Gå til innhold
eirika

Bulkete fremre eksosrør

Anbefalte innlegg

Hei,

La meg under min GTV 916 i går for å ta en titt, det viser seg at begge rørene har bulker.. det ene har vel en bulk som tilsvarer ca. 30% av total rørdimensjon. Jeg tenkte straks at dette må vel bety effekttap, de to rørene (TB) er i utgangspunktet ikke engang 2" hver, for meg høres dette lite ut, særlig når man skal hente ut bra med effekt. Er det verdt å bytte (noe som svir på pungen), eller er ikke 'strupning' noe særlig problem..?

Mvh. Eirik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan ofte fikses.

Om det er nær en ende av røret kan en ekspansjonsdor brukes. En slik som brukes for å sprenge ut enden av et eksosrør som skal passe utenpå et annet. Da går det selv om røret er dobbeltvegget.

Ellers kan et enkeltvegget rør rettes ved å sveise på en stift og bruke slagtrekker på den. Så slipes stiften av etterpå.

På GTV'n er røret frem til den fleksible koplingen dobbeltvegget. Resten bakover er enkeltvegget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Würth selger dem.

Men som sagt kan den kun brukes nær enden av røret.

Den ser ut som (og virker som) en ekspansjonsbolt.

Husk også at en bulk skal være ganske dyp før den endrer vesentlig på tversnittets areal. Det at arealet ikke er sirkelformet har ingen betydning. Hvis du har originalanlegg, så titt på den delen av røret som passerer under bakramma. Der har Alfa Romeo selv besørget et solid rapp med slegga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...