Gå til innhold
U5tabil

164 moddeler

Anbefalte innlegg

Siden jeg nå er antageligt bil laus, så er jeg på biljakt. Har derfor fått brent inn i hode at dette skal være en 164, helst svart og med skinn interiør  8) .

Saken er den at import kommer ikke på tale for ein 164 i utlandet til 20 000kr så skal staten ha nesten 70 000kr i avgifter. Med andre ord uaktuelt.

Så skal det bli så må det være finne en brukt her i Norge.

Tingen er da, hvilken moddel jeg skal gå for? skal jeg gå for en stor V6 eller en TS?

Som enkelte vett så holder jeg på og bygge en GTV3.0 så stor motor er liksom ikke helt nødvendigt. Bilen skal brukes hele året, frem og tilbake fra jobb. Med andre ord en helt vanlig bruksbil. I tillegg til at jeg ikke helt har lyst på en ny bmw som bruker 1.5-2.0 liter på mila og bruker 60 liter i uka bare til og kjøre frem og tilbake fra jobb. Er da TS veien og gå? Eller er V6ene mye bedre, så mye bedre at det er verdt å snu opp ner på hele Norge etter en slik?

Se på dette eksemplet. Hva burde jeg valgt mellom en 2.0 V6 TB 1992mod eller en 2.0TS 1995mod?'

Kjør debatt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke tvil om øk og driftsikkerhet betyr mest. ts overlegen med reg-kjede. 95 mod også mye bedre på det aller meste pga en skikkelig facelift. bedre kvalitet på alt, også kjøreegenskaper. ts lettere i front så mer leken. har eid en 94 mod ts og den var herlig på svingete vei. aldri over literen på småkjøring og 0.7 langkjøring 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke tvil om øk og driftsikkerhet betyr mest. ts overlegen med reg-kjede. 95 mod også mye bedre på det aller meste pga en skikkelig facelift. bedre kvalitet på alt, også kjøreegenskaper. ts lettere i front så mer leken. har eid en 94 mod ts og den var herlig på svingete vei. aldri over literen på småkjøring og 0.7 langkjøring 8)

GTVen hadde jeg nede i 0.6 liter på mila med TS på turkjøring :P så jeg vett den går billigt noe som kan være idelt. dette skal være som sagt bruksbil, en komfortabel pen og rå bil. GTV skal ta seg av med mine adrenalinbehov i senere tid :)

Men fant en annen TS nettopp også den er kun kjørt 135k samt har Aircondition. Men har 2 ulemper den trenger hel lakkering samt det er en 1992 mod. 95moden har 220k på telleren. Hva er best å satse på? Er det vanskeligt og bygge inn Aircondition på en den 95 moden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTVen hadde jeg nede i 0.6 liter på mila med TS på turkjøring :P så jeg vett den går billigt noe som kan være idelt. dette skal være som sagt bruksbil, en komfortabel pen og rå bil. GTV skal ta seg av med mine adrenalinbehov i senere tid :)

Men fant en annen TS nettopp også den er kun kjørt 135k samt har Aircondition. Men har 2 ulemper den trenger hel lakkering samt det er en 1992 mod. 95moden har 220k på telleren. Hva er best å satse på? Er det vanskeligt og bygge inn Aircondition på en den 95 moden?

Å bygge inn air con er vel ikke spesielt vanskelig, men det er en omfattende jobb. Uten å vite det helt exact. for 164, så regner jeg med du må ut med hele dashen for å å få in de delene som trengs, er således en større job en en hel lakkering ;), forøvrig har vel 95 modellen samme 16v TS som i 156, mens 92 modellen har samme motor som du hadde i GTV en.

Jeg hadde gått for den som er best vedlikeholdt av de to, og ikke sett for mye på total km, km er mindre viktig en vedlikehold for så gamle biler ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forøvrig har vel 95 modellen samme 16v TS som i 156, mens 92 modellen har samme motor som du hadde i GTV en.

164 ble aldri levert med 16 motoren.. og bra er det!

Hadde gått for en Ts facelift.. Har det for meg at kvaliteten på disse er langt bedre enn de gamle. (har selv hatt en 91 mod og hadde en del trøbbel)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde lakka opp 95 moden. km ikke farlig bare oljen er skiftet og andre slitedeler. senk den med eibach, chip og sportseksos så har du en knall bil som har fantastisk lyd og effekt til å være en firer i en forholdsvis tung bil 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er det jeg sitter tenker på men bare lakke den svart (siden lakken er dårlig kanskje rød er lurest siden den er rød orginalt?) så senke den og hive på noen 17" så har jeg en fin fin bil og kjøre rundt i...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...