Gå til innhold
U5tabil

Trenger noen gode argumenter ved bilkjøp

Anbefalte innlegg

Sliter litt her da jeg og min Far eiger så og si likt av bimmeren som nå er vrak :(  pengene skal til ny bil, og da må min far være litt enig med kjøpet. Jeg har altid drømt om en 164. Har en i siktet også. Men han vil ha en GTV916 2.0TS eller en 1561.8/2.0TS (skinn int er selvfølge ;) ) Men jeg vil ha 164! og da med 3.0V6.

Så kan noen ENTEN gi meg noen gode argumenter som jeg ta ta opp for kjøpa av 164 eller prøve snakke meg til "fornuft" som enkelte vil kalle det? Jeg har prøvd med det argumente at 164 er råere, den er større (jeg vil ha en stor bil og cruse i sportsbil har jeg jo (GTV3.0)).

Med andre ord jeg sliter sterkt her og holder på og tape  ???

Så kjør DEBATT!

EDIT:

btw, de nyere bilen så er det snakk om en prisklasse mellom 80 til 130-140k ca. Sånn at dere  har en anelse om hvor gode biler av de nyere en kan få.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt.. bare å finne frem alle trådene om motortrøbbel og havari på TS 16 V motor her og servere de det..

:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt.. bare å finne frem alle trådene om motortrøbbel og havari på TS 16 V motor her og servere de det..

:D

satt å tenkte på det samme...  evt så kan du jo "lure" han til å ta en prøvetur i en 916 3.0 da Vegard. Så blir begge fornøyd  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel ikke være tvil om hvilken av de nevnte som kjører best (916) ;D  Tviler på at det er dårligere kvalitet på 156/916 enn 164,men viss det er stoooor bil du vil ha så.....      Og så er jo selfølgelig lyden av 3.0 et kapittel for seg selv ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke v6 og problemer med at reim kan ta kvelden pga oljelekkasje?

hvor ofte har du hørt om slike tilfeller og hvor ofte hører du om 16v ts havari?

... jeg tror ikke jeg trenger si mer ;)

At en 164 har bedre kvalitet enn en 156 er jeg personlig OVERBEVIST om...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva du er personlig overbevist om bryr meg midt på en flekk på månen...sånn igrunn!

ser man litt lenger en nesetuppen og ser forbi skylappene på siden, så ser man et litt større bilde enn det som skjer her inne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva du er personlig overbevist om bryr meg midt på en flekk på månen...sånn igrunn!

ser man litt lenger en nesetuppen og ser forbi skylappene på siden, så ser man et litt større bilde enn det som skjer her inne..

nevn vanlige problemer på 164...

Her er noen på 156:

LMM

Bærearmer

Foringer

Regreimhavari

Rådebank

Girkassetrøbbel

hehe

Skal JEG noen gang ha 156 så blir det iallefall ALDRI noe annet enn 2,4 jtd eller en 2,5 V6 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjenner ikke 164 så godt, men den er nok ikke feilfri den heller..

Reim og rådebank på 16v kan nok ha litt med bruk og dårlig vedlikehold :P

LMM er dårlige deler fra..tyskland:P

Og girkassegreiene, så hentyder du vel til Selespeed? manuel vs manuel må du vel se på i og med at 164 ikke kom med selespeed...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og girkassegreiene, så hentyder du vel til Selespeed?

Vet om flere 156 som har slitt med de manuelle kassene....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan du påstå at 156 er bedre kvalitetsmessig enn 164 når du samtidig sier du ikke kjenner til den? Hvorfor argumenterer du imot meg når du ikke har noe annet å komme med enn "tomprat" og påstander om at du tviler på det jeg sier....  om du ikke kan komme med noe konkret så ser jeg ikke noen grunn til at du skal protestere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå skal jeg bruke den som du pleier å bruke: " Det har jeg ikke sagt".... at 156 er bedre enn 164... men jeg sa at 164 har sikkert sine problemer den og.

Og de kjenner nok du til, men hvorfor nevner du de ikke? Trådstarter er sikkert interesert i å vite det.. men det handler vel mer om skylapper!

jeg er heller ikke imot deg, jeg bare prøver å få ut infoen din på en bedre måte...

Det er derfor jeg spør deg om hva du legger bak det du sier...men du svarer jo ikke på det jeg spurte deg om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at de fleste gammel-versus-ny-Alfa-diskusjoner kan avsluttes slik:

"Jeg kjørte 156'en min på jobb i dag. Når kjørte du din sist, da? Hva, går den ikke?"

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Jeg kjørte 156'en min på jobb i dag. Når kjørte du din sist, da? Hva, går den ikke?"

