Gå til innhold
eagle

156 V6 SP3, problemer med Powerflex-bytte

Anbefalte innlegg

Da er bilen på hjulene etter at alle 4 bærebroer foran er byttet og alle foringer foran og bak er byttet til Powerflex. 4-hjulskontroll er gjort, og bilen går som på skinner! Veldig fast og fin.

Det var en ganske vanskelig jobb å bytte foringene på nedre broene foran.

1: det var vanskelig å få av de som satt der. Det måtte borres ut gummi og innerhylsene fjernes med vinkelsliper. Avtrekker eller presse fikk ikke tak.

2: det er flere alternative diametere på pinnene på broene som foringene skal presse inn på

3: det er også minst 2 alternative innerdiametre på de fremre chassis-brakettene i stål.

Jeg kjøpte både nye broer (uorginale) og Poweflex-foringene fra EBSpares. Og det matchet altså ikke, hverken med pinne-diameter eller innerdiameter på de fremre chassisbrakettene. Det med alternative pinne-diametre står det om i pakningsvedlegget fra Poweflex, og EBSpares skaffet riktige i løpet av 1 uke. Men det at de fremre chassisbrakettene også hadde forskjellige innerdiametre visste de ikke om. Poweflex-foringene passet i den originale diameteren, men ikke i brakettene som satt på de nye broene, der diameteren var større. Heldigvis hadde jeg ikke rukket å kaste de gamle broene, og de fremre brakettene der måtte jeg bruke. Tilbakemeldingen fra EBSpares er at de vurdere å slutte å selge Powerflex foringer til fremre nedre bærebrorer.

Men nå når jobben er gjort, så er det bare fryd og pur kjøreglede!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...