Gå til innhold
Gjest Tuffte

166 sportronic automat oppgradering

Anbefalte innlegg

leste i Alfanytt en artikkel om alfa 166. den var i 2 deler. i den første artikkelen ble det nevnt at girkassen kan bli oppgradert til en mer brukervennlig skiftemønster. dette ble det ikke nevnt noe om i del2 av artikkelen om 166.

Jeg regner med at formannen sitter på en informasjon her som sikkert fler enn meg ønsker å få innblikk i. Motorforum på Billingstad har ingen info om dette.

nå er ikke girkassen kranglete eller dårlig i utgangspunktet, så lenge du kjører aktivt. men da går det også litt ekstra bensin. ulempen kommer når du i noen km har hatt på cruice i stabil hastighet. da blir girkassen veldig glad i 4 giret selv i 50km/t. den burde holdt 3 giret opp til 60.

Blir glad om noen kan komme med litt info og erfaring om girkassen. har en 166 2001mod.

Atle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Atle, det ble aldrig noe av den delen av artikkelen fordi jeg ikke har rukket å prøvekjøre bilen. Infoen fra eieren var at han tok ut signalet fra +/- velgeren på girkassen (var ledning under girspaken) og lagde seg ett bryterarrangement ved rattet slik at han letter kunne sjalte "manuelt". Det hjelper ikke på det du skriver, men vil gjøre det lettere å kjøre aktivt.

Kanskje en vakker dag kommer artikkelen men det er litt mange ting som skal ned på blokka..

Øyvind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...