Gå til innhold
U5tabil

Ny bil i familien

Anbefalte innlegg

Da har vi fått oss ny bil i familien :) en Svart Alfa Romeo 166 2.0TS 1999mod med 98k på telleren :) Med lyst skinn interiør  :-*

Har nettopp vert ute og kjørt en "liten" tur med bilen og jeg må si meg imponert over hvor sprek den lille 2 literen er egentligt, samt hvor fin lyd den gir fra seg! Ellers er den bare helt herlig og cruse rundt i  8)

Skal ta bilder i morgen tenkte jeg.

Ting som må gjøres samt jeg skulle hatt hjelp til og hvite hva som er problemet er:

- el. vinduene fungerer ikke helt 100% passasjer vindu funker ikke i det hele tatt, bak vinduene funker men det ene vil ikke helt opp hva må gjøres?

- sentral låsen lever i sin egen verden går noen ganger opp andre ganger ikke andre ganger går den opp og igjen opp og igjen helt amok hva må gjøres? :P

- fanger framme samt bak skal lakkeres på ny i bilens farge såklart grunnet riper/steinsprut.

Og en annen ting er felger, hvilke felger passer bra på en 166? noen som har noen gode tips? lim inn bilde her samt link til hvor de er å få kjøpt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gratulere med ny bil. er jo en herlig fargekombinasjon. 8). elektrisek feil er jo ofte dårlige reele, eller kontakter en eller annen plass - bare å begynne å søke :P. forresten kan jo dårlig sentrallås ha med feil i sender eller mottaker for signal (om fjernstyrt sentrallås vel og merke).

MÅ få tatt meg en tur ut til deg nå. har vært syk og litt av vært, MEN til uken, DA... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MÅ få tatt meg en tur ut til deg nå. har vært syk og litt av vært, MEN til uken, DA... :P

hehe ja du må ta deg en tur :) Ronny aka Alfanatiker kommer hit på Onsdag/Torsdag denne uka som kommer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, som U5 skriver, det ble den svarte 166 "mafia" bilen. Sammenliknet med en grå 166 som var gått 158' (som jeg så på tidligere på dagen) var dette som nybil å rekne. Kjørte bilen hjem over fjellet i går, oiiii - veldig fornøyd. Og dere, jeg fikk bilen i over 100, selv med skarve 155hk.  ;)

Bilen fikk jeg ytterligere avslag på, så jeg ble litt skeptisk til om denne bilen hadde alvorlige feil eller mangler. Men prisen henger nok sammen med den sorte sekken (som en tidligere insinuerte måtte inneholde et lik). Saken er at det egentlig hadde vært bedre om det virkelig var et lik. Luringen som solgte bilen la alle fire vinterhjula bak i de lyse skinnsetene, først uten sekker. Dette resulterte i at ryggen i baksetet ser ut til å være kjørt over. Har noen tips om hva som kan gjøres? Ellers var det lite å sette fingeren på, noen trege sentral låser, høyre vindusheis foran virker ikke, hull i bakre potte og noen lakkskader som bør fikses.

Takk for mange fornuftige tips. (og noen ikke såååå fornuftige)

Oppsummert: U5 sånt passe fornøyd, SeniorU5 svært fornøyd, MammaU5 rynket på nesen pga. de skjemmende merkende på skinnet.

U5 tapte slaget (164), men vant krigen (Alfa)  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer!  Dekkmerker i baksetet. Det går ikke vekk! Men nytt trekk koster bare 10.000 ;)

Eneste tiltaket er å få lakkert opp skinnet, det finnes folk som driver med slikt, også. (fikk tilbud på jobben på kr.1500 en gang)

skrubbing med grov svamp og div midler hjelper , men du kommer ikke dypt nok for å fjerne alt. Overflaten kan også bli ødelagt hvis du ikke er forsiktig. Mitt beste råd er, selg bilen og kjøp en 164 med svart skinn. ;D

Sentrallåsfusk. Helt vanlig. Jeg bytta 3 av 4 på to år, og regner med at Rune R har måttet bytte det 4.? Det er komplett enhet intergrert i låskasse, ca. tusenlappen pr.lås.

Vindusheis. Kan være bryterpanelet, (kr.2500 på førerdøra), kan også være treghet i føringene,(smør opp) heismotor (enhet med motor/wire /mekanisme) Par-tre tusen det også. Har hatt alle disse feila sjøl.På 166. Men ikke på 164, U5 jr må få viljen sin vet du ;)(men billigere deler finnes, brukte på fbt.se, nytt til halv pris av norske (ja, litt over)hos svenske MT motor)

166 er nydelige biler, men de feila du nevner (t.o.m dekk i baksetet) er vanlig på de.

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil!

Fargekombinasjonen hørtes meget bra ut  8)

Angående felger så synes jeg Zender Sienna kler 166 meget godt:

166-renato4.JPG

Zender Sienna kan skaffes av Eiker Motorshop og Carrozzeria. De er ganske dyre, men man finner de rimeligere på Ebay....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skulle kjøpt min  ;D der er allt fiksa og bilen har fulgt alle servicer hver 20000 siden ny den står på finn men km skremmer vel vekk endel aktuelle kjøpere :o

Har ikke erfaring med dekkmerker men på båtseter bruker jeg rødsprit med enten stålull eller en grov svamp, det fikser det meste.

Gratulerer med bilkjøpet 166 er en kjempebil! (Jeg har hatt 2.)

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkmerker har jeg vært borti, og det er dessverre umulig å bli helt kvitt!

Dra til et profesjonelt bilpleiefirma, og hør med dem om en eventuell pris for å gjøre jobben, evnt få gode råd til hva du skal gjøre. Du får nok vekk det verste. Lykke til!

OG, ikke minst, Gratulerer så mye med flott bil!

mvh Torbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny bil,Vegard og seniorU5!Høres meget pen ut.

Og sjekk ut disse felgene,tror de kan kle 166 meget bra: http://www.interdekk.no/categories/wheels.php?search=AL,166,001,18 8)

for guds skyld..  GJESP sier jeg bare  ;)

Sienna er veien å gå. Eller andre felger som ser litt mer innbydende enn de kjedelige på linken over her :)

Vegard. Så fort jeg er framme på torsdag så får det bli litt gnukking på bilen min så kanskje vi kan ta noen bilder. Ny og gammel Alfa ved siden av hverandre. Tror jeg aldri har sett så mye bremsestøv på en felg nå som det er på azev felgene for tiden. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel Sienna som er gjesp...alle har det snart!

du og hansy er rånebilpatrioter...  ikke rart dere ikke liker de samme felgene som oss andre alfister  ;)

Compomotive MO på en alfa du liksom. Det blir i så fall BARE for banekjøringens del...  (ja jeg sikter til dine felger og ikke de Hansy kom med her)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luringen som solgte bilen la alle fire vinterhjula bak i de lyse skinnsetene, først uten sekker. Dette resulterte i at ryggen i baksetet ser ut til å være kjørt over. Har noen tips om hva som kan gjøres?

Beklager, men ekspertene påstår at rimeligste løsning er nytt trekk. Reparasjon er mulig, men dyrt og ikke tilfredstillende:

http://www.lederzentrum.de/KFZ_Reifenabdruck.htm

De påstår at slike avtrykk kan oppstå selv om dekkene ligger i plastposer!

Uansett: gratulerer med nyerhvervelsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vegard. Så fort jeg er framme på torsdag så får det bli litt gnukking på bilen min så kanskje vi kan ta noen bilder. Ny og gammel Alfa ved siden av hverandre. Tror jeg aldri har sett så mye bremsestøv på en felg nå som det er på azev felgene for tiden. hehe

Så lenge jeg får prøve bilen en tur så  ;D

Sentrallåsfusk. Helt vanlig. Jeg bytta 3 av 4 på to år, og regner med at Rune R har måttet bytte det 4.? Det er komplett enhet intergrert i låskasse, ca. tusenlappen pr.lås.

Så alle låsene må skiftes da alfaweie?  :-\ asså dem virker av og til men ikke altid :P hvor er dette skite å få kjøpt? er det slikt bosh mjøl dette eller? italiensk kan det vell ikke være  ::);D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er ikke bosch, står ikke fabrikat eller nr. på delen. Når de bare virke av og til er det et typisk tegn på at de må byttes

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...