Gå til innhold
Gjest simonsen

Knirk i dashbord og styring

Anbefalte innlegg

Hei har litt knirk i dashbord mot frontrute, noen som vet om det er noe å gjøre med dette? Ikke mye og det er sjelden men jeg er allergisk mot ulyder i bil.

Har også noe knirk i rattstanga som forsvinner hvis jeg justerer rattet litt, men kommer tilbake litt senere. Kan også bevege rattet litt opp og ned, er det normalt? Må ta i litt, men det er litt døgang der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke mye hjelp å få, ser jeg.. har sett temaet har vært oppe tidligere, så noen har sikkert noe erfaring her? Sjøl har jeg knapt nok vært inne i en 156, så jeg kan ikke hjelpe deg, det eneste jeg jan huske å ha hørt, er at et tårnstag (mellom fjærbensfestene i motorrommet) vil stive opp fronten på bilen og knirk i dashbordet reduseres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Toy-ota før jeg kom til sans og samling. Der brukte jeg tannpirkere. Stakk inn en tannpirker på forskjellige steder der jeg antok knirken kunne komme fra. Når det hjalp, knakk jeg bare av den delen av tannpirkeren som stakk ut. Neste eier fikk slik med en god fyring med vinterved på kjøpet.  ;D

Men det virket faktisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og om du har god tid, lite å finne på: www.alfa156.net - gå til tips og Dashboard noise.

Da skulle kommende helg være fullbooket... ;D

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...