Gå til innhold
ak-stor

Problem med aircondition - SW 156

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg trenger hjelp!

Jeg har en nydelig Alfa SW 156 1,9 JTD... Kjempe bil.. Men dessverre så har aricontion sluttet å fungere. :-[ 

Har hatt bilen på et verksted som mente at det var en ekspansjonsventil eller et tørkefilter som var årsaken. ??? Dette var ikke merkeverksted og kunne ikke utføre jobben...?

Er det noen som vet om firmaer som kan utføre slike rep.? Eller om det er noen som har manual som viser hvor denne ventilen eller filteret sitter...?

Vet noen hvem som er merkeverksted i Tønsberg eller noen som dere kan anbefale i regionen?

Håper noen kan hjelpe meg...

Hilsen en ny alfa elsker... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt MF (Motorforum) eller annen forhandler.

Jeg hadde problemer med min, samme model, årgang 2002, det var for lite kjølevæske.  Raskt fiksa og noen K mindre på konto :P :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Jeg trenger hjelp!

Jeg har en nydelig Alfa SW 156 1,9 JTD... Kjempe bil.. Men dessverre så har aricontion sluttet å fungere. :-[ 

Har hatt bilen på et verksted som mente at det var en ekspansjonsventil eller et tørkefilter som var årsaken. ??? Dette var ikke merkeverksted og kunne ikke utføre jobben...?

Er det noen som vet om firmaer som kan utføre slike rep.? Eller om det er noen som har manual som viser hvor denne ventilen eller filteret sitter...?

Vet noen hvem som er merkeverksted i Tønsberg eller noen som dere kan anbefale i regionen?

Jeg oppdaget i går at aircondition ikke virket. Har ikke lagt merke til at knappen ikke lyste. Nå håper jeg det er bare å fylle på væske!

Ellers så fant jeg ut at jeg ikke har setevarme :-( (det var 10 minus i dag) ,det var noe jeg ikke tenkte på i sommer når jeg kjøpte bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Jeg trenger hjelp!

Jeg oppdaget i går at aircondition ikke virket. Har ikke lagt merke til at knappen ikke lyste. Nå håper jeg det er bare å fylle på væske!

Ellers så fant jeg ut at jeg ikke har setevarme :-( (det var 10 minus i dag) ,det var noe jeg ikke tenkte på i sommer når jeg kjøpte bilen.

Mener å huske at du ikke får skrudd på aircon, (får knappen til å lyse) når det er minus 10...

Øivind H.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Jeg trenger hjelp!

Mener å huske at du ikke får skrudd på aircon, (får knappen til å lyse) når det er minus 10...

Øivind H.

Etter innvendig facelift på 156 ligger det nytt program i klimaanlegget... Italienerene mener at klimadelen har du ikke bruk for under + 2 grader... dvs at på alle nyere 156 vil du ikke se lampa før enn til våren.... ;D

Italienere er alreite dyr....

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Jeg trenger hjelp!

Øivind H.

Etter innvendig facelift på 156 ligger det nytt program i klimaanlegget... Italienerene mener at klimadelen har du ikke bruk for under + 2 grader... dvs at på alle nyere 156 vil du ikke se lampa før enn til våren.... ;D

Italienere er alreite dyr....

Arve V

Jøss da huska jeg riktig ;)......hadde innvendig facelift.

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette burde jeg hatt litt peiling på men ???? dette skal jeg teste Ikke spesielt logisk løsning AC er jo supert etter en tur på ski for å fjerne dugg Er det virkelig slik ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag var det 3,5 grader når jeg kjørte til jobb, men aircondition virket fortsatt ikke  ??? MEN så ble det 4 grader, og da startet aircondition  :) Da virket den fint, var nedi 2,5 grader uten at den stoppet.

Italienere er rare...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag var det 3,5 grader når jeg kjørte til jobb, men aircondition virket fortsatt ikke  ??? MEN så ble det 4 grader, og da startet aircondition  :) Da virket den fint, var nedi 2,5 grader uten at den stoppet.

Italienere er rare...

Ja det funker slik, det funker ned til + 2.0 grader før det slukker, MEN du må over + 3,5 før det starter opp igjen....... ???

Som sagt;  -Italienerene ER ålreite dyr ;D ;D ;D ;D ;D

Jan-Erik, dette skulle du selvsagt ha visst  ;)

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå sett på "leksene" Som dere sa, virker ikke under +4 grader (147 /Stilo) Men nye 159 virker ned til -1grad  Hvorfor er det slik,sitter her med instruksjonsbok for ny Mitsu. og Volvo der det virker som det oppfordres til bruk av AC ved kalt/fuktig vær for å holde duggfrie vinduer ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå sett på "leksene" Som dere sa, virker ikke under +4 grader (147 /Stilo) Men nye 159 virker ned til -1grad  Hvorfor er det slik,sitter her med instruksjonsbok for ny Mitsu. og Volvo der det virker som det oppfordres til bruk av AC ved kalt/fuktig vær for å holde duggfrie vinduer ???

Ja, hvorfor er det slik? du har vel tilgang til kilden for dette høyst merksnodige påfunnet, send i vei ett spørsmål og spør hvorfor dette er gjort. Samtidig kan du minne dem på at det finnes land nord for Hamburg...... Forresten er det jo snø i Alpene også....

Men når sant skal sies så har det ikke vært noe problem......

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker aldri klimaanlegget på vinteren. Jeg oppdaget nemlig ganske fort at jeg må skrape is på innsiden av vinduene om morgenen hvis jeg bruker klimaanlegget om vinteren. Da jeg sluttet å bruke klimaanlegget, forsvant fukten inne i bilen i løpet av et par dager så jeg slapp all den skrapingen. Er det bare min 156 SW som oppfører seg slik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du noen gang sjekket under teppet på høyre side? må ta av listen for å gjøre det.

Hadde problemer på min at avløps slangen på aircondition ikke var lang nok så det rant på innsiden av karroseriet.

måtte forlenge denne, da tørket det etter hvert opp på den siden....

Pontus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke  disse "avløpsslangene" fra AC fryse viss det er rundt 0 eller kaldere? Kan være en grunn til det er byggd sånn med tanke på det.

Husker for øvrig min -85 Alfa 90 hadde en sepparat viftebryter for kald luft og en for varm med termostat på.

Det vil da si at bilen nektet å blåse luft med kun varmlufts bryteren påskrudd før vannet på bilen kom opp i 65 grader.

I følge instruksjonsboken var dette for at man ikke skulle få den kalde luften på seg før bilen var varm nok til å blåse en behagelig temparatur. Litt rare løsninger må man leve med når en velger sydeuropeiske biler beregnet for andre steder enn norden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...