Gå til innhold
Ken GTV

AR Diva og AR Visconti (video)

Anbefalte innlegg

De skivene på Viscontien vitner om alvorlig mye motor. Synd den aldri kommer på veien sånn. Alfa er uansett flinke til å stadig vise frem konseptbiler vi må til muséet i Arese for å se. Skulle likt å se Divaen (eller noe lignende) i salg! Jeg syns navnet Diva er fantastisk bra, men det er jeg visst alene om i Alfaland. Virker som de fleste forbinder begrepet med tjukke gamle kjerringer med primadonnanykker. Ikke et bra bilde å ha i hodet når det er snakk om et bilmerke som "alle" har feil mening om.

Men pyttsann. Det er sikkert de samme folka som hverken har sittet i en Alfa Romeo eller hørt Maria Callas på full pupp. Når jeg tenker på AR Diva tenker jeg på Callas. Hun kunne alt.

Og ingen av dem får vi se igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diva er en konseptstudie fra Elasis, et forskningsmiljø i FIAT-gruppen. For å få bilen til å ikke se ut som noe ingeniører hadde funnet på fikk de hjelp av designskolen Espera. Sistnevnte drives av Franco Sbarro. Alfahjertet i fronten skyldes Alfa Romeos deltakelse som teknisk partner (motor). Og så har den jo litt cred med det hjertet.

Diva er laget som (og brukes som) et rullende laboratorium for å teste materialvalg, hjuloppheng, elektronikk og alle disse tingene som på en Alfa skal stemme overens. Selv om de dro bilen med seg til Villa d'Este og viste den fram, så betyr det bare at den er fin å hvile øynene på og representerer en del nye tekniske løsninger.

Hvis du ser den med prislapp på har du forvillet deg inn i samlinga til en eller annen japaner eller arabisk sjeik som trenger penger. Om 40 år. Om den ikke settes på Museo Storico i Arese sammen med de andre konseptene som aldri var ment å bli noe produksjonsmodell av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd at Diva bare er en konseptbil/studie, den hadde vært en knalltøff utfordrer til Elise/Exige hvis de hadde klart å holde vekten nede. Hadde vekten vært omtrent det samme som Elise, så hadde en av de nye 2.0 eller 2.2 holdt, noe som igjen hadde gitt oss en relativt billig bil, men morsom. Desverre er trenden inne i bilverden at biler bare blir tyngre og tyngre >:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diva er en bil jeg kunne vurdert å ta opp lån for å kjøpe når den var en 3-4 år gammel....

Få den i produksjon sier nå jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må være syk... det er jo en "fiat" med Opelmotor... er det ikke? ::)

Jeg vet dere har levert sykkelen...  men du trenger ikke la aggresjonen din gå ut over meg  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...