Gå til innhold
Gjest Alfanatiker

Lyst til å tjene noen tusenlapper? (nærmest mulig Oslo)

Anbefalte innlegg

http://cuoresportivo.no/index.php?topic=12320.msg128055#msg128055

Du ser sånn ca her hva det innebærer. Evt kan du leste tråden for å skjønne alt hva jeg har strid litt med.

Ønsker sårt å ha bilen klar før 27. Juni men må selv vente på penger til 23. som igjen er en fredag. Dvs bilen MÅ helst fikses den helgen men om jeg skal rote frem og tilbake med det da så blir det ikke tid...  :-\

Alfahilsen, Ronny

Mail: rakerholm@spray.no

Tlf: 97117215

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tid er penger.

Jeg har hørt rykter om at problemer som ingen får løst sånn uten videre blir løst cirka 45 kilometer fra Oslo sentrum, retning Kirkenes. Ivers i Tivolisvingen på Jessheim fikser alt.

Men det er klart - med det været som er nå, så skal det vel soles mage som skal fylles med kald øl, og 27. juni kommer fort.

Hva skjer den dagen'a? Er det Rudskogen Grand Prix?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Kjenner" Ivers og snakket såvidt det var med han i går. Han virket ikke helt villig til å skru for tiden pga avsluttninger osv osv med barna på skolen (men når jeg var der sist så "maset" han bare på å KJØPE bilen min ::) )

Tenkte jeg skulle få raset fra meg litt på rudskogen ja ;D

Og om Dan på stebro klarer å få sendt bakpotta mi i tide så blir det med stebro eksos og muligenst Compomotive TS felger 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så blir det med stebro eksos og muligenst Compomotive TS felger 8)

Er det mulig..

HERMEGÅS!!!

>:(;D

Mine er svarte og i 15"

Og du har bare en fislete 2,5 mens jeg buser rundt i 3,0  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig..

HERMEGÅS!!!

Mine er svarte og i 15"

Og du har bare en fislete 2,5 mens jeg buser rundt i 3,0  8)

Er det felgbredden vi snakker om her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig..

HERMEGÅS!!!

Mine er svarte og i 15"

Er det felgbredden vi snakker om her?

nope...  diameter på felgen. Bredde du liksom  8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rakalainen kjører med 3,0 breie felger.

Grapz Filiokus

Og Vegg Lia har bare 2.5''.

Minner meg litt om Giro d'Italia

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grapz Filiokus

Jeg børna jo rundt Mekonomen sjappa på Sand i håp om en liten duell i aften, men nei da.. bare sure golfer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grapz Filiokus

Jeg børna jo rundt Mekonomen sjappa på Sand i håp om en liten duell i aften, men nei da.. bare sure golfer

Men at du ble parkert av en GELENDERWAGON tidligere i dag, nei DET sier du ikke noe om?  ;)  ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når solen skinner som den gjør i disse dager så er tid definitivt penger. Hvis du er så desperat som du gir uttrykk for så kan jeg skifte overføringen for deg etter jobb iover helgen. Men du må skaffe deler asap sulu.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når solen skinner som den gjør i disse dager så er tid definitivt penger. Hvis du er så desperat som du gir uttrykk for så kan jeg skifte overføringen for deg etter jobb iover helgen. Men du må skaffe deler asap sulu.

jeg aner ikke hva det heter eller hvor det skaffes, Men. På denne : Monkey%20Shifter%20kit,%20diag%20.jpg

tegningen så kan det se ut til at ; på nr 19 (speed transmission and engagement lever) så sitter "delen jeg sliter med montert". Det er en slags ring med en buet ring inne i denne igjen som gjør at du kan vri og vrenge den innerste ringen i alle mulige rettninger du måtte ønske. Denne skal presses inn i nr19 og deretter skal den innerste bevegelige "ringen" presses på en slags overføring på girkassen. Problemet med denne "ring inni ring saken" er det at den vil hverken sitte skikkelig fast på "nr19" ELLER på overføringen til girkassen.  Jeg ANER ikke hva den heter og ANER ikke hvor det skaffes...  :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så flaut å bli parkert av en 5,5 liters V8 rånni..

Snakker vi E 55 AMG her ?

354hk  0 - 100 km/t  7,4sek, ;D

G 55 AMG..

