Gå til innhold
plx

Bytte ut CD-skifter?

Anbefalte innlegg

Jeg har Connect Nav+ (radio/cd, navigasjon, telefon fra Magneti Marelli) og en fabrikkmontert Blaupunkt CD-spiller i GTen. Dessverre spiller ikke dette MP3. Noen som har peiling på om CD-skifteren kan byttes ut med en som spiller MP3 sånn uten videre (forutsatt kompatibel med Blaupunkt styring)? Såvidt jeg vet har ikke Blaupunkt dette, så det må bli noe annet.

Evt. om det kan kobles til en MP3-spiller istedenfor CD-skifteren? (Ikke iPod - vil ikke ha det!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt. om det kan kobles til en MP3-spiller istedenfor CD-skifteren? (Ikke iPod - vil ikke ha det!)

Flink gutt! Kjip plast og restriktive filformat er ikke Veien Fremover.

Var tenkt å foreslå en slik en ( http://www.bluespot.co.uk/stock/auxin2.asp ) men dette låt ikke lovende:

These leads are intended for use with better-specified Blaupunkt 'aftermarket' radios, and are not suitable for use with most Blaupunkt navigation systems or factory-fitted radios, including VW Beta / Gamma / Chorus models. They will plug in, but not be recognised by the radio.

Det finnes jo FM-modulatorer/adaptere som går på antenneinngangen, denne ( http://caraudio24.de/zubehoer/ipod/dension/icelink-fm/index.htm ) er beregnet for iPod, men de har vel bare en vanlig jack-utgang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe AUX(phonoplugger) eller minijack inngang på spilleren? er det det så kan du jo koble på alt fra Mp3 spillere til en bærbar PC..

Hva heter spilleren du har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke FM-løsning som god nok, så det hopper jeg nok over.

Spilleren hos meg er integrert i "telematikk-enheten" fra Magneti Marelli, se bilde nedenfor. Jeg har ikke peiling på hva det er bortsett fra at den kan styre en Blaupunkt CD-skifter. Jeg vet at det f.eks. finnes Sony MP3-skiftere som kan styres av Blaupunkt spillere, ihvertfall via adapter (http://www.addacdchanger.co.uk/index.php?manufacturers_id=20), og da er det nærliggende å tro at dette også gjelder i mitt tilfelle. Det blir dog for usikkert/dyrt å bestille etter prøve og feile-metoden!

post-121-1477931887972_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessverre spiller ikke dette MP3

Er du helt bombesikker? Min gamle ConnectNav spiller MP3, men den er utrolig kresen på MP3-headere (kun v2.2) og filnavn (20 tegn maks). I tillegg kan du ha maks 1024 filer i maks tre mapper i dybden på plata.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessverre spiller ikke dette MP3

Er du helt bombesikker? Min gamle ConnectNav spiller MP3, men den er utrolig kresen på MP3-headere (kun v2.2) og filnavn (20 tegn maks). I tillegg kan du ha maks 1024 filer i maks tre mapper i dybden på plata.

Bombesikker er jeg ikke, nei! Har faktisk vært litt usikker på bakgrunn av ting som står "i boka", og det er vel samme Connect Nav i 147 og GT. Dette må åpenbart utforskes nærmere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden sist har jeg rotet mye rundt på nettet, og nå har jeg funnet en løsning, nemlig at ice>Link fra Dension kan brukes både med og uten Connect Nav / Connect Nav+ i 147/GT pluss i 156.

ice>Link Plus produktene støtter diverse iPod-modeller (som jeg egentlig ikke vil ha) og gjør disse til "virtuell CD-skifter", mens det også finnes ice>Link Gateway modeller som lar deg koble til andre MP3-spillere og USB-enheter i tillegg. På Gateway 400 kan man dessuten beholde tilkobling til den originale CD-skifteren.

Jeg har egentlig mest lyst til å gå videre med Gateway 300 (iPod + annen MP3 + USB - orig. CD-skifter). Får se om lommeboka blir litt mindre skrinn etterhvert så det kanskje lar seg realisere... ;)

Det er forøvrig en tysker som har levert en ganske detaljert beskrivelse av montering av ice>Link Plus i 147 her

Profil Data ser ut til å være norsk importør/distributør, nærmere info her.

Har funnet at eksempelvis ipodstore.no selger på nettet her hjemme.

Ellers så finnes det vel drøssevis av utenlandske nettbutikker som har, et par eksempler her (Tyskland) og her (UK).

Hvis noen allerede har prøvd noe av dette, så vil det jo være interessant å høre om erfaringer!

I samme vaset har jeg da også fått med meg at Connect Nav+ ikke spiller MP3, men at Connect Nav (uten pluss) kunne (kan?) bestilles med MP3 som opsjon! Hvorfor gjøre det enkelt!  :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du vært innom her på din vandring?

http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=7628&KW=mchop&PN=0&TPN=1

Ser ut som folk har fått det til å funke med nevnte cheapolainen Blaupunkt-kabel... Verdt å teste før man øser ut tusenlapper på Dension og BilligHvitPlastVidunderet.

Nei, denne har gått meg hus forbi! Løsningen kan vel gi lyd (viktigst!), men ikke styring fra knapper på rattet og/eller konsollet. Må uansett være med i videre vurdering!

EDIT:

Lurer på om det likevel kan by på problemer, da det er forskjell på fabrikkinstallasjoner og ettermarkedinstallasjoner mht. radio/navi osv.:

These leads are intended for use with better-specified Blaupunkt 'aftermarket' radios, and are not suitable for use with most Blaupunkt navigation systems or factory-fitted radios, including VW Beta / Gamma / Chorus models. They will plug in, but not be recognised by the radio. (fra www.bluespot.co.uk)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det var det jeg også stusset på lenger oppe i tråden. Men det ser jo ut som folk får det til å funke med originalstereoen.

Nå finnes det tydeligvis en god del ulike versjoner der også :) Et søk på "mp3" på forum.alfa156.net ga i alle fall mye interessant lesestoff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv prøvd å tenkt tanken på å koble til mp3spiller i min 147 med Connect Nav+. Ser at dette er en gammel tråd, men hvordan gikk prosjektet ditt egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv prøvd å tenkt tanken på å koble til mp3spiller i min 147 med Connect Nav+. Ser at dette er en gammel tråd, men hvordan gikk prosjektet ditt egentlig?

Nå finnes det en løsning fra Loudlink - se www.loudlink.eu

Flere her inne, inkl. meg, som har byttet ut CD-skifter med "mp3-boks" fra Loudlink. Nå har det også kommet en utgave som både tar SD-kort og har tilkobling for f.eks. iPod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Lodlink med mulighet for tilkobling av Ipod i min GT(ConnectNav+).

Vil anbefale denne på det sterkeste i stede for alt det andre som florerer på nett.

Denne virker iallefall,med alle knappene inntakte :)

Å den er vel laget for AR;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...