Gå til innhold
alfa166

Vifte trøbbel!!

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg problemer med viften til radiatoren! Den vil ikke slå seg av i det hele tatt! Den går uansett om tenningen er slått av. Koblet ut batteriet og da jeg koblet på igjen gikk den med en gang! Noen som kanskje kan tenke seg hva som er problemet? Jeg har en 166 2,4 jtd 2001 mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he. Da må du leite litt. Jeg regner med at releet sitter i motorommet et sted, det er vel masse plastikk deksler over godsakene i motorrommet dit? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ganske sikkert thermobryteren som styrer viftene som er defekt. Napp ut sikringen og følg med på tempmåleren som en smed inntil du får skiftet den. Kjører du mest i byen så er det sikrest og la de gå hele tiden, så la da sikringen være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har solgt min 166 Ts så jeg får ikke sjekka men mener releet sitter under plastdekslet på høyre side, der sitter i hvertfall sikringene til vifta på 2.0 l. Termostaten  Motstand sitter oppe til høyre for selve vifta på plastramma (2.0l)

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er dugnaden slutt  ;) Ikke flere "feil" tips nå  Her blir termostat og motstand for hastighet på vifta forvekslet tror jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig viktig med dugnad veit du... ;D Driver å hjelper han som har kjøpt min 166 med å bytte vifta, delen finnes ikke og det er minimum 12 ukers leveringstid hvis flere i europa trenger den (hvis jeg har forstått riktig) eller enda lenger hvis ingen andre etterlyser denne.... >:(

Tok derfor et dykk i 156 `n i går og den vifta ser helt lik ut og har samme nr inngravert i plastikk ramma. Vifte til 156 kan det vel ikke være så vanskelig å få tak i. Skal sjekkes opp i dag!!!

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg bekrefte at disse viftemotorene er like og har likt serienr. Har ikke sjekka om hele plastramma er lik men ser lik ut og har likt nr. men altså ikke montert og testa.

Takk til Italservice som ga kjøpern av bilen min en viftemotor de hadde liggende til han gratis!!!

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i Haugesund tidligere denne uken og fikk testet hva problemet var og det viser seg at det er noe i styringsboksen som det må feilsøkes i for å finne problemet. Fikk ikke gjort noe mer der men skal ordne med time så snart som mulig i oslo! Traff en hyggelig selger der på Haugli Bil som skal prøve å skape litt mere Alfa liv i Haugesund. Takk til Anve Legård som fikk ordnet feilsøking til meg på timen selv om det var mye å gjøre for gutta på verkstedet!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...