Gå til innhold
hans richard

105 deler i Italia

Anbefalte innlegg

Skal på 4 ukers ferie med Bertonen in alperegionen og lurer på om noen her vet om firmaer i Nord Italia som driver med 105 deler, gjerne verksteder også! Bedre føre var...

Ps, noen andre som skal nedover med 105?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper og få tatt en tur nedover med bertonen min også i løpet av sommeren. Blir og farte rundt i Lazio regionen. Fordelen hvis man havarerer med en 105-bil i Italia er at du ikke trenger verksted, absolutt alle kommer løpende for og hjelpe deg. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når drar dere?

Nei, Stian, jeg vet du synes en helg med meg er nok, og jeg skal ikke nedover, men jeg vet om en Bertone til som skal nedover i alperegionen i Juli en gang.

Grappa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer å dra nedover i slutten av juli/august. Leser litt i The Rough Guide to Tuscany & Umbria. Anslår 50 % sannsynlighet for reise.

Når reiser du, og hva er reiseruten ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen er og kjøre nedover i slutten av Juli. Vi tenkte kjøre nedover igjennom Frankrike og kjøre langs Rivieraen til Italia (via Aurelia). Hadde vært artig og støtt på noen norske Alfaer i løpet av reisen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen er og kjøre nedover i slutten av Juli. Vi tenkte kjøre nedover igjennom Frankrike og kjøre langs Rivieraen til Italia (via Aurelia). Hadde vært artig og støtt på noen norske Alfaer i løpet av reisen. :)

ut med språket her mister, hvem, hva, hvor ? plukker du meg opp i milano da når du uannsett nesten paserer på returen ? jeg kan by på dårlig bordvin, lave italiensk kunnskaper og ingen sted og bo. stelvio + høvel burde vel bety morro  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han skal ha med elskerinna fra jobben og vil dermed være alene. Det siste han vil vise fram er vel en ubehøvlet vestkantgutt med dårlige manerer. Man vil jo gjerne gi et godt inntrykk i ferien, uten å måtte vise fram klovner med store sko og rød nese, ikke engang i Milano.

Grappa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drar idag, begynner rolig til Gøteborg, så Stena til Kiel, videre til Hamburg og så biltoget ned til Lorrach. Er vel hjemme om en måned og da er vel dere nettopp kommet ned...Men god tur de som drar, gleder meg sinnsykt til å ratte rundt i Alfa land!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drar idag, begynner rolig til Gøteborg, så Stena til Kiel, videre til Hamburg og så biltoget ned til Lorrach. Er vel hjemme om en måned og da er vel dere nettopp kommet ned...Men god tur de som drar, gleder meg sinnsykt til å ratte rundt i Alfa land!

Vær klar over at biltoget krever en bakkeklaring på min. 10cm for at du skal komme oppå! Altså ikke noe for lowriders...

God tur og ikke glem og stemme lydhornene før turen slik at de spiller i harmoni! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fikk ikke noe svar på om mine antagelser stemmer, herr RPH.

Spytt ut!

Er dette et avhør, Grappappa? :D

"Vi føler vel som så mange andre nordmenn, at det bor en skaptrønder i de fleste av oss" - Kong Harald V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvsagt er dette et avhør, og mine mistanker blir forsterket med din unvikenhet.

Du vet vel at din navnebror er i trakten?

G.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God tur, høres vanvittig kult ut. Serveringen på der Autozug er elendig, et tips er å ta med seg litt italiensk vin, litt ost og kjeks, så blir kvelden på toget trivelig.

Godt tur, send rapport.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær klar over at biltoget krever en bakkeklaring på min. 10cm for at du skal komme oppå! Altså ikke noe for lowriders...

God tur og ikke glem og stemme lydhornene før turen slik at de spiller i harmoni! :D

Oi oi oi oi. det lover jævlig dårlig. Booket pr tlf, de sa ingen ting om det... Skal bli en artig krangel tenker jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi oi oi oi. det lover jævlig dårlig. Booket pr tlf, de sa ingen ting om det... Skal bli en artig krangel tenker jeg!

Dette må du sjekke opp! Når du står der i køen på ombordstigningen så tror jeg du sliter med og finne noen 2x4". ;)

Kjipt hadde det vært og kjøre av eksos eller bunnplugg også. Jeg har lest at 10cm er minimum høyde, men det er jo

mulig at det er forskjellig hos de ulike transportørene? 10cm klaring under bilen på en 105-serie er jo som SUV og regne. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke klaringen byr på noe problem,  det er ev. ved påkjøring/avkjøring på vogna at det er et problem, og da er det bare "løfte" bilen litt opp så bunnpluggen/panna ikke tar nedi. Hvis dere er to personer, er det bare å ha andremann stående å se på klaringen ved påkjøring, for det skal kun være en person i bilen når den kjøres på toget. Og husk, ta ut all bagasje før du kjører bilen på togvogna.

Har selv hatt svært lav bil på der Autozug.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Perfekt løsning spør du meg! Ingen risker.

Alternativt så kan min spider kjøpes, for så å ta turen ned.

Grappa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...