Gå til innhold
900sl

Skifte av øvre bærearm på 156

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke demontere fjærbenet, men trekke ut den lange bolten nede som holder gaffelen til fjærbenet + at du løsner alle fire skruene i motorrommet.

Du får da senket fjærbenet og kan da løfte ned skålen som bærearmen er montert på.

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"skålen som bærearmen er montert på".....

Var ikke klar over at det var noe skål der, men ser det jo når jeg begynner. Vil det foresten si at denne skålen er festet med de skruene demperen er festet med?

Hadde forøvrig ikke tenkt å gjøre dette umiddelbart. Noen i veien å kjøre en liten stund til med slarken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det foresten si at denne skålen er festet med de skruene demperen er festet med?

Noen i veien å kjøre en liten stund til med slarken?

Skålen sitter fast i fjærbeinet oppe, men du trenger ikke å løsne demperen fra fjæren. Du må ta ut fjærbeinet for å få fjernet bolten som øvre bærearm er festet i.

Hvis det er knirk er det ingen hast med å skifte etter min mening, men er det slark ville jeg nok har skiftet det så fort som mulig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestiller enten fra EBSpares eller PowerAlfa. Regner med at dette er ettermarkedsdeler og ikke orginaldeler. Er det noen som har erfaringer med holdbarheten på disse delene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestiller enten fra EBSpares eller PowerAlfa. Regner med at dette er ettermarkedsdeler og ikke orginaldeler. Er det noen som har erfaringer med holdbarheten på disse delene?

Min personlige erfaring er at holdbarheten på øvre opphengsarm er dårlig.Skiftet den på høyre side i februar ,og gummien til kula er allerede sprukket og lekker.Det samme gjelder forøvrig den venstre som ble skiftet i fjor :(

Men vet ikke om dette er original eller ettermarkedsdeler da de kommer i løst fra EB.

Må poengtere at ellers er jeg meget godt fornøyd med EB Spares.

Odd Helge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...