Gå til innhold
ar75milano

156 Novitec Turbo

Anbefalte innlegg

Fy f... de som lurte på å kjøpe den burde angre på at de ikke gjorde det.  ;) Har kjørt den flere ganger å gliset blir bare større for hver tur.  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eide den bilen i tre år selv, det siste etter ombyggingen. Ble bare helt matt av å lese om alle besserwisserne som frarådet kjøp når broderen senere skulle selge den. >:(

Både motor og understell på den bilen er en perle, jeg savner den ennå... :'(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner godt du savner den bilen. Overrasker bare mer og mer etterhvert som jeg får kjørt den. Er akkurat slik en 156 burde være. :) Motor, Bremser og understell er så bra bygd til bilen at det føles som om bilen ble levert originalt slik. Besserwisserne burde prøve det de uttaler seg om i de fleste tilfeller. Spesiellt dette.

Hvordan var 147 Novitec kompressoren? Hadde vært artig å få prøvd den og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var 147 Novitec kompressoren?

Vel, førsteinntrykket var litt skuffende. Man merket selvfølgelig at det var myyyye bedre dreiemoment, men lydmessig og følelsesmessig var det faktist en liten nedtur... Til man vippet over 4000 o/min, fy flate Fredriksen, man kunne ikke spa på gir raskt nok! Den trakk som et uvær! Var også utført hos Novitec selv, hvilket betydde 228hk om jeg ikke husker helt feil.  heheheh, jodaaa...... hadde ikke vært meg imot  ;D

Seicento Turbo var også artig....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si at å selge den bilen var nok en tvilsom beslutning, sett i etterpåklokskapens lys. Bilen er utrolig pen, helt "rett" i fargekombinasjoner og dessuten passelig diskrè. Bare et lite hint om at den er noe utenom det vanlige. Den går jo meget bra, men det er først og fremst når svingene kommer tett at du virkelig blir imponert. Helt fantastisk hvor kapabelt det understellet er! Noe som er ganske interessant, er at bilen faktisk er utrolig bra på vinterføre også. Man skulle tro at det er problemer med en så stiv bil, men den er faktisk meget sivilisert og du har hele tiden en fantastisk god følelse av hvor mye grep du har. Faktisk så kjørte jeg to vintersesonger uten å miste en eneste pigg i de dekkene som står på nå. Og da kjørte jeg relativt "aktivt"...  ;D

Det som også er moro med den bilen er at alle har en klar mening om den. Når jeg skulle selge den, så hadde jeg en klar følelse av at bilindustriens tyngdepunkt ikke er i Mellom-/Sør-Europa eller Japan, nei, den er helt klart i Norge! For så mange eksperter på understell, dekk, de finere sider ved turboteknikk, motorslitasje, girkasser etc. tror jeg ingen andre land kan stille med.  :D Det var helt utrolig; folk som overhodet ikke var interessert i bilen eller kjente til den, hadde utrolig sterke og mer eller mindre velfunderte meninger om den på prinsipiellt grunnlag. Og det var jo selvsagt alt fundert på at den var bygget om. Jeg er spent på om den nye eieren kommer til å oppleve en spektakulær motordetonasjon med stempler og råder som spruter ut gjennom panseret. For den skjebnen er han viss, i allefall om du spør de fleste som tok kontakt med meg.  ::) Vi får se. Jeg tror han kommer til å ha mye moro, og med rett bruk og godt vedlikehold, et langt og bekymringsfritt bilhold.

Jaja, nå er jeg ferdig med det lille hjertesukket. Vil bare legge til at jeg snart har arvtakeren klar, er spent på hvordan den bilen blir i en direkte sammenligning med Novitec Turboen. Det blir en i så måte en spennende høst.  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vil bare legge til at jeg snart har arvtakeren klar, er spent på hvordan den bilen blir i en direkte sammenligning med Novitec Turboen. Det blir en i så måte en spennende høst.  8)

Nå beit jeg rett på agnet. Hva er det for noe spennende du har bestilt  ???

Arvid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja og hva skal vi se etter ? Det er ikke akkurat få Alfaer på ID.... Vi får satse på at dette skiller seg ut i mengden da.

AA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å, skulle tro dere kjenner den igjen. Sølvmetallic, en av to i norge. Dvs, mange vet helt sikkert ikke at det finnes noen i norge i det hele tatt. For de har begge to nettopp ankommet fedrelandet. Siste hint; liten, kort og blandt det råeste alfa har levert til vanlige folk.  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å, skulle tro dere kjenner den igjen. Sølvmetallic, en av to i norge. Dvs, mange vet helt sikkert ikke at det finnes noen i norge i det hele tatt. For de har begge to nettopp ankommet fedrelandet. Siste hint; liten, kort og blandt det råeste alfa har levert til vanlige folk.  ;D

AHA !

RZ  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow! en sølvgrå, stylet Arna, altså ....? ;D

Det e tydeligvis hos sine nærmeste man skal få det! Keep it up og du blir aldri å få prøve den! ;)

Når det gjelder grad av råhet, så tok eg vel munnen litt for full. Klart, en SZ/RZ e nok i en litt anna liga i grad av fokus. Men når eg sa "vanlige folk" så meinte eg også bila som kan kjøres på nordnorske veia i all slags vær. Så, lang historie kort; 147GTA.. ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Jeg er den nye eieren til Novitec Turboen, Har kjørt ca 12000 km med den siden i Mai.

Loggførte 200 i timesvis i Tyskland under hetebølgen i sommer og har piska rundt i Nord-Norge på dårlige veier i kaldt høstvær.

Bilen fungerer helt utrolig bra, men må nok bestille Polyforinger for å henge på den gamle eieren........

Eneste som er av bekymring er at den bruker mer Pirelli enn bensin.....hehe ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Jeg er den nye eieren til Novitec Turboen, Har kjørt ca 12000 km med den siden i Mai.

Loggførte 200 i timesvis i Tyskland under hetebølgen i sommer og har piska rundt i Nord-Norge på dårlige veier i kaldt høstvær.

Bilen fungerer helt utrolig bra, men må nok bestille Polyforinger for å henge på den gamle eieren........

Eneste som er av bekymring er at den bruker mer Pirelli enn bensin.....hehe ;)

Går denne i nord enda?Og hvor? ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bynn å bli god Alfa stemning i Bodø nu.  ;D

Speaking of which: noen som har sett Bodø-Vidar med Spideren sin i det siste? En rød 1987 QV.

VidarE her på forumet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...