Gå til innhold
alfabeta

Da blir det bil :) 2004 modell GTV hentes i Tyskland på onsdag

Anbefalte innlegg

Har nå funnet en GTV i tyskland som jeg skal kjøpe. Bilen er en 2004 modell med kilometerstand på ca 3500. Ferdig importert til norge koster bilen ca 230 000,-

Bilen kjøpes med en Fiat merkeforhandler i sør-tyskland og skal etter foretningens utsagn være i meget bra stand. Bilen har tidligere gått som demo-bil i Torino, Italia, før den ble importert av nevnte forhandler.

Får håpe bilen svarer til de meget høye forventningene når jeg kommer ned ;)

(p..s noen med "hente-bil-i-Tyskland" erfaringer de vil dele?)

-Christoffer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft!

Grattis med ny bil... dette er jo kjempebiler!

Vet ikke hvor du holder til, men jeg hadde ønsket å kjøre hele turen selv. Hadde ikke vurdert ferge heller. Tyskland, Danmark, Sverige og latt den roe seg ned i Norge. Fine veier og mulighet for å få kjørt litt fort. MEN se deg godt for i Tyskland, 3sek uoppmerksomhet kan få katastrofale følger! Men autobahn må oppleves hvis man har ett snev av interesse for biler og kjøring.

God tur og lykke til!!

Bård

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du er heldig, og at bilen står til forventningene dine..

Jeg har opplevd det motsatte..Men det var en litt eldre bil da..

Reiste ned for å hente en Lancia 8.32 midt i Tysland, fine bilder og masse skrøyt.Sjekket opp historie osv.

På vei ned kontaktet jeg en som kunne bilen "live" før jeg kom ned.

Bilen var dass, snudde i danmark.

Lykke til ;)

Som sagt, det var ikke "ny" bil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heldig du`a :D    Har du sjekka om den har vinterpakke feks.termostat for nordiske forhold og lading nok for kalde vinter dager ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sørg for å ha det 100% klart med penger når du kommer nedover. Å overføre så mye penger er ikke helt rett frem i Tyskland. Sjekk tyskland.org for pengetips eller ta med deg alt i cash. Hvis du tar med cash må du innom på Svinesund og deklarere utførsel av pengene, ellers blir du tatt for valutasmugling. Det er et enkelt skjema som bare leveres i tollen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir cash betaling ja. Virker som det enkleste, i tillegg føles det litt ukomfortabelt å overføre penger på en bil du ikke har sett engang. Vil helst se bilen før jeg betaler, en bruktbilselger er nå alltid en bruktbilsenger ;);D

Har ordnet med tollpapirer for pengene, i tillegg til innkjøp av pengebelte!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff deg en hvit koffert og et sett handjaern ;D

Ja, korr kult.

10 minutter før handelen så blir du vinka inn til siden av en like bola småkåt fetter av Guvernør Arnold S...  Han har vokst opp på bygda, langt fra folk i sør Tyskland...og har arresten til helga og synes du kan være der. Han lurer fryktelig på hvorfor du går rundt med en hvit koffert, full av euros i lav valør...  Selvfølgelig prater du piss om noen bilhandel!!

God helg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, da har bilen kommet til Norge... Fikk "rengjordt" motoren ordentlig på autobahn også ;) Ekstremt positivt overrasket over kjøreegenskapene og motoren, kommer til å bli gla i denne bilen gitt. Den får norsk statsborgerskap til uken, så nå er det bare å begynne å kjøre og kjøre og kjøre og kjøre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, da har bilen kommet til Norge... Fikk "rengjordt" motoren ordentlig på autobahn også ;) Ekstremt positivt overrasket over kjøreegenskapene og motoren, kommer til å bli gla i denne bilen gitt. Den får norsk statsborgerskap til uken, så nå er det bare å begynne å kjøre og kjøre og kjøre og kjøre...

hva slags firma kjøpte du bilen av da? vart det mye i tillegg når du måtte gjennom tollen med bilen?

jeg vurderer å importere en skjønner du...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil er kjøpt hos en liten Fiat forhandler i Kötzting nord-øst for München som heter Autohause Huber, tror ikke de har inne slike biler så ofte. Om du søker på Mobile.de finner du et bra eksemplar innimellom. Du kan bruke kalkulatoren på Toll.no for å finne ut hva du må betale i toll og moms (husk å søk etter biler med avdragbar moms). Bilen jeg kjøpte fikk dette regnestykket: Bilens pris 95.000, toll: 105.000 og moms 24.000

-Christoffer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...