Gå til innhold
Calle

Alfa Romeo 155 Silverstone

Anbefalte innlegg

Da er endelig squadra-chip på plass i bilen og komplett sett med Bilstein-dempere er straks på vei i posten.

Gleder meg som en hest til å få satt på noen skikkelig dempere på kassa ;D

Til min store glede fant jeg også ut igår at i et lite smug her i byen(Ålesund) ligger det et sjarmerende lite Fiat-verksted som sikkert kan litt om Alfa også. Han karen som stod utenfor glante hvertfall lenge etter bilen min når jeg kjørte forbi :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, chippen fungerer fint den. Merker det mest på at det er blitt bedre bunndrag. Ifølge squadra skal det være en effektøkning på 20nm fra 2000 opm (1,8ts 8v). Tror nok det kan stemme. Men jeg har mistanke om at jeg bør skifte mer av motorelektronikken for å få maks effekt ut av den.

Nå er B4 Bilstein-dempere på vei i posten. Noen som har erfaring med disse demperne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ga chippen en positiv overaskelse mtp. akselerasjon og drag?Virker de hestene og nm du fikk mere eller mindre enn du trodde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde kanskje håpet på en mer merkbar forbedring i akselerasjon, men det sier kanskje mer om mine forventninger enn selve chippen ;)

Jeg skal skifte lambdasonde og fordelerlokkene i løpet av sommeren så får vi se hvilken positive effekt det vil få. Målet er hvertfall å få ned bensinforbruk til et litt mer akseptabelt nivå. Synes at  litern på mila på blanda kjøring er i meste laget på den motoren...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde kanskje håpet på en mer merkbar forbedring i akselerasjon, men det sier kanskje mer om mine forventninger enn selve chippen ;)

Slik opplevde jeg det også, men etter at par uker med bare bykjøring (!) var jeg overbevist om at det ikke var bortkastede penger... Dessuten funker min myyye bedre ved fullgassaks opp igjennom girene, og forskjellen før/etter var merkbar på Ringen. :D Ikke det at den ble noen Ferrari, men det hjelper jo at du kan trekke den litt lenger på girene...   ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det er kjekt å endelig kunne dra den over 100 på 2. giret :) Har ikke testet 0-100 enda etter at jeg satte i chippen, men skulle tro at den vil bli betraktelig bedre da man slipper å gire ved 90 og så dra den videre til 100 på 3 giret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja da hadde du fått deg jobb. den ble jo kræsjet. den som kjøpte den har begynt å fikse den opp og hva finner vi i bakskjermene under innerskjermene? masser av rust :P:-[.

var nok mer sliten enn den så ut. men nå-eier virker nå å seriøst ønske å få den i god stand så får vi se: var snakk om 4x4 8);D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja bilen ruller på alle fire som Håkon sier.

finnes det bilder av bilen nå når den er under oppbygging?

jeg bedyrer at den forlot vår familie i god karrosseri stand. bildet jeg sendte er bare 3 år gammelt.

teknisk var den også i god stand, kun dårlige mansjetter på drivakslene, og en startmotor som var tørr for smøring i ett lager. ellers virket alt, og eu var ok.

det fine med denne bilen, var at den hadde alt av utstyr og interiør. den manglet kanskje litt krutt under panseret, men var til de grader uten feil og mangler de 2 årene vi hadde den. savner den uansett, skjelden tøff bil.

Atle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en kompis av meg som har den nå, han skiftet bakre skjerm høyre side (skrudd så det var vel rimlig grei jobb), vet ikke om han har lakket den delen ennå. Best kan han vel fortelle selv, har vel navnet "Africa"  her på forumet så du kan jo sende han en PM. Bilen er som du sier veldig finn inn og utvendig.

Leif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er B4 Bilstein-dempere på vei i posten. Noen som har erfaring med disse demperne?

Ikke erfart B4 men B6 på 155 2.0 8v TS og de kan anbefales på det varmeste B4 er vel orginal ertatning og dermed litt slappere ville jeg tro.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen 155 som heter silverstone ???.... denne heter 155 SPORTING, og er laget i ett begrenset antall. Har stort sett alt utstyr man ellers finner på std Q4, unntatt drivlinje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva heter felgene på bildet ?

Andreas Ø

De ligner en del på de jeg har på min 155, men er usikker på navn.... kan sjekke hvis det er interessant.

IMG_1374s.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen 155 som heter silverstone ???.... denne heter 155 SPORTING, og er laget i ett begrenset antall. Har stort sett alt utstyr man ellers finner på std Q4, unntatt drivlinje.

ikke det at dette er viktig for noe annet enn rett skal være rett. den heter silverstone, og hadde 1,8 liter med 138 hk istedet for 129hk. kan bevise det hvis nødvendig

Atle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silverstone-utgavene ble solgt i Tyskland og England med denne motoren, hvis jeg ikke tar feil. I Nederland hadde Silverstone den vanlige 1.8-literen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg husket feil!.... Ikke sporting men FORMULA

Om denne bilen ble solgt av Autohaus Hausler i Munchen, så var det jeg som hentet den til norge for en kamerat i br.dal. En eier der nede, gammel dame, som kjørte den mellom Munchen og Sveits på hytta. Den hette Formula iflg forhandler og klistrelappen fra alfa på hekken, er en std 155 1,8 med formula utstyrspakke, det ville si blåaktige ruter, en airbag, AC, spoiler bak, enkleste Q4 stoler og std 1,8 motor. En titt i vognkort vil enkelt avsløre effekten skulle tro det står 92 eller 93 kw eller 126 hk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt morsom historie fra denne bil hentinga, lå ut av munchen i jamt 160 og tok igjen ei gammel kjærring i en blå bil med hvite striper på autobahn, hu gav litt gass for at jeg ikke skulle komme forbi, jeg gav full gass og klarte smått om senn å presse 155 opp i vel overkant av 180 km/t, da fikk hu nok,og forsvant så fort jeg aldri har sett noen forsvinne hverken før eller senere, hu kjørte en Viper av den råeste utgaven  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...