Gå til innhold
Calle

Ufullstendig forbrenning i motor

Anbefalte innlegg

Hei!

Var ute å kjørte en tur idag mens en kompis kjørte bak meg i en annen bil. Ved en anledning ga jeg godt på ut av sving og han la merke til at det kom vel mørk eksos ut bak. Han mente det kom av noe dårlig forbrenning.

Merker også at bilen bruker litt for mye bensin og går noe ujevnt iblant.

Pluggene er helt nye, men de er også litt sota. Ikke noe alvorlig, men litt mer enn optimalt. Har også skifta tennpluggkabler nettopp. Tror ikke dette var blitt gjort på en stund...

Hva annet er det jeg bør bytte av elektriske tenningsdeler når jeg først er igang?

Noe annet jeg kan gjøre for å finne ut av årsaken til den halvdårlige forbrenningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

neida, litt svartrøyk må man tåle :) Men også det at bilen er litt tungstarta tyder vel på at tenningsprosessen er helt på topp... Eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor på motoren finner jeg den kontakten som kommer fra lambdasonden?

Er det den som kommer inn på luftmengdemåleren...? ???

Når jeg koblet den fra slukna bare motoren tvert.

Jeg tenkte jeg skulle ta å prøve bilen en tur uten lambdasonden koblet til for å se om det er den som forårsaket probemet, men det viste seg etterpå at det var en tempmåler jeg hadde koblet fra... :P Syntes likevel det virket som om motoren gikk jevnere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...