;)

ring meg når 156'en din er 21 år ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har hatt 89 164 3.0 V6 har nå bla.en 03 156 SW

Det er ikke tvil om at 164 er dyr i drift ikke bare bensinforbruket men generellt vedlikehold ,service.elektriske feil, air condition feil  osv. men det er en veldig morsom bil.

Hvis du skal ha stor bil ,kjøp verdens mest undervurderte bil (og dermed billig) 166! ;D

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt forslag, men budskjettet strekker vel ikke helt til en V6, men en TS er godt innenfor, og til å skli fram i alle 60 sonenen på Karmøy trenger du ikke mere en 10 HK alikavel ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

;)

Hvorfor det?? 156en til både EspenO og meg selv går hver dag, dine superfantastiske gamle Alfaer sliter litt mere såvidt jeg vet ;) U5 trenger ikke bil om 15-20 år, men nå ;D

Du har valget mellom 164, 156, GTV og 166. Personlig ville jeg gått for en så ny bil som mulig, men med riktig utstyr og et minimum av motor, dvs skinn, AC og minst 2.0 (eller 1.8 i 156). Så må du se hva du trenger bilen til. Er det en kul bil for bare deg, eventuelt med kjærste, ta en GTV. Skal du ha litt mere plass er 156 et alternativ. Mye langkjøring? Da er 166 genial :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring meg når gtv6'en din er 40 år. :-*  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring meg når jeg skal hente Passaten  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at du takler hestekreftene som skjuler seg under dens panser? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at du takler hestekreftene som skjuler seg under dens panser? :D

ikke sikker på hvor under panseret du snakker om. Men de er iallefall ikke i motoren  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde ikke tvilt, finn en velholdt 166 og du har en av bilværdens vakreste biler, bedre og kjøre en 156, større og ikke dyrere og drifte.

hadde jeg hatt penger og blåse på bruksbil hadde 166 stått høyt på lista.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taket har en tendens til å ruste? Det er sikkert mer også, men her må vel 164-eierne trø til med mer info.

For "brødræsern" er det definitivt enklere å gå for en så ny bil som mulig - behandler du en 156/916 GTV pent (olje, service + normalt vedlikehold) er det lite trøbbel med den.

Årsaken til at en hører så mange skrekkhistorier om 4-sylindra TS kontra V6 kan jo ha noe med antallet å gjøre: De aller, aller fleste Alfaene som ruller rundt her i landet har TS-motorer derfor er det ikke rart at en hører mest om de. Hvis du har 4000 TS-motorer (som startes og kjøres hver dag) og 50 V6-motorer (som startes og kjøres hver dag) så er det mest sansynlig at en av TS-motorene ryker først. Hadde det vært 4000 V6'ere og 50 TS'er hadde nok saken vært en helt annen...

Her er noen på 156:

LMM

Bærearmer

Foringer

Regreimhavari

Rådebank

Girkassetrøbbel

hehe

Skal JEG noen gang ha 156 så blir det iallefall ALDRI noe annet enn 2,4 jtd eller en 2,5 V6 :)

Hmm.. Så 2.4JTD og 2.5V6 kommer uten LMM, bærearmer, foringer og girkasse? Det visste jeg ikke.

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen misforstår her litt.. grunnen til at jeg ikke vil ha GTV 916 er for jeg alt har en ubrukelig bil til tur samt gjengkjøring (gutta på tur). En annen ting jeg prøver forklare min far er det at EN FÅR IKKE EN 156 166 eller GTV til 120k som er i like god stand eller bedre en en 164, det er jo noe dere bør ta i betrakning i denne debaten. asså ikke drømm nå om den råeste 156 og den råeste 164 asså det blir sjevt. Ta det i betrakning at på det nyere er det snakk om en til 120-140k. Onkel har en svar 166 2.4tdj 2001mod med ALT ekstrautstryr som han har sagt vi skal få for 210k den er pen men dyr og det jeg liker minst er dette. Bilen står i sola den er RÅlekker, helt til han vrir om tenningsnøkkelen. da blir et skikkeligt skjær i mine øre som får det visuelle bilde til og skurre. Lyden fra en 3.0 er bare helt rått. bensinutgifter snakka noen om her? vell tviler på en 164 3.0 drikker mere en hva BMWen klarte å suge, den drakk nemmeligt omtrent 2 liter på mila, 60 liter i uka bare til jobben som er totalt 44km tur/r fra meg (dere rekner sikkert mere også men dette er fakta f***). Så å få en Alfa 3.0 som drikker 1.2 gir jeg f*** i. Den vil føles som en bil som drives av billig hydrogen i forhold. Design messigt liker jeg også 164en å alle mine tanker sier den er bilen å gå for.

Jeg trenger hjelp......  ::)???:P;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...