Gå til innhold
Gjest tw147

Solgt Nye bremseskiver 105/Montreal

Anbefalte innlegg

Vi holder på å organisere produksjon av en batch med nye front bremseskiver til Montreal. Skivene blir lik originalen, dvs. 22mm tykke og ventilerte. Etter sigende passer de rett på 105 GTV etc. Målsatt bilde av originalene vedlagt.

Noen som er interesserte i disse skivene til baneracingserien el.l.? Disse tåler skikkelig med bank i forhold til de originale Giulia-skivene. Vi trenger fortsatt noen bestillinger til for å få produksjonen i gang. Prisen blir rundt $70 per skive pluss frakt.

post-0-14779318812256_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slettes ikke umulig at disse vil passe på små 105-spindler med Brembo kallippere! Hadde vært en billig måte og få ventilerte skiver på en 105 bil, vet at noen kjører med *udi urQuattro skiver men disse koster godt med kløver. Si ifra når du mottar dine skiver så jeg får sjekket om de passer på Giuliaen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et par (godt) brukte frontskiver til Montreal liggende du kan få prøve i mellomtiden. Bare si fra så kan jeg ta de med. Jobber i byen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt! Jeg skal en tur opp til Sollihøgda i dag etter jobb, holder du til i nærheten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ooops. Er ikke hjemme i dag (torsdag) i det hele tatt.

Ring meg på 480 62 642 så kan vi avtale. Jeg bor en liten avstikker fra E16 (Rykkinn) og er hjemme i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm passer disse på 2000 spindler?

Hvis jeg da lager distansen mellom kalipper halvdelene som Montreal har burde det være bolt on eller?

I så fall vil jeg ha også, kan de lages slisa?

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm passer disse på 2000 spindler?

Hvis det viser seg at disse skivene passer så vil de passe på alle 1300, 1600 og 2000 nav/spindler (ser da helt bort ifra Dunlop nav og spindler på de tidlige 105-bilene som er helt ulik de med ATE bremser).

Hvis jeg da lager distansen mellom kalipper halvdelene som Montreal har burde det være bolt on eller?

Jepp. Men hvorfor ikke heller kjøre med 1300/1600 spindler og Brembo alukallippere fra 75/gtv6? Med ventilerte skiver så vil dette være bolt-on. Hvis du derimot vil beholde 2000 spindlene dine så kan du evt. bruke 4-stemplete kallippere fra Volvo beregnet for ventilerte skiver (massevis av disse på høggern). Alu Bremboene er kun 2-stemplet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erik: skivene kan slisses for en 15-20 dollar ekstra. Skal sjekke opp om det er mulig å få et slissa sett.

Gapet i front Montrealkallipere er 66mm på det største. Ellers skal det jo være plass til skiva på 22mm.

Om det passer spindelene på 2000 kan vi få sjekket ut. Når Stian er ferdig med testingen kan du bare overta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kalipperne forrand på Montreal og 2000 er like MEN Montreal har en spacer mellom halvdelene.

Mener dermed at skivene skal være rimelig greie og setta på.

Vet du tykkelsen på den spaceren?

RPM:

Var det ikke du som sa at 1600 og 2000 Spindlene er like bortsett fra innfestinga til kalipperne?

Hvis dette stemmer så skal det gå å sette Montreal skiver på 1600 Spindler med 75TS/GTV6 calippere.

Vet at 75TS/GTV6 calippere ikke passer på 2000 spindler har testa det.

PS! jobber med å få på de nye fjærene forrand før neste banetreff.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RPM:

Var det ikke du som sa at 1600 og 2000 Spindlene er like bortsett fra innfestinga til kalipperne?

Hvis dette stemmer så skal det gå å sette Montreal skiver på 1600 Spindler med 75TS/GTV6 calippere.

Hallo?! Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Det er jo akkurat dette jeg skriver ovenfor. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det vet jeg ikke, men det kan jeg måle ved anledning.

Forresten er det samme opplegget bak: Berlina 1750/2000-kallipere med spacer. Sistnevnte spacer er 10,5mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det vet jeg ikke, men det kan jeg måle ved anledning.

Forresten er det samme opplegget bak: Berlina 1750/2000-kallipere med spacer. Sistnevnte spacer er 10,5mm.

Hæ har du ventilerte bak også?

RPM

Jada ser det tenkte bare høyt men jeg skreiv...  :-X å tenkte er de virkelig like bortsett fra feste til kalipperen...

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Det er ventilerte på alle fire. I utgangspunktet skulle det bli skikkelig gromme bremser på Montreal, men servoen og kaliprene er utypisk Alfa i forhold til resten. Den fikk mye pepper for bremsene da den kom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spaceren på Montrealens frontkallipere er 9 mm. Montrealskiva er 22 mm.

Edit: Alfaholics bekrefter at Berlina og Montreal har samme kallipere bortsett fra spacer. Minimum tykkelse på Berlinaskivene er 9mm. Så da henger det på greip. Dette er sikkert selvsagte greier, men jeg tar det med så det ikke er noen tvil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bekreftelse fra leverandøren:

Bare slissing koster USD 6 ekstra.

Slissing og herding (heat treatment): USD 15 ekstra.

Som sagt koster to skiver USD 70 uten slissing og herding.

Passa skivene Stian?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått vært en tur i garasjen og tatt noen mål. Bolt-on på en 105-bil blir dette dessverre ikke. Med alu Bremboene som mal mangler det 5mm for at kallipperen skal gå på. Man kan slipe av 2,5mm på både kallipperører og spindelører, men dette har jeg ikke lyst til. Det jeg derimot har igjen og prøve er en spacerplate mellom nav og skive (ja, du leste riktig). Montreal navet er nemlig endel grunnere enn vanlig 105. Spindlene er mest sannsynlig identiske, forskjelen ligger altså kun i navjævlen.

To be contiuned...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...