Gå til innhold
plx

Kjøpe 33?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe denne:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1164493

Det er type 907 (serie 3?).

Går bra, men sliter med 2. giret, litt slitne forseter og et speedometer som står på null... (giver/ledninger?)

- hvorfor bør jeg kjøpe den?

- hvorfor bør jeg ikke kjøpe den?

- hvordan vet jeg at det er en QV, og hva er egentlig forskjellen fra en "ikke QV"?

Har tilnærmet null teknisk kompetanse, så her er jeg helt avhengig av gode råd fra dere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

40 K er ALT for mye penger for en slik bil  i denne stand.  20 K er realistisk og selv da står ikke kjøperne i kø og skraper på døra til selger.

Hvorfor bør du kjøpe?

- Artig bil

- Motoren er legendarisk og tåler mye

- Han som har skrudd mest 33/Sud i landet bor på Steinan og kan  sikkert hjelpe deg med det meste hvis det er trøbbel.

Hvorfor ikke?

- Feil farge

- Feil pris

-Kjøp heller noe i samme stand til 15-20 og dra til sverige og hent delebil, der får du en i "bruks skick" nærmest kastet etter deg.

"The main differences between the standard 16V and the 16V Quadrifoglio Verde were mostly aestethical: a rear spoiler plus some other aero add-ons and racing-looking interiors.

Mechanically the 16V Quadrifoglio Verde had four disc brakes (ABS opt) and stiffer springs and shocks."

kilde: http://riemann.unica.it/~lucio/alfa/specs/16v.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den høye prisen skyldes nok av at bilen følger med tv, dvd og bra stereo anlegg...

Problemet med 2. gir burde trekke en god del ned, med mindre du vet eksakt hva problemet er og klarer å fikse det sjøl .... Jeg har heller ikke noe særlig teknisk kompetanse, og ville sannsynligvis måtte sette den inn på et verksted for å utbedre dette => dette kan bli dyrt.

Har du pratet med selgeren angående 2. gir (anslag på hva det vil koste å rette/fikse) ? Uansett så den er spennende bil ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du pratet med selgeren angående 2. gir (anslag på hva det vil koste å rette/fikse) ? Uansett så den er spennende bil ....

Jeg vurderte for endel år tilbake å kjøpe en 33 QV som hadde dårlig synkronisering på 2.gir.

Ringte CA for å få prisoverslag på overhaling av girkassa -> ca. 15.000!

Jeg kikket engang på en meget bra 33, uten NOEN tekniske problemer, strøkent interiør og rustfritt karosseri. Denne var priset til ca. 35.

For et eksemplar med dårlig kasse og slitte seter hadde jeg maks gitt 25k for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle 33 har prob med 2 giret.

40 er i øvre grense.

15-20 lapper er det ræva biler går for.

biler som du må gjøre mye med.

GIDDER DU D?

rekne isammen alle timer,pes å stress så får du tilslytt en skamdyr 33!

alle 33 er litt slitne i setene pga utformingen...og alder. få en skinnmaker eller møbel trekker til å ordne noe for deg...ellers kan du vere heldi å få tak i brukte fine seter.

syns bilen i den fargen er pen jeg.

dette er en QV utgave.

16v motor.. interiøret og spoilerne indikerer QV.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

plxGT:

Følgende er ikke orginalt på bilen du postet link til:

Lakkerte dørlister og dørhåndtak som kan/vil begynne og flasse. Øvre felt på støtfangere er også lakkert.

Uorginale skjørt (muligens Zender).

Bilene er enkle og skru på, eneste aberet er den dårlige plassen rundt maskinisten. Det er også veldig få pene eksemplarer igjen der ute så eiergleden ved og ha en ryddig 16V tror jeg bare blir større og større. Rust og elektriske er som alle andre italienere fra samme epoke. Bare og klinke til!

Jeg er ikke i tvil, av alle Alfaer jeg har kjørt så er en godt sortert 16V en av de aller morsomste på svingete veier. ;)

Savner veldig godlyden fra boxeren, på tide og få ut fingern her og få min på veien igjen. Hadde vært artig og bygget en værsting-motor i vinter. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er alt for dyrt. Solgte min i fjor og den var STRØKEN. Girkassen var nydelig og uten antydning til skraping. Denne solgte jeg for 30lapper (92 modell gått 90000 garanterte km). Jeg ville ikke gått over dette. Med skraping på andre gir ville jeg ikke gitt mer enn 20-25maks. En liten pirketing: "Mechanically the 16V Quadrifoglio Verde had four disc brakes (ABS opt) and stiffer springs and shocks." QV har kun skivebremser bak hvis du har ABS, noe de norske sjeldent har. Ellers vil jeg si det er en kjapp og kjekk bil. Men av og til litt dill med motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at vi har slått fra oss 33'en.

Tar i mot tips til andre bra objekter i prisklasse opptil ca 100K. Må være helårsbil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler denne; Autodb.no, nord-trndelag, Denne er meget fin og i bra stand!

1993 Alfa Romeo 164 Super V6 3.0-24v 

Skriv ut salgsoppgave

Beskrivelse

Bilen er i meget god teknisk stand. Driftskontroll og eu- kontroll hos NAF d.å. Registerreim med løpehjul og strammehjul skiftet på 200 tusen km hos Carroseria Alfa. Bilen har sportsluftfilter. Sommer (17")-og vinter(15")- dekk på ALU-felg.

Selges på grunn av overgang til Alfa Romeo 166

Utstyr

ABS, Alu. felger, Diffsperre, El. just.seter, El. just.speil, El.vinduer x 4, EU-godkjent, Farget glass, Fjernst./Sentrallås, Galv. karosseri, Just. ratt, Klimaautomatic, Kurve/tåkelys, Midtarmlene, Motorvarmer, Radio/CD, S./V. hjul, Sentrallås, Servicehefte, Servo, Skinn, Skinn ratt, Skipose, Sport understell, Startsperre, Varmeseter, 

Pris: 83.000,-

Se månedspris: Kalkuler billån her

Sjekk heftelser

KM: 223000

Endre / Slett annonsen 

Navn: Terje Holan/ Astrid Buran

E-post: Send E-post

Tips en venn

Telefon: 99491658

Mobil: 91683316

Adresse: Tors vei 12a

Poststed: 7600 Levanger

Fylke: Nord-Trøndelag

Annonseselgere ikke ønsket!

Bilen

Ref nr: 1177330

Årsmodell: 1993

Karosseri: Sedan

Kjøretøygruppe: Personbil

Reg.nr.: BN87064

Motoreffekt: 210 hk

Vekt: 1500

Topphast.: 240

Drivstoff: Bensin

Gir: Manuelt gir

Ant dører: 4

Ant seter: 5

Reg.avg.: 1.421,-

Farge: Sort

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...