Gå til innhold
Fender87

AR 75 som bruksbil

Anbefalte innlegg

Hei! Har hatt en tanke i bakhuet å bytte ut Thema'n med en 75... men hvordan er en 75 som bruksbil, da spesielt i forhold til Theman? bruker jo bilen året rundt, om det så skulle være sommertreff eller til jobb midt på vintern (som bruksbil), hadde det egentlig vært like greit å bytte ut Lancian med en 75, eller kanskje Lancian er bedre "egnet" til slikt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Har hatt en tanke i bakhuet å bytte ut Thema'n med en 75... men hvordan er en 75 som bruksbil, da spesielt i forhold til Theman? bruker jo bilen året rundt, om det så skulle være sommertreff eller til jobb midt på vintern (som bruksbil), hadde det egentlig vært like greit å bytte ut Lancian med en 75, eller kanskje Lancian er bedre "egnet" til slikt?

75 som bruksbil funker fint for meg. Jeg har hatt en 75 2.0TS i et halvt år nå, og jeg bruker den hver dag. Ingen problemer med den så langt. Thema har jeg ingen erfaring med...

Jon Harald Carlsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke skummelt så lenge du kjøper en etter 1988. De fikk plastinnerskjermer, noe som hjalp veldig på rustproblemene. Ellers er det bare å tute og kjøre som en annen bil. TS Motor er kanskje den beste med tanke på driftskostnader.

Har selv hatt 75 i halvannet år nå. Kjempefornøyd!

-Edit: Det eneste negative er at det ikke er nedfellbare bakseter..

-Alfaduden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som bruksbil synes jeg at thema er en mye mere praktisk bil enn 75, så hadde valget stått mellom en bra thema og en bra 75 som værdagsbil så hadde jeg helt klart valg thema, og alfa 75 som hobbybil om jeg på død og liv skulle ha en 75, men nå har jeg bare hatt 2 themaer, hvor den ene ble dratt rett til huggern og den andre ble gitt bort til en av mine venner  (kenneth øvermo) som brukte opp eu-kontrollen på den. som sagt en stor og praktisk bil...., og alfa 75 har jeg jo minst hatt 10stk av... og kan bekrefte at den er best egnet som hobby bil! Skal du ha 75 velg en turbo eller v6 3.0, glem 1.6,1,8,2.0l og 2.5v6, og i nøden kjøp en 2.0 ts eller kanskje en 2.0td..... lurer på om det er kanskje 1.8 turbon jeg savner mest, men det er vel fordi det kanskje var den beste, og det er ingen som selger biler som er bra, men det var et unntak, jeg angrer !! Men 3.0 best sound ever...... og ikke tenk engang på kat. utgaven !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...