Gå til innhold
bertone_jon

Goodwood Festival of Speed - Alfa utstilling

Anbefalte innlegg

Da var jeg tilbake fra noen heftige dager i England. Alle som benytter seg av dette forumet burde virkelig tatt seg en tur... Mitt førsteinntrykk av festivalen var en snuplass før inngangspartiet til området, der stod det en Veyron, FXX, 599 Fiorano og noen Maseratier - dette var før vi hadde levert billett! Helt rått...

Ellers er jo Alfa svært godt representert på festivalen med en flott stand. Det mest spennende var visningen av nye Alfa Spider som er nydelig :) Litt trist at folkene som jobbet der kun var innleide modeller, de hadde fått en kjapp innføring i de ustilte modellene, men hadde ikke noe peiling utover det. Jeg hadde gledet meg til å se 8C, og en av de flotte damene sa at alle nye alfaer var representert her, men at jeg kunne finne gamle racingbiler i paddocken... Heldigvis var damen bare litt uinformert, for i Supercarpaddock var nemlig 8C Spider utstilt, og DET (mine damer og herrer) er en av de flotteste bilene noen sinne. Den kjørte også i bakkeløpet noen ganger.

Mange historiske Alfaer var også representert... gamle 6C, 8C, gamle 159 osv, og ikke minst en herlig 1600 GTA :)

Nå finnes det mange gode bilder fra Goodwood Festival of Speed på www.italiaspeed.com, www.f1.net osv, men hvis det er stemning for det, så kan jeg også publisere mine egne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke nedskalert alle bildene enda, men her er noen smakebiter på hva Goodwood er for noe... Kommer også en artikkel i Bergens Tidende (bt.no) på søndag, tenker jeg.

spider.jpg

Alfa hadde en nydelig stand på plassen, og pleier visst å ha det hvert år ble det sagt

fxx_599.jpg

Dette var det første vi så da vi kom inn på området... helt syk lyd!

veyron.jpg

Hva kan man si? 1001 hestekrefter er fascinerende uansett hvordan man snur på det

fxx.jpg

Joda... Kompromissløst fra Maranello. Vet ikke om den er verdt 24 mill, men ikke langt unna ihvertfall

ferrari_stand.jpg

Beautyful... her var det mange mennesker hele tiden, gitt

599_612.jpg

Prøvde meg som kunstfotograf. For det er kunstverk de produserer

1600gta.jpg

Den mest sjarmerende bilen på festivalen... Nydelig!

8c_spider.jpg

Dette lover særdeles bra. Mange biler designes i dag som overdådige beist (Maybach), men denne var så ren og fin i designet at det en fryd for øyet. Med en Maserati eller Ferrari motor i hekken blir den også en fryd for øret.

Familien har kjøpt ny veteranbil også. Akkurat ferdig EU-godkjent til Goodwood Festival of Speed. Ingen Alfa, men herregud så fet den er...

elgisolnedgang.jpg

1963 S1 Flatfloor med 3,8 liters rekkesekser. 265 britiske katter, og første produksjonsbil over 250.

etype01.jpg

Hvor mange skal til Goodwood neste år? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny bil!  ;D

Må kikke i BT i morgen jeg da! Driver å jobber med bilder selv her.

Du får legge ut en link når det er klart!

Tror ikke det blir Goodwood neste år, men kanskje om to år??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk... Bertonen føltes mer som en moderne bil, men det er en spesiell følelse å kjøre denne også.

Foreløpig står den i england og skal restaureres innvendig. Mekanisk er den helt super...

Gleder oss til bilder!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig kommer det artikkel i Finansavisen fra Goodwood også. Enten i morgen eller neste lørdag tror jeg (er det ikke lørdager de har sånn motorbilag?). Pratet litt med journalisten og de tok noe bilder av reisefølget, så får vi se. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et lite utsnitt fra dagens Finansavis sitt motorbilag:

goodwoodfinans.jpg

For ordens skyld, for to år siden reiste jeg _ikke_ alene. RpmHead og asn var med.

Journalisten har tydeligvis konkludert med at jeg var alene ettersom de to andre ikke var med

og jeg hadde vært der før. Jeg drar da ikke viggo på tur. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte kjøpe Finansavisen for å se hva de skrev... litt skuffet over BT som fjernet bildene i avisen av alle "superbilene", men det er et STOOORT bilde av en Alfa Romeo i dagens Bergens Tidende likevel, da en 6C Mille Miglia fikk hedersplassen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter og kikker i BT nå. Interessant så langt! :) Kunne vært noe flere bilder ja (egentlig kunne de fyllt hele resten av bilaget med bilder uten at det ble uinteressant hehe).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...