Gå til innhold
Gjest Kairos

garanti på bærebru

Anbefalte innlegg

Ja nå har det passert ett år (20.000 km) siden jeg skifta bærebru og -arm på ene framsida. Var på NAF-servicekontroll, og der avdekker de at bærebrua pånytt er røket. (det hørte jeg jo selv og)

Kan jeg kreve garanti på en slik jobb fra verkstedet som installerte sist? Ble ærlig talt ganske irritert. Skal en bærebru virkelig ikke holde mer enn ett år? Hæ?

Er de originale bærebruene av møkkakvalitet? Skal jeg evt går for noe uoriginalt?Eller kan det tenkes at verkstedet har satt inn noe brukt møl de hadde liggende?

Understellsdelene ryr jo av på Alfa 156. Skal det liksom være noe man må godta på Alfa. Isåfall har jeg kjøpt min siste Alfa.

Arrrrrrrghhhhh. ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sa de virkelig at "bærebrua er røket"? I så fall har du kollidert eller lekt Martin Schanke i en potetåker en ukes tid i strekk. Tror ikke du hadde fått kjørt så mye heller. Mente de kanskje at det (igjen) var blitt slark i foringene eller i kula på den? Hvis det er det siste bør du spørre dem hva slags deler de har satt på. 20.000 hørtes veldig kort ut. 147en min har gått 34.000 med plenty banekjøring, og det er ikke slark i forstillinga på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den nedre foringen inn mot innfestinga til demperen. men vil det si at hele brua må byttes? Trodde det var mulig å bytte bare den aktuelle foringa?

Hjelp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta et søk på forumet etter foringer, powerflex, bærearm, bærebru osv. Det er plenty med tråder her om akkurat dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkstedet som hadde montert bærebrua og armen ordna opp. Foringa nederst på bærearmen inn mot demperfestet hadde vridd seg. Vulking var OK, så det hele ble pressa på plass. Ingen ulyder da jeg igår kjørte en liten testrunde på et par mil. Det beste av alt, de tok seg ikke betalt. Slikt er skvært, mens konkurrenten(tilhørende motorforumkjeden) prøvde å loppe meg for 6000 spenn for samme problemet.

Verkstedets løsning på problemet samsvarte med det NAF påpekte. Så det kan være lurt å høre litt rundt for å lodde stemninga i markedet. Tror jeg holder meg fast til EMM-sport fra nå av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...