Gå til innhold
156stokmarknes

Kn filter og selespeed

Anbefalte innlegg

Ja da har jeg kjøpt meg KN filter og det er montert

En liten prøve tur og ble meget overrasket av resultatet

Funger slik det står beskrevet, nå drar den meget bedre på lave turtall

og responsen på gassen er meget bedre.  ;D

Så langt kan jeg anbefale dette til dere som tenker på å motere Kn filter

156stokmarknes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det snakk om type som erstatter det orginale filteret eller er det ?

Jeg har tidligere prøvd slike "replacement filters" på min 1.8 TS, både greenfilter og kn-filter, men merker nesten ikke noe forskjell (  ;D litt forskjell er det på gassrespons da). Det endte opp med at jeg gikk tilbake til orginalt filter og satt inn et v6-innsugsrør (http://www.squadra-tuning.com/English/EN_156_intake_modification.htm).

Denne løsningen fungerer greit. Lyden høres ikke så bra som kn-filter kit, men man merker nok bedre gassrespons.

ha forresten sett noen gtv'ene som har installert "kn-filter kit", dvs med nytt innsugsrør. Disse høres selvbfølgelig bedre og iflølge av eierne er det også er merkbar forskjell på gassrespons.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det snakk om type som erstatter det orginale filteret eller er det ?

Sorry, setningen min var ikke ferdig (sånt skjer når jeg bruker copy&paste.... fikk ikke med de siste ordene).

Jeg mente :

Er det snakk om type som erstatter det orginale filteret eller er det "kn-filter kit" ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende det du skriver om dette filteret.  Har vurdert å bytte filter til min JTS-motor,  men er litt usikker på effekten.

Hvor kjøpte du det (internettadresse), og hvordan påvirket det lyden ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte det direkte av felgimport

Hører en litt mer gromlyd når jeg øker fra lavt turtall til høyere turtall

Vet ikke så meget om det blir så mye effekt økning men de sier vel rundt ca 5 %

Så nå vil jeg kjøpe meg et sportsannlegg så blir det nok enda bedre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda bedre blir det om du bytter ut "trakta/tuten" inni filteret. Jeg lagde(filte/finpussa) ei trakt av vanlig bassrefleksrør, og det funka som f.. Med K&N-filter og dette, blir lyden og draget bedre. Tipset fikk jeg fra erfarne entusiaster. Det gjelder å ha en glatt og åpen tut som går innover og blir smalere, istedet for det som blir levert originalt, (motsatt)

K&N leveres ferdigoljet, og vaskes med jevne mellomrom, oljes etter vask. Se bruksanvisning. Emm-Sport i Trondheimn skaffer også K&N-filter. (KARN-rabatt)

Mvh. Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...