbake i garasjen. Grunningen skal stå å "sette" seg noen uker. I mellomtiden kan jeg begynne så smått og montere motorrom og det elektriske.

post-872-14779318933905_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir den rød??? Eller er det vi ser her bare midlertidig/grunning? Ikke skal jeg mene noe om hviken farge du skal ha på bilen din, men jeg syns den var kjempetøff før jeg da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir den rød??? Eller er det vi ser her bare midlertidig/grunning? Ikke skal jeg mene noe om hviken farge du skal ha på bilen din, men jeg syns den var kjempetøff før jeg da...

Har heller ikke sett Bertoner med denne fargen før og jeg må bare si at den var helt knall.

Nydelig !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Dagfinn og 75QV, ja bilen blir rød! Jeg har ønsket meg rød alfa siden jeg gikk i kortbukser så selv om mange syntes den gamle fargen var fin ble jeg aldri fortrolig med den. Det var heller ikke orginalfargen. Så desverre for dere som mener at den var fin før må jeg nok skuffe dere. Alfa skal være rød!!

mvh

Henning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For all del, Henning, mal rødt! Jeg vet noe om sånne ønsket-meg-siden-jeg-var-gutt greier. Uansett gleder vi oss til det ferdige resultatet, det ser veldig bra ut så langt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...