Gå til innhold
alfa_Spider

bensin lukt/stank

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg kjører full tank på bilen så luktet skikkelig forferdlig med bensin lukt. Rett bak sete. (Regne med at lukten kommer fra tanken en plass)

Det skjer kun når bensin tanken er full. Det er trykk i tanken. f.eks når jeg skrur av tank lokket kommer det "swiisj" lyd. Dette gjelder når tanken er full og når det er under halv tank.

Vet ikke om det kan være noen lufte ventil/slanger som kan være dårlig eller tett?

Noen som har vært borti dette tidligere GTV/spider 916??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som luftinga til tanken er tett. Dermed får du vakuum i tanken og svisjelyd når du åpner lokket.

Bensinlukta kan muligens skyldes at vakuumet gjør at bensinlokket ikke tetter ordentlig. Dette blir bare teori selvfølgelig, og jeg vet heller ikke noe om luftinga på tanken til 916 spider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. men skal det ikke være vakum i tanken?

mener at lukten ikke kommer fra bensin lokket..

Hvor ligger evt. luftinga? På toppen av tanken?

Høres ut som luftinga til tanken er tett. Dermed får du vakuum i tanken og svisjelyd når du åpner lokket.

Bensinlukta kan muligens skyldes at vakuumet gjør at bensinlokket ikke tetter ordentlig. Dette blir bare teori selvfølgelig, og jeg vet heller ikke noe om luftinga på tanken til 916 spider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm ja.... Jag och Stian stod och grävde i min GTV6 för något år sedan när var vi ute och körde och kände bensindoft.

Dagen därpå hör jag ett poff-ljud från bilen vid ett rödljus och så rök...

När jag öppnar panseret har jag eldflammor en meter höga över hela motorrumet. DET var morsamt att reda uppp i !

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakket med MF stavanger idag.

De mente at det var luftingen som var tett. De mener at det ikke skulle være så mye trykk fra tanken når jeg åpner tanklokket.

Det er heller ikke noen tegn på lekasjer heller når det kun luktet bensin når det er full tank.

Han mener at luftingen skal ligge parallelt med "tank røret"

Noen som vet hvor luftinga befinner seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...