Gå til innhold
bente

Alfa 166 TS - Suselyd

Anbefalte innlegg

Har en slags suselyd fra motoren helt til jeg når 4. gir.  Høres neste ut som en slags vifte som går. Hva kan dette være ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det opplagte svaret: Det er en vifte som går.  ;) Kjennes igjen på at lyden ikke kommer før motoren er varm når aircon er av.

Det dyre svaret: Lite olje på giret. Såvidt jeg vet er det 4. gir som er direkten på disse. Da er ingen girhjul under belastning.

Ellers er jo "suselyd" litt lite å gå på. Kanskje en 166 TS eier her som kan prøve den en tur for å si om det låter uvant?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er munnen din som lager plystre lyder i ren glede over å kjøre Alfa, overdøves av veistøy når du når lagom hastighet :D

Ne fra spøk til alvor, er jo som Einar sier lite å gå på her, prøv å beskrive litt mere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden er der selv om motoren er kald.  Hvis det er så at det er lite olje på girkassen, er dette en enkel affære å ordne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må kanskje også legge til at problemet skulle løses på et verksted, og de sa at dette kunne skyldes slakke på strammehjul i forbindelse med vifterem.  Disse strammehjuel ble skiftet, men problemet er der fortsatt.  Og nå på toppen av det hele så har sentrallåsen slått seg helt "vrang" - d.v.s ved trykk på nøkkel så låser og lukker den helt ukontrollert.  Må bruke nøkkel i låsen for å låse opp og igjen.  Hva kan nå dette være ?

Kanskje noen vil kjøpe av meg denne "hærsjens" bilen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, det siste er en kjent svakhet på 166. Se hvilken av låsene som ikke går ned når du trykker. Da har sentrallåssystemet ikke kommuniksjon med den. Løsningen er å bytte "låsekassen" og husker jeg rett så kostet den under 1000 kroner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, det siste er en kjent svakhet på 166. Se hvilken av låsene som ikke går ned når du trykker. Da har sentrallåssystemet ikke kommuniksjon med den. Løsningen er å bytte "låsekassen" og husker jeg rett så kostet den under 1000 kroner.

Har en ny låskasse til fører døren liggende om noen trenger det, (klarte kunst stykket å bestille til feil side :-[) Pris 750 kr = innkjøps pris fra EB spares

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må kanskje også legge til at problemet skulle løses på et verksted, og de sa at dette kunne skyldes slakke på strammehjul i forbindelse med vifterem.  Disse strammehjuel ble skiftet, men problemet er der fortsatt.  Og nå på toppen av det hele så har sentrallåsen slått seg helt "vrang" - d.v.s ved trykk på nøkkel så låser og lukker den helt ukontrollert.  Må bruke nøkkel i låsen for å låse opp og igjen.  Hva kan nå dette være ?

Kanskje noen vil kjøpe av meg denne "hærsjens" bilen ?

1) Dersom du har hatt bilen på verksted for å få gjort noe med "suselyden", betalt for dette og lyden fortsatt er der = Verkstdet igjen - REKLAMASJON på arbeidet

2) Sentrallås som slår seg vrang er vel også strengt tatt en reklamasjonssak dersom bilen er nyere enn reglene for reklamasjon iht norsk lov.

Og til slutt - dette med den "hersens bilen" - uansett hva slags bil du kjøper vil du oppleve "hersens greier" - jeg vil mye heller ha en "hersens Alfa" enn en "hersens hva-som-hels-annet"...

Happy Motoring!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...