Gå til innhold
TommyA

Nå er alt klart.

Anbefalte innlegg

Hey, jeg heter Tommy og er en som kommer fra stavanger. Jeg er 17 år gammel og jobber på rovik som har alfa romeo, lancia, fiat og andre italienske biler. Jeg har vert alfa frelst siden far min kjøpte en 166 2.0 ts i 2000. Siden jeg har fått læreplass på rovik så må jeg kjøpe en alfa romeo. Har snakkt me sjefen og han har fått in en 1996 mod gtv 2.0 16v. Så snakket jeg med besteforeldrene mine om bilen siden de skal hjelpe meg med betaling og kausjonere på lånet. Og i går lørdag 8.juli var de med ud og så på bilen og likte den. Så jeg fikk klarsignal på å kjøpe den. Så om 2 uker når jeg får ferie så skal jeg i banken og ta lån. Så fårhåpentligvis kjøper jeg den i begynnelsen av august. Jeg klarer så vidt å vente. Gleder meg masse. Men jeg får ikke lappen før i oktober pga jeg blir 18 år 07. oktober.

Jeg mått bare få fortalt dett for dette gledet meg så sykt mye. Hold på å hoppe i taktet i går :P tenk at jeg snart får min først alfa romeo. Dette blir bra :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke betalt nei, vet ikke hvordan jeg gjør det  :-\ Men noen her som vet hvilket forsikringsselskap som har billig og god forsikring ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du ikke har fått en giro i posten enda så er det vel ikke så lett... vent på den :)

Når den kommer, kan du ta den med i banken, eller betale over nettbank :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, håper det ikke blir alt for dyrt. Er litt redd for det blir noen dyre penger å bruke på forsikring men får se hva jeg finner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ta opp stort lån må du nok ha full kasko, slik at evt banken får pengene sine om det skjer noe med bilen.

Det beste er vel kanskje å sette forsikringen på dine foresatte, de har vel mange andre forsikringer og får MYE bedre bonus enn det du vil få.

Skal du ha den på ditt navn blir det nok dyrt! Så jeg ville fått dine foresatte til å ringe selskapet de har og hørt hva det vil koste..

Og blir det forsikringselskapet for dyrt, er det jo bare å sette i gang å ta en ringerunde til andre selskaper... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tenkte å sette den på foreldrene mine jah, men bror min fikk forsikret sin 05 mod mini cooper med full kasko billig av gjensidige... Men taper jeg ikke bonus hvis jeg forsikrer den på foreldrene mine ?

*Gjensidige forsikring. Skal sjekke opp på mandag. Takker for alle svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke forsikringen står i ditt navn vil du ikke opparbeide deg noen bonus, nei. 18 år og GTV er en dårlig kombinasjon hos selskapene i verste fall, så det billigste på kort sikt er nok å la gamlingene ta kaskoen. Tror de vil få 50% bonus automatisk på bil nr. 2 dersom de har 70 eller 75% på bil nummer 1. Ihvertfall i de fleste selskaper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, men jeg ska vertfall ringe å undersøke litt. Så får jeg se hva jeg gjør med forsikringen  :P;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så mye. Er tøft at flere i denne nå overfylte plastikkverden kjøper ekte biler.

Angående forsikring. Sett denne på Far din, før du er 24år er det ingen vits i det hele tatt og sette den på deg selv. Har selv reknet ut at ved å betale 2-3 ganger mere en hva en betaler om den står på din far, så er ikke bonusen du bygger opp til du er 24 verdt penga, og en får mer en gode nokk bonuser og bedre priser når en er 24år+. Så her i Norge er en ikke voksen før en er 24år :P så jeg er et barn  :D

Forsikring på en GTV på din far med delkasko kommer på en ca 4500kr +- :) på deg? uff... ca 11-15k +-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss du ringer til Gjensidige i Stavanger spør du etter Martin. Han hadde en 116 GTV som første bil og er en av distriktets største bilentusiaster. Han har forståelse for at folk ikkje gidder å kjøre KIA ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsikring på meg med full kasko på gtv`en blir 98 000 hos if i året. Jeg sa faen ta dere å la på  >:( går det faen ann.... jah bror min forsikrer hos han skanken... god mann :P hehe.. Vet det lønner seg å sette forsikringen på foresatte... undersøk det... så gjør nok det.

Takker for alle koselige svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var dagen her. Tirsdag den 1.august. Alfa romeo gtv`en min kom hjem. Fy faen for eg herlig bil å både kjøre og eie. Skal slenge ut bilder av den så fort jeg får vasket den.  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OBS,OBS,  Var netopp noen artikler i Aftenposten  om poder som forsikret sine biler på foreldrene.  Forsikringsselkapene anser dette som forsikringssvindel, og ved en ulykke kan dette medføre at ansvaret deres blir vesentlig avkortet! Dvs. at du må betale skaden selv til tross for forsikringen!  Sjansen for ulykke med unge uerfarne førere er jo ganske stor etter statistikken, så slike forsikringsforhold kan fort bli avslørt og medføre ubehagelige konsekvenser, som f.eks forsikringsnekt siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med dette sier de jo at unge uerfarne bilister uten rik pappa ikke får ha bil før de er minst 25 og har stødig inntekt.. ::) flott..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med dette sier de jo at unge uerfarne bilister uten rik pappa ikke får ha bil før de er minst 25 og har stødig inntekt.. ::) flott..

Nei, de sier at førere under 25 skal LÆRE å oppføre seg i trafikken i en Ford Fiesta 1,1 1985 modell...... det de ikke tenker på er at det er mange andre på veiene i mye større og tyngre redskap, som bare moser den vesle Fiestaen som er presset til det ytterste der den kommer som ett prosjektil i yttersving.......

Lurt av foriskringsselskapene? neppe....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nåja, forsikrinsselskapene lar de betale mest som forårsaker mest skade(statistisk).  Ikke stort å gjøre med den statistikken ser det ut som.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, dessverre.... Det er ikke lett å få en 18 åring med fersk lapp til å kjøre med innsida av hodet, uansett hvilken redskap vedkommende har...

Det er vel vi som nå nærmer oss 40 som har skylda for elendigheten... ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her komme noen bilder. Ps bilen er skitten... Skal vaske den en dag jeg får fikset slangen til høytrykkspyleren  :P

post-1276-14779318923479_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...