Gå til innhold
900sl

enda mer selespeed

Anbefalte innlegg

Har pløyd gjennom forumet å lest det som er skrevet om selespeed. Forstår at 156er fra 99 og 00 kan ha svakheter. Har fått med at noen kasser sprekker, andre er det den hydrauliske enheten som ryker og en annen viste det seg at det kun var -knappen på rattet som var gåen.

Har også fått med at programvaren må være oppdatert på disse modeller. Det som derimot er litt uklart for meg er hvorfor noen av disse kassene ryker. Er det den gamle programvaren som sleit de ut? Er det at folk ikke er nøye med secicer, og kjører med lite olje på systemet? Eller er det rett og slett at de kjøres for hardt? Er det riktig at selve girkassen er identisk med den manuelle, og at hare den elektrikk/hydrauliske clutchen er forskjell? Hvilke oppgraderinger ble gjort på kassen fra 2000 til 2001 (forstod det sånn at den dle bedre etter 2001)? 

Noen som vet???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har pløyd gjennom forumet å lest det som er skrevet om selespeed. Forstår at 156er fra 99 og 00 kan ha svakheter. Har fått med at noen kasser sprekker, andre er det den hydrauliske enheten som ryker og en annen viste det seg at det kun var -knappen på rattet som var gåen.

Har også fått med at programvaren må være oppdatert på disse modeller. Det som derimot er litt uklart for meg er hvorfor noen av disse kassene ryker. Er det den gamle programvaren som sleit de ut? Er det at folk ikke er nøye med secicer, og kjører med lite olje på systemet? Eller er det rett og slett at de kjøres for hardt? Er det riktig at selve girkassen er identisk med den manuelle, og at hare den elektrikk/hydrauliske clutchen er forskjell? Hvilke oppgraderinger ble gjort på kassen fra 2000 til 2001 (forstod det sånn at den dle bedre etter 2001)? 

Noen som vet???

Vil annta at det var den gamle programvaren som ikke var helt til å stole på. Det ble sagt at det var viktig å ha siste software version ifølge de på MF ØA. Tviler på at de med selespeed er de som ikke vedlikeholder bilen skikkelig. Det er jo kun merkeverksted som tar service på selespeed uansett. Lite olje til hydraulikken er like enkelt å sjekke som servo olje. Kassen er den samme som vanlig manuell.

Skal du kjøpe bil med selespeed? Sjekk servicehistorikken. Er ikke mer komplisert enn det 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har vært jevnlig inne til service. Gått 80K. Nettop hatt storservice. Fungerer etter sigende helt bra. MEN, man vet jo aldri når dette ryker har jeg inntrykk av. Noen ryker etter 20-30k, andre bare går og går. Det beste er vel kansje å være forberett på at dette kan ryke, å legge det inn på budsjettet, om det blir en slik bi l:/

Hmmmm, veldig i tvil her.........var jo en del annet å passe på med en 156 også, variator, hjuloppheng, vannlekkasjer.........

Hørte foresten med importør at innmaten i selespeed og manuell var den samme, men at kassen, eller huset, var forskjellig, siden innfesting til hydræulisk enhet er anderledes enn manuell clutch. Det var svakheter i selve kassen på selespeeden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Driving Tractors SW Selespeed, har kjørt 3-4000 km og er fornøyd så langt. Mjukvaren er oppgradert.

Er vel greit å kjøpe noe med bra historikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har vært jevnlig inne til service. Gått 80K. Nettop hatt storservice. Fungerer etter sigende helt bra. MEN, man vet jo aldri når dette ryker har jeg inntrykk av. Noen ryker etter 20-30k, andre bare går og går. Det beste er vel kansje å være forberett på at dette kan ryke, å legge det inn på budsjettet, om det blir en slik bi l:/

Hmmmm, veldig i tvil her.........var jo en del annet å passe på med en 156 også, variator, hjuloppheng, vannlekkasjer.........

Hørte foresten med importør at innmaten i selespeed og manuell var den samme, men at kassen, eller huset, var forskjellig, siden innfesting til hydræulisk enhet er anderledes enn manuell clutch. Det var svakheter i selve kassen på selespeeden.

Hvis det er servicehistorikk på den fra merkeforhandlere og bilen i tillegg er norskkjøpt. Så har du gode forutsetninger for at systemet ikke vil feile.

De aller fleste reperasjonene som har blitt utført med selespeedsystemet har som regel importøren dekket.

Vår bil hadde gått 86k når vi kjøpte den. Storfornøyd med den.

Så passer du godt på den. Og har den jevnlig på service så bør det ikke være noe problem.

Lykke til med @ valget

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...