Den stoppa ikke på 200 for å si det sånn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så flaut å bli parkert av en 5,5 liters V8 rånni..

Snakker vi E 55 AMG her ?

354hk  0 - 100 km/t  7,4sek, ;D

G 55 AMG 350 kW (476 PS) i overladet versjon....

nest etter 002, den feteste "puw" på markedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier du ikke har råd til å kjøpe delene, men du har råd til å betale noen til å gjøre jobben ? Noe skurrer i logikken her..

Hvis du virkelig er helt blakk; Få noe kreditt fra foreldre eller venner. Kjøp så kitet fra Performatek. De kan sende med TNT eller UPS. Da har du delene etter ett par dager. Smokk på delene selv. Det kan ikke være vanskelig. Og still på Rudskogen ! Det hadde vært morro å få se bilen din på bane. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier du ikke har råd til å kjøpe delene, men du har råd til å betale noen til å gjøre jobben ? Noe skurrer i logikken her..

Hvis du virkelig er helt blakk; Få noe kreditt fra foreldre eller venner. Kjøp så kitet fra Performatek. De kan sende med TNT eller UPS. Da har du delene etter ett par dager. Smokk på delene selv. Det kan ikke være vanskelig. Og still på Rudskogen ! Det hadde vært morro å få se bilen din på bane. 

for å få bilen klar før rudskogen den 27. så må jeg få noen andre til å gjøre det for meg. Jeg får ikke penger før st.hans (23.) noe som er en fredag. Om jeg skal begynne å bestille deler da så sier det seg selv jeg ikke har bilen klar før 27.  :-\

Skatteoppgjøret er klart og kommer 23. veit du  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er noen bilder av delen som er problematisk

håper dere ser hva jeg mener. :)

Dette ser da ut som en del av leddlageret som er merket med #18 på tegningen du la ut. Dersom det er det, så bør det lett kunne skaffes.

http://www.rotek.no/view.asp?page=lagertyper

http://www.merko.no/Stanghoder.htm

http://www.rustanmotorsport.no/uniballs.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er noen bilder av delen som er problematisk

håper dere ser hva jeg mener. :)

Dette ser da ut som en del av leddlageret som er merket med #18 på tegningen du la ut. Dersom det er det, så bør det lett kunne skaffes.

http://www.rotek.no/view.asp?page=lagertyper

http://www.merko.no/Stanghoder.htm

http://www.rustanmotorsport.no/uniballs.htm

der har vi det ja. Leddlager/uniball. Men det er ikke den ved nr18. Det er den ved nr 20 som sitter i midten på "armen" nr19. Leddlageret fungerer helt fint men det vil liksom ikke sitte. Og Magnus trodde det var noen form for "presspassning" som gjorde at det skulle festes på stangen som kommer ned ovenifra der. Men det vil da som sagt ikke bli sittende.

Bildet er forøvrig speilvendt i forhold til min bil. Overføringene sitter nemlig på bilens og girkassens høyre side og ikke VENSTRE som på bildet der...

Om noen husker/vet hvordan dette egentlig skal festes så er det bare å rope ut... Min vil iallefall ikke bli sittende slik den er nå. Og som nevnt tidligere her så ville bilen IKKE velge mellom NOEN ANDRE gir enn 4. OG NØYTRAL selv om vi holdt overføringene på plass med en hand samtidig som den andre personen satt inne i bilen og prøvde å gire. Så her må noe annet ha løsnet eller noe samtidig som giroverføringen hoppet av  :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på tlf med Ivers nå for en stund siden mens han glanet under bilen til Ola...  Bjørn Ivar mente at dette var klinket og han tvilte på at jeg kunne bytte bare den lagringen. Han mente jeg trolig måtte bestille hele "hundebeinet" med den armen til giroverføringen hengendes fast....

Noen med "motspill"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på tlf med Ivers nå for en stund siden mens han glanet under bilen til Ola...   Bjørn Ivar mente at dette var klinket og han tvilte på at jeg kunne bytte bare den lagringen. Han mente jeg trolig måtte bestille hele "hundebeinet" med den armen til giroverføringen hengendes fast....

Noen med "motspill"?

Ring meg i kveld, har en kasse liggende med hele stasen på.

Så kan jeg se om det går å bytte bare lageret ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...