Gå til innhold
alfa-andy

Alfa Romeo 155 1,7 Ts

Anbefalte innlegg

Hei.

Vært på Eu-kontroll med bilen min som selvfølgelig ikke gikk så bra. Har for høyt CO2 utslipp på bilen. Noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre med dette??? Er desperat. Frister ikke å bytte LMM for 6000 kr hvis det ikke er den.    :o

Er det noe justeringsdyser eller noe???

Andy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min er det en justeringsskrue for CO på samme "braketten" som LMM er montert....

mener også jeg hørte noe engang om å ha sprit på tanken... men det bør folk her inne bekrefte fremgangsmåte på før du utfører noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På et bilprogram på svensk TV så tipset de om at bytte av olje og oljefilter reduserte CO-utslippet betraktelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut nå at Lambdamåleren ikke virker. Fikk foklart av et verklsted at hvis du drar ut ledningene på lambdamåleren mens bilen går skal dette gi utslag på tomgang.

Dette var ikke tillfellet her. Skjedde ingenting her.  :-[

Men sikkert på tide å bytte olje og filter..... ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En litt drastisk, men effektiv måte som må til med trimmet turbomotor er å senke bensintrykket så langt ned du tør, bilen vil gå magert så turbotrykk bør gjøres så minimalt som mulig for å unngå skjæring av motor. Under en slik test på eu-kontroll er det jo kort tid som gjelder og det er ingen grunn til at den som tester "herjer" med motoren. Gikk med min q4 engang. Har justerbart turbotrykk / bensintrykksregulator, så jeg skrudde ned turbotrykket til 0,1, og dempet bensintrykket betraktelig deretter. Dette gir motoren mindre bensin, gir med andre ord IKKE effekt, men nok til at han på eu testen får ruset den litt til sin store forbauselse av at en slik motor uten kat går med så lite utslipp!! Funket en gang, men vil ikke anbefale deg det samme! -Syntest bare jeg måtte fortelle denne historia!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har universale lamba-sonder til 398 kr. Og de har visstnok bra kvalitet... Bare sjekk hvor mange ledninger som sitter på den gamle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...