Gå til innhold
BillaBoo

Voltproblem - Horn

Anbefalte innlegg

Driver å skrur da vet dere... så kom jeg til tuta. Monterte, kobla til.. ingenting. Sjekka jording, fant et garantert bra jordingspunkt, ingenting. Sjekker spenning; 6 volt..

Kan dette være et relè? Hva gjør egentlig relèet? 

Jordinga skal ha vært bra,  kan det ha vært noe annet? evt hva..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et relé er bare en bryter som kobles til og fra med strøm. Strømmen kobler du i dette tilfellet til og fra med tuteknappen. Dvs. når du tuter kobler du inn reléet som igjen gir spenning til hornet.

Hvor målte du spenningen? Over kontaktene på hornet? Hva er spenningen når du forsøker å tute?

Hva skjer hvis du kobler pluss og minus rett på hornet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målte spenningen ut av kontakten til tuta. Altså den jeg kobler på tuta. Når jeg da tuter ligger den på 6 volt. Tror faktisk ikke jeg testa å koble pluss og minus rett på batteriet. Det skal gjøres imorgen.. så jeg veit om tuta lever.  Kommer tilbake til saken..

Kan relet ha dårlig kontakt eller noe slikt slik at den ikke gir skikkelig spenning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan]/b] ha spenningsfall over reléet dersom jordingen til det er dårlig, det er i ferd med å ryke eller bare er sykt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...