Gå til innhold
BillaBoo

Finjustering av 1.7 16v

Anbefalte innlegg

Etter bytte av motor så har tomgang blitt dårlig og kan faktisk gjøre slik at motor dør. Hvor er det best å få finjustert motor? motorforum?

Helst i vestfold omeråde...

Eller er det kanskje en snill sjel som vil hjelpe meg, hvis det er mulig å gjøre uten noe spesielle verktøy..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok tomgangsmotoren som ikke regulerer eller regulerer tregt. Du kan først demontere den og rense den og hullet den sitter i med bremserens. Hvis den er defekt må den skiftes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok tomgangsmotoren som ikke regulerer eller regulerer tregt. Du kan først demontere den og rense den og hullet den sitter i med bremserens. Hvis den er defekt må den skiftes.

okei.. skal se på den der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BillaBoo, du må få synket Dellorto-spjeldene dine! Dette er en jobb for proffer som har gjort det før. Ikke engang prøv og utfør dette uten nødvendige apparater. Deilig motor det der, asymetriske kammer og separate throttlebodies fra fabrikk. Det er det ikke mange innsprut Alfaer som kan matche. :)

Motoren har ingen tomgangsmotor, den har derimot en tomgangsventil. Denne er det sjeldent noe trøbbel med, men det kan være lurt og sjekke gummipakningen mellom denne og plenumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BillaBoo, du må få synket Dellorto-spjeldene dine! Dette er en jobb for proffer som har gjort det før. Ikke engang prøv og utfør dette uten nødvendige apparater. Deilig motor det der, asymetriske kammer og separate throttlebodies fra fabrikk. Det er det ikke mange innsprut Alfaer som kan matche. :)

Motoren har ingen tomgangsmotor, den har derimot en tomgangsventil. Denne er det sjeldent noe trøbbel med, men det kan være lurt og sjekke gummipakningen mellom denne og plenumet.

aha! fint.. :)  Har aldri likt lyden av ordet tomgangsmotor, aner ikke hvorfor dåg.

Vil virkelig ha slike symptomer hvis gummipakninga er litt gåen? Den skal gåes over imorgen iallefall... får vel snakke med motorforum også. TAkk for hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, hvor stor jobb er dette?

Motorforum ville at jeg skulle først bestille en time bare så de kunne sjekke at den nye motoren var satt i riktig. Bare det er jo 800kr for ingenting..

Er det bare motorforum som kan ta seg av dette? eller kan hvilket som helst verksted med rett utstyr gjøre det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri likt lyden av ordet tomgangsmotor, aner ikke hvorfor dåg.

Ooopss!  :-X  Var ikke min mening å skape forvirring!  :-[  Turtallhodets info. er nok det du trenger å vite, jeg bøyer meg i støvet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...