Gå til innhold
Calavera

Hjelp! Mye alarm og lite sentrallås

Anbefalte innlegg

Har en 156 SW 2002 modell med defa-alarm.

Når jeg skulle sette meg inn i bilen i dag gikk alarmen - og den går fxxx ikke av igjen. Sentrallåsen sluttet i samme øyeblikk å virke også - kan vel kanskje ha en sammenheng !? Når jeg åpner døra uler og uler det, men jeg kan godt starte bilen og kjøre - da slutter ulinga men alarmsensoren blinker iherdig.

Av en eller annen grunn får jeg heller ikke koblet ut defa'en. Oppskriften er at det skal blinke kode etter på/av med tenninga, men det kommer ingen blink.

Er det noen som har noen tips???? Nå har jeg ikke sjekket sikringen til sentrallåsen - kan den være synderen?

please....

Calavera

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også problemer med min alarm, alarmen funket ikke, alarmlampa på dashbordet blinket konstant, både under kjøring og ellers. Det er standard Alfa 156, men løsningen er kanskje lik? Jeg forsøkte å koble fra batteriet en stund men alarmen funket fremdeles ikke og jeg ga opp hele greia. Et år eller to etterpå måtte jeg lade batteriet over natta, så jeg koblet fra batteriet. Da jeg koblet på batteriet igjen funket plutselig alt som normalt?! Det ser ut som "noe" ble nullstillt, et elektronisk minne, restart av minne? Forsøk å koble fra batteriet over natta, det hjalp min bil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også problemer med min alarm, alarmen funket ikke, alarmlampa på dashbordet blinket konstant, både under kjøring og ellers. Det er standard Alfa 156, men løsningen er kanskje lik? Jeg forsøkte å koble fra batteriet en stund men alarmen funket fremdeles ikke og jeg ga opp hele greia. Et år eller to etterpå måtte jeg lade batteriet over natta, så jeg koblet fra batteriet. Da jeg koblet på batteriet igjen funket plutselig alt som normalt?! Det ser ut som "noe" ble nullstillt, et elektronisk minne, restart av minne? Forsøk å koble fra batteriet over natta, det hjalp min bil!

Jepp da funket alt! Takk igjen for tipset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg kan godt starte bilen og kjøre - da slutter ulinga men alarmsensoren blinker iherdig.

Defa alarmene gir deg beskjed om årsaken til at alarmen gikk når du setter på tenninga.

Tell antall blink og slå opp i brukerveiledningen.

Men om jeg forstår deg rett, låste den ikke opp for deg når du trykket på knappen ettersom du sier at sentrallåsen ikke virker?

Isåfall, prøv den andre fjernkontrollen. Det er nok batteriet i den som har gjort sitt. Isåfall vil den ikke være deaktivert, og den ser ikke forskjell på om du låser opp eller bryter deg inn gjennom døra. Altså bør den varsle for dørbryter. Når batteriet synger på siste vers vil den virke en dag og en annen dag ikke, til den til slutt ikke virker i det hele tatt.

Forøvrig trodde jeg 156 hadde alarm fra fabrikken!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...