Gå til innhold
159

448 kroner for å skifte lyspære!

Anbefalte innlegg

Har akkurat skiftet en lyspære på min 156 Sportwagon... 10 minutters arbeid inkludert ny pære kostet NOK 448!!!!! På Ital Bilservice koster samme jobben NOK 150!!! Som trøst sa damen i kassen på Billingstad at hadde jeg kjørt Fiat Stilo så hadde det blitt mye dyrere... Fortell meg noe annet jeg driter i...

Lykkelig for at neste bilen ble kjøpt på AutoStrada og ikke på Billingstad som sist...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er noe de gjør fordi verksteder stort sett har en "minstepris". Og at det minste du kan betale er for en halvtimes arbeid. På Bilservice så kan man få "kompispris" siden dem som driver der er litt mer inn i miljøet vårt. MF er stort sett bare "butikk".

Min erfaring med dem på billingstad er stikk motsatt. Var der for et par dager siden og ble tilbydt å låne tlf for å ringe Rosso i sverige osv osv. Og han undersøkte masse for meg på nett for å lete etter en del jeg trengte til bilen.

Kun buisniss...  ikke personlig ;)

Til sammenligning har de på Carrozzeria om jeg ikke husker feil 620kr timen + moms. Dette gir 620kr + 25% moms =775kr. Deler vi dette i 2 så har du 387,5 kr for arbeidet og 60,5 kr for en pære...

Vil tippe prisen din skyldes pga den "regelen" verksteder har om minsteprisen sin. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde du dratt på den lokale macken hadde de skiftet pæra gratis for deg...

Litt sent og syte i ettertid om du aldrig spurte hva det kostet !?

hvor lang tid hadde du selv brukt på og skifte pæra, om de bruker ti min, bruker du 15min ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

klagen her ser jeg iallefall på som "urettmessig". Og jeg vil overhode ikke holde meg unna MF på billingstad. Skal vel en tur dit etterpå. hehe 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man er vant til både å få det gjort gratis på Ital Bilservice eller til en sum rundt NOK 150 så trodde jeg ikke det var behov for å spørre etter pris på denne jobben... Jeg slipper jo egentlig dette problemet i fremtiden da jeg nok kommer til å holde meg laaangt unna Billingstad!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har endret tittelen og stengt tråden siden dette ikke er unikt for MF Bililngstad. Det unike i denne sammenhengen er Auto Ital.

Forøvrig syns jeg det er litt vel mye på kanten å fremsette en anonym klage på timeprisen på MF når den er så lik over hele bransjen.

Klager på verksteder fremsettes til verkstedet selv og ikke her. Vi har hatt nok av tilfeller der forhandlere og verksteder har følt at Alfamijøet har "gått bak ryggen" på dem og satt i gang storm i et vannglass.

Om man skal skifte lyspærer selv eller overlate det til merkeverksted er en helt annen diskusjon. Om verksteder skal ha betalt for "småtteri" likeså. Timeprisene til MF er oppgitt på websidene og i skranken, og de jobber neppe semi-gratis fordi de gjør det andre steder.

Tor Willy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...