Gå til innhold
orjanp

Pipe(kopp)nøkkel på 35mm eller 1 3/8".

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å få tak i pipe(kopp)nøkkel på 35mm eller 1 3/8". Har vært innom endel plasser i Tromsø uten å få tak i. Kun 34mm eller 36mm.(Satans sære Alfa, kunne ikke gjort det enkelt nei ;)). Skal bytte hjullager. Drar på ferie i morgen, så det utgår vel å få den reparert i dag. Men da er jeg nødt til å ha den onsdag 12 juli. Skal kjøre til Hammerfest 13 juli, og vil gjerne ha bilen EU godkjent før den tid. Er litt på overtid for å si det sånn(utgangen av april). Er redd for skiltene mine.

Har vært innom Biltema.no og Clashlson.no. Der var det ikke mye å finne.

Noen som vet hvor man kan bestille slikt, eller andre plasser i Tromsø der de har dette(har vært innom Gastech, Wurth, Tromsø Industrivarer og Tromsø Maskinforretning).

Ørjan...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du helt sikker på at det ikke er 36 mm???

Hvis ikke kan du helt sikkert bruke en 36 mm 6-kant hylse uten at den runder mutteren i slike store dimensjoner....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg er helt sikker. Har prøvd med 36mm samt målt med skyvelære. Problemet med 36mm er at den yttre diameteren på pipenøkkelen er for stor. Mutteren ligger innkapslet, slik at det også blir en begrensing i yttre diameter. Derfor kommer jeg heller ikke til med en skiftnøkkel.

Ørjan...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 99,9% sikker på at en 36 mm pipe er det du skal ha. Kjøp en og slip av den på en smergelskive, alternativt med en vinkelsliper.

(har gjort dette mange ganger...)

Om du får fatt i en 35 mm pipe skal du nok se at den er like tykk utvendig den også....

Et par tips også... venstre side er links gjenget. og om mutteren sitter fast får du en kompis til å trykke inn bremsen mens du legger sperreskaftet på en garasjejekk og jekker opp...

Trond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

Det går fint med en 36mm kopp!!,Du må bare huske å slipe en 45 grader kant nede på koppen!!, og vips så har du et spesialverktøy ;).Da kommer den langt nok inn.

Funket fint på min 156

Kan evt sende oppover min pipe hvis du trenger den.

Ring om du er interessert    :92221164

Odd Helge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkeligt. Jeg brukte 36mm mener jeg å huske 99% sikkert. Men om det er sånn så du sier så får du bare leite litt mere da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært på ferie i to uker, så derfor har jeg ikke svart.

36mm er nok korrekt ja. 35mm ble akkurat for lite. Har pusset ned en 36mm kopp, men er ikke kar om å få løsnet mutteren. Den sitter som støpt. Har brukt rustløser uten resultat.

Den skal løsnes mot klokka? Er det ellers noe jeg bør vite?

Ørjan...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte et skrujern/dor for å rettet ut "låsehakket" i mutteren!.Før du har gjort dette kan du bare glemme å få løs mutteren.

Lykke til!

Odd Helge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kan sitte noe vanvittig. Sjøl gjorde jeg det kunststykket å "kjøre" av mutteren. Som følger; Fant ut hvilken veg måtte bevege bilen for å dreie riktig veg i . Så satte jeg på koppen, med forlenger, støttebukk underytre enden. Arm med et langt rør tredd innpå,som endte i bakken.Så  inni bilen, starte den, satte den i 1.gir og begynte å bevege bilen, satt og "jokket" litt med clutchen,og vips, så slapp det! Nødt til å finne på noen spesialløsninger noen ganger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fjernet låsingen på den. Får bare prøve å ta i da. :) Jeggemetoden høres jo grei ut. Må bare montere på bremsecaliperen og bremseskiva igjen først.

Ørjan...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde av begge sider bak for et par uker siden. Rør på latmannsarmen var alt som skulle til. Og jeg er ikke spesielt atletisk ;-)

kam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...