Gå til innhold
Andy156

BT.no tester Brera

Anbefalte innlegg

Aftenposten? Kjedelig det der med vekten på den bilen... Jeg er villig til å skylde de fleste problemer som nevnes i artikkelen på vekten. Bortsett fra prisen, selvsagt. Litt spesielt at importøren ikke vil prise Brera lavere enn TT og SLK som er naturlige konkurrenter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk siste utgave av bladet Bil. Brera blir frakjørt av det meste, Opel og Mazda som i tillegg koster bare det halve :-[

Nå må Alfa slutte og bare tenke design. Den eneste råe Brera blir vel kommende GTA til en Trilliard laken :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En Brera er en GT. Bil får bare teste den mot Opel Speedster og Mazda RX-whatever så mye de vil. At Lotus Elise/Opel Speedster kjører fra Brera skulle bare mangle. Forgjengeren til Breraen (916 GTV) er jo heller ikke kjent for å kjøpes av banefantastene.

Snørr og barter er fremdeles ikke det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehhmm. Vi snakker her om Opel Astra GTC og Mazda 6 MPS. To helt vanlige familiebiler i GT utgave, stod ikke noe om Mazda RX eller Speedster

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk siste utgave av bladet Bil. Brera blir frakjørt av det meste, Opel og Mazda som i tillegg koster bare det halve :-[

Nå må Alfa slutte og bare tenke design. Den eneste råe Brera blir vel kommende GTA til en Trilliard laken :D

Hei

Noen vil ha mazda og noen vil ha opel, og da får de bare kjøpe det.

Chris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Noen vil ha mazda og noen vil ha opel, og da får de bare kjøpe det.

Chris

Selvfølgelig, men de fleste må vel være enig i at når et bilmerke med Alfa Romeo sine sportsbil tradisjoner, først lanserer en bil som til de grader utvendig oser av futt og koster 500 laken, må man forvente LITT! Har selv ikke prøvd Brera ennå, men vil tro det er mye det samme som 159, som for meg var en eventyrlig skuffelse hva gjelder kjøreglede og karisma bak rattet. Dessverre er så og si alt av turtallssnerr fraværende og bilen mangler etter min mening "det lille ekstra" som man forventer å få på kjøpet når man bruker pengene på en italiener. Om man ante en aldri så liten tendens til at 156 hadde sjel, ja så er man helt sikker på at den er fullstendig fraværende i 159. Det er rett og slett nesten en kjedelig bil å legge ut på veien med. Om Brera er likedan gjenstår å se, kanskje allerede imorgen. At Mazda og Opel sine "R" versjoner kjører fletta av Brera, betyr ikke at noen av oss vil kjøpe Mazda istedet, det bare fører til at få entusiaster i det hele tatt kjøper ny Alfa. Fortsetter denne "utvanningen" er det snart bare klangen i merkenavnet som er sjarmerende.

Alfaholiker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at Brera ser veldig bra ut, men det viser seg at Alfa blir forbikjørt av flere og flere bilmerker på både kjøreopplevelse og fart. De er forlengst frakjørt av diverse tyskere, nå kommer også japsene forbi. Det er vel begrenset hvor lenge man kan vurdere kjøp av ny Alfa bare på bakgrunn av tradisjoner og design? Å unnskylde seg med at Brera er en GT bil er det dummeste jeg har hørt, den er vel ikke noe mer GT bil enn mange av konkurrentene som kjører bedre.

Ifølge siste Alfanytt er Brera mindre sportslig enn en GTV 916, og den var vel ikke akkurat et under av en sportsbil den heller.

Hadde jeg hatt mye penger og skulle hatt ny familiebil hadde 159 SW stått høyt på min liste. Mest pga av to ting; den er penest i klassen og den har en bra dieselmotor. At jeg trolig ikke ville vurdert bilen med bensin skremmer meg selv stort, men jeg har en følelse av at nye Alfaer flørte lite med moro-faktorer.

