Gå til innhold
Andreas 155 Østvang

Alfa Romeo 155 2.0L 8V 1994 modell. Denne er nå solgt !

Anbefalte innlegg

Endelig kom dagen jeg kunne hente min første Alfa på Carrozzeria i Drøbak.

Jeg har ikke store planer for bilen ,men noe blir det med tida.

Bilen er en 155 2.0L 8V 1994 modell. Svart med lyst stoff int.

Har kjørt rundt i hele dag og bilen er kjempe god å kjøre. Motoren og girkassa gir kjempe god respons og liker høyt turtall.

15" borbet på sommerhjula nå, men de blir satt på vinterdekka til vinteren.

Hva syns dere om bilen?

15506.jpg

15502.jpg

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulere så masse med din første Alfa.

Bilen så strøken ut den. :)

155 er absolutt penest i svart eller rødt.

Kan jeg spørre hvor mye du måtte ut med for bilen?

Rart jeg ikke har sett den på finn.no... ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som den kan bli veldig fet den da,kjøp deg en lesterleppe,hvite compomotive og et par fjærer...da blir den helt NYDELIG ;D

Tøft med cleanet bak da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis, den så fin ut, har en ett år eldre som jeg har hatt stor glede av og har trivdes godt med. Lykke til og velkommen blant oss...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FAEN!!!!! Bilen står 1 natt hjemme i hagen og i dag var Alfa merkene borte.........forbanna......! >:(

Nå ser bilen helt jævlig ut! >:(

Takk Takk for god tilbakemelding.

Den stod egentlig ikke tilsalgs, fordi carrozzeria ikke hadde tid til å selge den.

Ga 50lapper for den, noen små detaljer som mangler inni!

Liker bilen kjempe bra!

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen så jo meget pen og strøken ut i lakk og karrosseri!

Gratulerer med ny bil!

For jævlig at noen har tatt merkene dine, får håpe de ikke ripet opp lakken når de stakk av med merkene.

Carrozzeria Alfa tror jeg kan bestille opp nye merker til deg, koster ca. 250,- pr stk foran. Vet ikke hvordan det er bak, ødela de hele festet der hvor merket er festet over låsen på bakluka?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk!

Er en kjempe strøken bil.

De ødela ingenting faktisk, men på min fars 156 lagde de skrutrekker merker i grillen,men fikk ikke tatt merkene hans.

Feste på bagasjeluka bak på min er ødelagt allerede så det var bare limt et merke dit.

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tips angående stjeling av merker: lim dem fast med gummilim eller lateks-lim sånn at de sitter fast, men allikevel løsner før hele bakluka kommer løs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk!

KALLE:

Neida jeg fikk bilen med begge merkene på, men nå måtte jeg jo sette på merke som jeg kjøpte av deg.

hvis det andre merket ditt er like fint så betaler jeg.

Litt uvant for meg med svart bil, ang støv og litt vanskelig å vaske, men den kler svart veldig bra!

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart at ingen får frem sjønnheten til 155 på bilder,men i virkeligheten er den helt utrolig nydelig ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er sant - de er finere laiv enn på bilder. det samme gjelder egentlig mange alfaer. gratulere med ny fin bil.  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk!

Da har jeg fått pøvd bilen litt og dette er en kjempe morsom bil. Pendler daglig 70km og den fungerer veldig bra, bortsett fra da regnet kom og viskeren ikke ville mer. bagateller!

Starteren min hyler når jeg starter den så den må vel byttes.

Cd konsolen er bestilt.

Nye bremser foran er på plass

Nye emblemer er også på plass takk til Carrozzeria.

Avballansering av hjul må til rister i 130km/t

Ja ellers så er jeg kjempe fornøyd med bilen, og det er morro å vise innpåslitne audier hva alfa romeo duger til.

Det blir ikke senking på denne bilen, den er såpass stiv nå og sitter veldig bra på veien pluss at det kryr av høl og dumper i Moss.

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ar du er redd for at bilen din blir stivere når du senker skal du ikke vere redd for.

Min 155 Q4 vart bare bedre etter senking (eibach).

Sats på et bra senkesett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Okay!

kke umulig det kommer engang!

Men først må jeg utbedre diverse ting som har kommet etter at jeg har brukt bilen mye.

Bilen har stått ca 2 år og når man da begynner å bruke bilen dukker det opp diverse!

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starteren min hyler når jeg starter den så den må vel byttes.

Andreas

Det problemet har jeg også på min 155. Har  med at det er noe som må smøres opp igjen i starteren. Men det skal visst være litt styr med å få skrudd av starteren så jeg har ikke gidda å begynt med det enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starteren sitter ikke lett tilgjengelig heller. Oljetrykk måleren min hopper og spretter så jeg må få sett over giveren, tror det bare er dårlig kontakt.

Fikk pakke fra EB Spares på døra i dag, så nye gassdempere og vindusvisker er montert.

Bilen har kødda veldig i det siste. I går gikk den nesten ikke, turtallet hopper og spretter pluss at det ikke var no respons på gasspedalen. Har tatt fra hverandre luftmasse måleren og hivd på dyse rens. Masse møkk i luftsystemet in til spjeldet, mulig derfor. Gikk bedre nå, men den har gått bra en dag før og så har den kødda så jeg får se.

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig liker vi bilder!

Jeg synes det høres ut som du har et jordingsproblem. Gå over jordingspunktene og sjekk at det er god kontakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå gått over jordingspunktetne, di som jeg så ihvertfall. Oljetrykket er nå tilbake og stabilt.

Og bilen har gått problemfritt etter NOZ dyserens, ( bank i bordet) tror egentlig bien lever sitt eget liv og liker å kødde litt.

Er det bedre å bruke blyfri 98 på denne bilen tro?

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå gått over jordingspunktetne, di som jeg så ihvertfall. Oljetrykket er nå tilbake og stabilt.

Og bilen har gått problemfritt etter NOZ dyserens, ( bank i bordet) tror egentlig bien lever sitt eget liv og liker å kødde litt.

Er det bedre å bruke blyfri 98 på denne bilen tro?

Andreas

Jeg fyller kun 98 på min 155 ts. Du får en noe renere og bedre forbrenning. Så det er bare å fylle 98 med god samvittighet, men tviler på at det vil ha så mye så for det ustabile humøret til bilen din... Men correct me if I'm wrong :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm renere og bedre, den er ihvertfall mer eksplosiv enn 95, og mange mener de tar inn de ekstra 30 ørene pr liter i lavere forbruk(motoren anstrenger seg mindre?).. anbefales 98 i håndboka på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...