Gå til innhold
EVO16V

Ny Alfa eier

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt min første Alfa Romeo, det ble en 1992 164TS, ikke noe racerbil, men mye bil for pengene :)

Jeg har bestilt noen servicedeler hos mekonomen til ok pris, men hva når jeg trenger litt mer spesielle deler? Hvor kjøper dere det? (trenger f,eks oljetrykkføler til oljetrykksmåleren).

Er det billigere/enklere å kjøpe deler i utlandet?

Vurderer å kjøpe et senkesett på bilen, hvilket senkesett bør jeg gå for, noen som har gode/dårlige erfaringer?

Er også på utkikk etter 17" felger, kom gjerne med forslag på hva som ser bra ut.

Knut Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anngående senkesett så skal visst H&R være gode greier på disse bilene, har selv kjøpt et men ikke fått montert enda. 164-kongen på forumet, Æmen, har nettopp montert på sin 164 Super og var svært fornøyd. Han har tidligere brukt Eibach men dette var visst bedre saker.

H&R leveres bl.a av Pedersen Racing og kostet hyggelige 2850,-.... Noe som faktisk er billigere enn det settet Mekonomen leverer.

Mekonomene leverer jo den trykkbryteren du trenger til 530,-. Ikke gæli pris det og ingen vits i bestille den fra utlandet da.

AA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mekonomene leverer jo den trykkbryteren du trenger til 530,-. Ikke gæli pris det og ingen vits i bestille den fra utlandet da.

Hvis jeg kan få tak i delen hos mekonomen til normal pris, så er det selvfølgelig enklere. Skal spørre igjen når jeg henter delene jeg alt har bestilt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er denne du trenger :

Oljetrykkbryter/måler, delenr. 23-500605. Det er den som gir signal til oljetrykksmåleren i bilen.

De har også oljetrykkbryter, nr. 23-500085. Men det er til oljetrykklampa.

AA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...