Nå gjenstår det for meg å teste ut selv selvsagt.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. Astra GTC.. 6 MPS... Brera GTA

lurer på om ikke GTA hadde kjørt fra Astra 1,4 og.. ;D

Velger selv å tro at 159 er en viktig bil for alfa, selger den godt blir det penger til gode biler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er støtter den... 159 er så utrolig viktig for omdømmet til Alfa når det gjelder kvalitet, sikkerhet og slike ting at man har laget en bil med Alfa sjarmen som kan fenge flere enn bare entusiastene. Blir det penger av dette, så dukker det opp med hardcore-biler etterhvert (jamfør 8C).

Selvfølgelig litt trist at Alfaene mister mister litt av "særpreget" i forhold til prestasjoner, men hvis noen her faktisk har kjørt "vanlige" biler i lengre tid før de setter seg tilbake i en Alfa er det ingen tvil om at bilen gir fantastisk mye mer kjøreglede enn det meste annet.

Om en Opel kjører fra Alfa på 0-100 gjør det ingen verdens ting når jeg kan nyte hver en sving, få masse tilbakemeldinger i rattet, ha en mye finere bil og et herlig fører miljø... Det er til syvende og sist slike ting som betyr noe i det daglige. Og når kvaliteten på bilene går opp betyr dette bedre bruktpriser, mindre service osv...

Det slo meg her om dagen at jo flere Alfaer vi møter som ikke hilser, desto bedre er det for merket. Dvs at merket får appel blant andre enn bare entusiastene, noe som er helt supert og helt nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ingen Alfa som har solgt bedre enn 156. Dette var i forhold til konkurrentene en smidig, sportslig bil. Med 159 har det prøvd å lage en italiensk audi...hvorfor antar alle sammen at den da vil selge mer enn 156 og dermed sope inn mer penger? Folk kjøper vel ikke Audi fordi de er tunge ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel, sikkerhet, ekstrautstyr og skikkelige råvarer i interiør veier jo litt det..(carbon er for dyrt!)

Av en eller annen grunn gir 'tunge' biler mer kvalitets intrykk for mange..

Audi er jo en populær 'forlenger' som er allmennt akseptert, har liten tro på at A6 A4 osv er så vanvittig mye bedre kvalitetsmessig enn 159.. Klarer de å spise seg inn i det markedet er det jo gull verdt.. Nå sto det jo noen fine ord om at Alfa kommer til å satse mye på å få ned vekten på bilene, la oss håpe de lykkes!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel, sikkerhet, ekstrautstyr og skikkelige råvarer i interiør veier jo litt det..(carbon er for dyrt!)

Av en eller annen grunn gir 'tunge' biler mer kvalitets intrykk for mange..

Audi er jo en populær 'forlenger' som er allmennt akseptert, har liten tro på at A6 A4 osv er så vanvittig mye bedre kvalitetsmessig enn 159.. Klarer de å spise seg inn i det markedet er det jo gull verdt.. Nå sto det jo noen fine ord om at Alfa kommer til å satse mye på å få ned vekten på bilene, la oss håpe de lykkes!

Jeg kjenner folk som har valgt bort A4 for 156 fordi sistnevnte 1) svinger når man vrir på rattet 2) drar bedre jo nærmere sperra man kommer i motsetning til A4 til samme pris

Når det gjelder Alfa og få ned vekten så har jeg nettopp kjørt Grande Punto en uke på Sardinia. Mer om det et annet sted og har en Alfanytt artikkel om 159 og GP i magen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om en Opel kjører fra Alfa på 0-100 gjør det ingen verdens ting når jeg kan nyte hver en sving, få masse tilbakemeldinger i rattet, ha en mye finere bil og et herlig fører miljø... Det er til syvende og sist slike ting som betyr noe i det daglige. Og når kvaliteten på bilene går opp betyr dette bedre bruktpriser, mindre service osv...

Astra OPC gav meg langt bedre tilbakemeldinger i rattet enn noe 147 i alle fall.. Det som betyr noe er om bilen går BRA og funker. Der er vel Alfa og Opel omtrent like dårlige..  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...