Gå til innhold
Ken GTV

Lakkrens og polering

Anbefalte innlegg

Hey medmenn og medkvinner  :)

Idag benyttet jeg finværet til å stå i garasjen og kose med dama mi. Den ble skikkelig rengjort i går, og hadde stått å tørket i 19 grader til i dag.

Jeg benyttet Autoglym Paint Renovator (lakkrens) og gjorde jobben nøye og som forklart fra forhandler (Emm-sport). Jeg ble lettere redd, og pulsen økte da jeg så resultatet etter rensen. Lakken var blitt "grå" og enda mer ripete. Hehe, men slik skulle det bli. Etter endt behandling, gikk jeg på med Autoglym polish for mørke farger(husker ikke engelsk navn), denne funket utmerket. Jeg har tidligere brukt Super Resin Polish, og vært ok fornøyd med den, men etter anbefaling fra Emm-Sport, forsøkte jeg den for svarte biler(mørke farger). Bilen ble så skinnende at jeg rødmet lett for meg selv. Men likevel kunne jeg se små små tynne riper enkelte steder. Og jeg lurer på om jeg bør polere en eller to ganger til, med samme polish? Autoglym anbefaler dette selv, men erfaringer er veldig bra!

Det mest "overraskende" var at skraper og riper etter bildører forsvant nesten helt!

Ville dele dette med dere, samt spørre om erfaringer om polering etter lakkrens:-)

Mvh. Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den som heter Ultra Deep Shine du brukte nå sist? Hadde den på min mørkegrønne bil nå til vårpussen, veldig fornøyd med resultatet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øy.........jeg brukte Ultra Deep Shine på min svarte i dag og det ble ikke bra, bare skjolder. Jeg stod i skyggen og ikke Sol.

Ble ikke bra på store flater ihvertfall.

Jeg vasket først med Turtle Superwash som har mye voks i seg, så det er nok det som er feilen!

Hva må jeg gjøre nå da tru? vaske bilen med bare vanlig shampoo et par ganger og så pån igjen med ultra deep shine?

Hjelp!

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du så fjong shampo før du polerer gnir du bare voksen i shampoen utover og får skjolder. Før du polerer gliset skal lakken knirke når du stryker fingeren over. Spyl godt av bilen, dynk en svamp med Sabilex (Esso) eller en annen bilavfetting og gnikk i vei. Gjenta. Deretter en lang runde med hageslange eller høytrykk. Hold litt avstand og spyl på skrå ved sistnevnte.

Så kan du polere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og det kan være lurt å holde seg til samme merke om du bruker en spesiell shampo og voks; de fleste tester vel kun sine egne produkter sammen så Turtle Super Übershine Extreme Shampo og Autoglym Ultra Swashbuckling Deep Hi-Gloss Permashine Wax kan komme litt på kant med hverandre ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som de lærde ovenfor her sier: bruk samme merke, og avfett bilen før lakkrens eller polering med Ultra Deep Shine.

Voksen gir skjolder.

Herved vet jeg hva Grappa har i lomma, som ser ut som en snusboks, men som absolutt er dyrere og bedre: Swissol ;D

Hvm. Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tilogmed prøvd å putte Svissolen under leppa og det var ikke godt. Oppskrytt den voksen der, spørru mæj:

Vanlig Generalsnus rubber i hvertfall best av alle merkene jeg vet om.

Filiokus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går rubbing under navnet lakkrens her eller? For Autoglym Paint Renovator er rubbing.Denne skal du jobbe med til det blir blankt. det fikk jeg beskjed om og det gjorde jeg. Etter timesvis med rudding ble det til slutt blankt og fritt for riper. Det kan bli skjolder selv om man står i skyggen, hvis det tørker. Men det er bare å gni og gni og gni så går det bort.

Poler to ganger!

Ellers kan du lese den glimrende guiden her: http://cuoresportivo.no/index.php?topic=10016.msg108086#msg108086

Den brukte jeg og du kan jo ta en titt på resultatet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var innom lekebutikken i dag og kjøpte fettstifter for å fylle opp en del av de utallige steinsprutsårene i fronten på min Wella Kerastase-mobil.

En omgang med Swissols billigste etterpå, overbeviste meg nok en gang.

Høy inngangspris, men SCHIKKELI drøy, og knaldebra resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,  da har jeg testa Platinum series fra Turte Wax. Nå ble bilen min lakkert i fjor da

så det var ikke mange riper men borte ble de ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...