Gå til innhold
Alfanytt

Praktisk informasjon vedrørende banetreffet på Rudskogen 27. juni.

Anbefalte innlegg

Viktige tidspunkter

16.30: Vi åpner for innsjekk og teknisk kontroll.

17.00: Førermøte. Obligatorisk for alle som skal kjøre.

18.00: Nytt førermøte for de som ikke rakk det første.

21.00: Banen stenges.

Tekniske krav til bilen

Med hensyn på sikkerheten for deg og de andre på banen vil vi gjennomføre en teknisk kontroll av alle biler som skal kjøres på banen. Bilen må være i teknisk stand i henhold til veitrafikkloven (lys, bremser, dekk osv.), registrert og EU-godkjent med gyldig oblat. Videre må batteriet være godt festet og alle løse gjenstander må fjernes før kjøring på banen. Vi vil gjennomføre kontroll av bremsevæsken og hvis denne ikke holder god kvalitet (grønt på testeren), slippes bilen ikke ut på banen.

Krav til føreren.

Føreren må ha gyldig førerkort. Videre må føreren ha signert påmeldingsskjema (innsjekk), betalt og gjennomført førermøte. For kjøring på banen er det påbudt med hjelm.

Priser

Banekjøring kr. 400.-

Parkering kr. 50.- (de som betaler for banekjøring parkerer gratis).

Vel møtt til en hyggelig kveld på Rudskogen.

Med vennlig hilsen

Banegruppa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MØT OPP PÅ RUDSKOGEN I MORGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja i morgen er det klart for banetreff igjen! Selvsagt har jeg ikke bil å kjøre med, men på plass er man allikevel.

Været tegner til å bli upåklagelig, så det er ihvertfall ingen grunn til å sitte hjemme.

Vi håper så mange som mulig tar turen, om ikke kun for å kjøre, men også se på bilene, treffe hyggelige folk, og kanskje lufte bilen hvis man ikke har gjort det før.

Fiater, Lanciaer, Alfaer er selvsagt invitert, i tillegg er Peugeot Sport Klubb Norge invitert, samt ett knippe Porsche 944-eiere.

Noen av dere som har lyst til å lufte en lisensiert bil, så gjør vi åpning for det i løpet av kvelden (som sist), litt etter behov/antall.

Møt opp til en hyggelig kveld på Rudskogen!

JE

Banegruppa KARN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjent for mc eller bil. Når sant skal sies er det en fordel at den ikke er for tung i tilfelle ting skulle skje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et noe vagt svar fra Don her syntes jeg. Det er riktignok ingen nedskrevne krav til hvilke normer hjelmene under KARN sine banekjøringer skal følge, men det absolutt minste kravet man bør ha når man velger en hjelm til formålet er og kikke etter E-merket. Står det andre godkjenninger som SIS, DS, SFS, B.S.I, SFI eller FIA så er dette kun en fordel for ens egen sikkerhet. ;) Ville dog vært litt spektisk til Jethjemlen fra Lidl som de hadde på tilbud for 200 spenn for noen mnd siden, en altfor lav pris for et hode syntes jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gundersen Motorsport på Røa selger de hvite bil halvhjelmene fra Peltor (ja, jeg vet det står OMP på dem). Veldig mange i bilklubber som kjører rundt på Rudskogen med denne på hodet. Koster rundt en tusenlapp og har E-merke. En vanlig MC-hjelm holder også i massevis. Vitsen er å beskytte hodet dersom du ruller, blir kastet ut av bilen eller simpelthen kræsjer.

Blir det regn i morgen anbefaler jeg alle å montere på slepekrok FØR du står med nesa feil vei i slakter'n. Dette er det "syndet" mot på alle KARN-kjøringer jeg har vært på. Argumentet med at kroken/øyet kanskje spidder bakfanger'n på bilen foran deg holder ikke. Hva i all verden skal du så nært å gjøre på en ferdighetstrening?

Jeg var flaggvakt på NSK-treffet forrige tirsdag, og det var MANGE snurringer og avkjøringer med påfølgende sleping ut av sandfella.

Hmmm. Mange som ble vettaskremt nå? Det var i såfall ikke meningen. Jeg har aldri sett noen kjøre helt ut på KARN banetreff.

Sees i morra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har aldri sett noen kjøre helt ut på KARN banetreff.

*host* Rocco *host*  ;D

Peltor er jo bra saker, og man får vel temlig mye artig ekstrautstyr til de om man vil være litt tøff på treff ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*host* Rocco *host*  ;D

Tja. Snurringa endte i sandfella, men det kaller jeg knapt for "å kjøre helt ut". GTV6en ble jo knapt støvete... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er værmeldinga mi på Macen akkurat nå.

Og så alle i kor: TYPISK!  :-\

Ta med regnjakke og en femmer til varm kaffe. Sees!

post-0-14779318859578_thumb.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med små marginer om å gjøre så er det ikke sikkert skyene slipper regnet, så jeg hadde ikke tatt det så tungt enda...

Og for alt vi vet så blir det sol :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pyttsann. Det er bare ei værmelding. Når så du sist en datamaskin som virket (bortsett fra forumserveren selvfølgelig)?

Jeg drar uansett. Har ekstra paraply i bagasjen, og både bilen og kafeen er vanntette.

De som ikke kommer er pyser!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får sikkert disp av Johansen til å drifte bitte litt. Du blir uansett ALDRI så understyrt som meg i storsvingen. Dekkene mine har du jo sett...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags dekk bruker folk i kraftig regnvær? Er det mulig med f. eks. piggfrie vinterdekk?

Leif Arne Neset

Kartleser

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Lars, vanlige dekk funker helt fint. Piggfrie vinterdekk er noe som brukes om vinteren og burde vært forbudt om sommeren på grunn av elendige bremse egenskaper på tørt og tilsvarende dårlige egenskaper på vått.. Desverre er det lov på vanlig vei (derved også bane).

Når snat skal sies så er det neste en god ide på bane da du i mye lavere hastighet opplever bilen i grenseland....

Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et noe vagt svar fra Don her syntes jeg. Det er riktignok ingen nedskrevne krav til hvilke normer hjelmene under KARN sine banekjøringer skal følge, men det absolutt minste kravet man bør ha når man velger en hjelm til formålet er og kikke etter E-merket. Står det andre godkjenninger som SIS, DS, SFS, B.S.I, SFI eller FIA så er dette kun en fordel for ens egen sikkerhet. ;) Ville dog vært litt spektisk til Jethjemlen fra Lidl som de hadde på tilbud for 200 spenn for noen mnd siden, en altfor lav pris for et hode syntes jeg...

Bare en test for å se om du var våken Stian  ;-)

Helt enig i dine kommentarer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det regner ikke her i Fredrikstad ihvertfall, og om det hadde gjort det så er det ikke noen unnskyldning til å bli hjemme.

Den eneste som kan ha gyldig grunn hvis det plasker er Bjørn Ivar i Spideren!

Møt opp idag!

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags dekk bruker folk i kraftig regnvær? Er det mulig med f. eks. piggfrie vinterdekk?

Litt av vitsen med ferdighetstreningen på Rudskogen (og andre baner) er å øve seg på skarp(ere) kjøring med den bilen du har. Det er svært (!) få som kommer med R-dekk eller egne banedekk.

Når det er sagt, så er piggfrie vinterdekk dårlige på våt vei. Det beste er faktisk R-dekk - ihvertfall inntil du begynner å vannplane.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...