Rapporter innlegg #1 Skrevet 23. juni 2006 Viktige tidspunkter 16.30: Vi åpner for innsjekk og teknisk kontroll. 17.00: Førermøte. Obligatorisk for alle som skal kjøre. 18.00: Nytt førermøte for de som ikke rakk det første. 21.00: Banen stenges. Tekniske krav til bilen Med hensyn på sikkerheten for deg og de andre på banen vil vi gjennomføre en teknisk kontroll av alle biler som skal kjøres på banen. Bilen må være i teknisk stand i henhold til veitrafikkloven (lys, bremser, dekk osv.), registrert og EU-godkjent med gyldig oblat. Videre må batteriet være godt festet og alle løse gjenstander må fjernes før kjøring på banen. Vi vil gjennomføre kontroll av bremsevæsken og hvis denne ikke holder god kvalitet (grønt på testeren), slippes bilen ikke ut på banen. Krav til føreren. Føreren må ha gyldig førerkort. Videre må føreren ha signert påmeldingsskjema (innsjekk), betalt og gjennomført førermøte. For kjøring på banen er det påbudt med hjelm. Priser Banekjøring kr. 400.- Parkering kr. 50.- (de som betaler for banekjøring parkerer gratis). Vel møtt til en hyggelig kveld på Rudskogen. Med vennlig hilsen Banegruppa Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #2 Skrevet 26. juni 2006 Blir det noe folk i morgen, eller er alle på ferie? Compacten kommer igjen Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #3 Skrevet 26. juni 2006 MØT OPP PÅ RUDSKOGEN I MORGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja i morgen er det klart for banetreff igjen! Selvsagt har jeg ikke bil å kjøre med, men på plass er man allikevel. Været tegner til å bli upåklagelig, så det er ihvertfall ingen grunn til å sitte hjemme. Vi håper så mange som mulig tar turen, om ikke kun for å kjøre, men også se på bilene, treffe hyggelige folk, og kanskje lufte bilen hvis man ikke har gjort det før. Fiater, Lanciaer, Alfaer er selvsagt invitert, i tillegg er Peugeot Sport Klubb Norge invitert, samt ett knippe Porsche 944-eiere. Noen av dere som har lyst til å lufte en lisensiert bil, så gjør vi åpning for det i løpet av kvelden (som sist), litt etter behov/antall. Møt opp til en hyggelig kveld på Rudskogen! JE Banegruppa KARN Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #4 Skrevet 26. juni 2006 Har du ikke bil, du blårøykens mester?? Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #5 Skrevet 26. juni 2006 Noen spesielle krav (godkjenninger osv.) til hjelmen? Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #6 Skrevet 26. juni 2006 Godkjent for mc eller bil. Når sant skal sies er det en fordel at den ikke er for tung i tilfelle ting skulle skje. Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #7 Skrevet 26. juni 2006 Et noe vagt svar fra Don her syntes jeg. Det er riktignok ingen nedskrevne krav til hvilke normer hjelmene under KARN sine banekjøringer skal følge, men det absolutt minste kravet man bør ha når man velger en hjelm til formålet er og kikke etter E-merket. Står det andre godkjenninger som SIS, DS, SFS, B.S.I, SFI eller FIA så er dette kun en fordel for ens egen sikkerhet. Ville dog vært litt spektisk til Jethjemlen fra Lidl som de hadde på tilbud for 200 spenn for noen mnd siden, en altfor lav pris for et hode syntes jeg... Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #8 Skrevet 26. juni 2006 Gundersen Motorsport på Røa selger de hvite bil halvhjelmene fra Peltor (ja, jeg vet det står OMP på dem). Veldig mange i bilklubber som kjører rundt på Rudskogen med denne på hodet. Koster rundt en tusenlapp og har E-merke. En vanlig MC-hjelm holder også i massevis. Vitsen er å beskytte hodet dersom du ruller, blir kastet ut av bilen eller simpelthen kræsjer. Blir det regn i morgen anbefaler jeg alle å montere på slepekrok FØR du står med nesa feil vei i slakter'n. Dette er det "syndet" mot på alle KARN-kjøringer jeg har vært på. Argumentet med at kroken/øyet kanskje spidder bakfanger'n på bilen foran deg holder ikke. Hva i all verden skal du så nært å gjøre på en ferdighetstrening? Jeg var flaggvakt på NSK-treffet forrige tirsdag, og det var MANGE snurringer og avkjøringer med påfølgende sleping ut av sandfella. Hmmm. Mange som ble vettaskremt nå? Det var i såfall ikke meningen. Jeg har aldri sett noen kjøre helt ut på KARN banetreff. Sees i morra! Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #9 Skrevet 26. juni 2006 har aldri sett noen kjøre helt ut på KARN banetreff. *host* Rocco *host* Peltor er jo bra saker, og man får vel temlig mye artig ekstrautstyr til de om man vil være litt tøff på treff Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #10 Skrevet 26. juni 2006 *host* Rocco *host* Tja. Snurringa endte i sandfella, men det kaller jeg knapt for "å kjøre helt ut". GTV6en ble jo knapt støvete... Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #11 Skrevet 26. juni 2006 Også har vi jo en fin 164 taking i Mo i rana da! Ganske tøft å se på! Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #12 Skrevet 26. juni 2006 Rudskogen er første punkt på ferielisten i år Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #13 Skrevet 26. juni 2006 Her er værmeldinga mi på Macen akkurat nå. Og så alle i kor: TYPISK! :-\ Ta med regnjakke og en femmer til varm kaffe. Sees! Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #14 Skrevet 26. juni 2006 KOS DERE Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #15 Skrevet 26. juni 2006 Helt forjævlig da... :-\ Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #16 Skrevet 26. juni 2006 med små marginer om å gjøre så er det ikke sikkert skyene slipper regnet, så jeg hadde ikke tatt det så tungt enda... Og for alt vi vet så blir det sol Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #17 Skrevet 26. juni 2006 Pyttsann. Det er bare ei værmelding. Når så du sist en datamaskin som virket (bortsett fra forumserveren selvfølgelig)? Jeg drar uansett. Har ekstra paraply i bagasjen, og både bilen og kafeen er vanntette. De som ikke kommer er pyser! Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #18 Skrevet 26. juni 2006 Kommer jo.. men har ikke dekk til våt bane.. Slitte gateslics funker ekstremt dårlig da. Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #19 Skrevet 26. juni 2006 Du får sikkert disp av Johansen til å drifte bitte litt. Du blir uansett ALDRI så understyrt som meg i storsvingen. Dekkene mine har du jo sett... Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #20 Skrevet 26. juni 2006 På tørt føre skal jeg vise deg understyring fra helvette.. vent og se;) Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #21 Skrevet 27. juni 2006 Hva slags dekk bruker folk i kraftig regnvær? Er det mulig med f. eks. piggfrie vinterdekk? Leif Arne Neset Kartleser Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #22 Skrevet 27. juni 2006 Hei Lars, vanlige dekk funker helt fint. Piggfrie vinterdekk er noe som brukes om vinteren og burde vært forbudt om sommeren på grunn av elendige bremse egenskaper på tørt og tilsvarende dårlige egenskaper på vått.. Desverre er det lov på vanlig vei (derved også bane). Når snat skal sies så er det neste en god ide på bane da du i mye lavere hastighet opplever bilen i grenseland.... Øyvind I Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #23 Skrevet 27. juni 2006 Et noe vagt svar fra Don her syntes jeg. Det er riktignok ingen nedskrevne krav til hvilke normer hjelmene under KARN sine banekjøringer skal følge, men det absolutt minste kravet man bør ha nÃ¥r man velger en hjelm til formÃ¥let er og kikke etter E-merket. StÃ¥r det andre godkjenninger som SIS, DS, SFS, B.S.I, SFI eller FIA sÃ¥ er dette kun en fordel for ens egen sikkerhet. Ville dog vært litt spektisk til Jethjemlen fra Lidl som de hadde pÃ¥ tilbud for 200 spenn for noen mnd siden, en altfor lav pris for et hode syntes jeg... Bare en test for å se om du var våken Stian ;-) Helt enig i dine kommentarer. Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #24 Skrevet 27. juni 2006 Det regner ikke her i Fredrikstad ihvertfall, og om det hadde gjort det så er det ikke noen unnskyldning til å bli hjemme. Den eneste som kan ha gyldig grunn hvis det plasker er Bjørn Ivar i Spideren! Møt opp idag! JE Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Rapporter innlegg #25 Skrevet 27. juni 2006 Hva slags dekk bruker folk i kraftig regnvær? Er det mulig med f. eks. piggfrie vinterdekk? Litt av vitsen med ferdighetstreningen på Rudskogen (og andre baner) er å øve seg på skarp(ere) kjøring med den bilen du har. Det er svært (!) få som kommer med R-dekk eller egne banedekk. Når det er sagt, så er piggfrie vinterdekk dårlige på våt vei. Det beste er faktisk R-dekk - ihvertfall inntil du begynner å vannplane. Siter Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider