Gå til innhold
MrBones

Felger og Isofix til 147

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en 147 Selespeed '02 modell og har noen spørsmål angående deler.

1. Hvor får man kjøpt GTA felger (17" felger med de store "hullene") eller andre klassiske Alfa-felger. Noen som har link til noe på nett?

2. Hvordan er det å ettermontere Isofix? Jeg kjenner ikke noe stag bak seteryggen men er forsåvidt litt usikker på hva jeg skal lete etter bak der.

På forhånd, takk for svar!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med pastagnager! ;)

ISOFix ble ikke standardisert før tidlig i 2004, så 2002-modeller har ikke disse festene. 147 har hatt siden 2004. Men det er ingen grunn til panikk. ISOFix gjør det kun enklere å feste barnesetet. Sikkerheten er den samme med vanlig setebelte. Hvis du lurte så er ISOFix bare noen bøyler (en oppe og to nede) som det er umulig å bomme på når du fester setet. Verre er det ikke. ISOFix er en monteringsstandard, ikke en sikkerhetsstandard som sådan.

Felgspørsmålet overlater jeg til forumets blingavdeling ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en 147 Selespeed '02 modell og har noen spørsmål angående deler.

1. Hvor får man kjøpt GTA felger (17" felger med de store "hullene") eller andre klassiske Alfa-felger. Noen som har link til noe på nett?

2. Hvordan er det å ettermontere Isofix? Jeg kjenner ikke noe stag bak seteryggen men er forsåvidt litt usikker på hva jeg skal lete etter bak der.

På forhånd, takk for svar!!

Uansett ISOfix og nye felger - GRATULERER med NY BIL!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

YES, der er felgene :-)

Jeg ser dette er felger til en 156, men de passer kanskje på en 147 også??

Isofix kjenner jeg til, har det i 330'n. Grunnen til jeg vil ha det er å unngå å ødelegge bilbeltene, de blir så stygge av vanlige barneseter. Dessuten er det lett å nappe ut ett Isofix sete om man har bruk for mer plass der bak..

Takk for svar og gratulasjoner :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør de...

Er jo bare å klikke seg på Felger...alfa romeo....147..osv.. :)

De felgene som er avbildet ser veldig ut som 17" felger...så rart at de ikke er der egentlig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTA-felgene som Interdekk har, kommer fra en nederlandsk firma kalt Inter-tyre. Jeg kjøpte mine via www.dekkcompaniet.no i Bergen, tipper du har en dekkpusher i nærheten som tar inn fra den leverandøren også. Mine er italienskproduserte og merket noe sånt som "Ricambio di Originale".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...