Gå til innhold
Dank

Verksted som bytter ut gamle foringer til Powerflex eller noe lignende

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg får prøve her på "alfaliv" da dette egentlig ikke er noe teknisk spørsmål.....

Bilen min har allerede fått byttet 3 nedre bærearm foran i løpet av de 3 siste årene, 2 ganger på grunn av foringene, og 1 gang pga bærekule. Siden har ikke er tekniskkyndig, så er jeg avhengig av hva de forskjellige verksteder har å tilby.

Hittil har jeg ikke funnet noe sted som har mulighet/gidder å sette inn powerflex-foringene.

er klar over at dette er mye jobb.....

Men er det noen som har benyttet verksted i forbindelse med en slik jobb ?

I så fall, hva heter dette stedet og hvor mye må man regne med å betale for det ?

Jeg bor i Oslo og et slik verksted i Oslo/Akershus er å foretrekke, men dersom dere har andre anbefaling, så er jeg villig å prøve også...

Mvh

Dank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare som et lite tips: Hvis du skal sette på powerflexforinger bør du være klar over at comforten blir nedsatt betraktelig. En kompis kjøpte nettopp en 164 med powerflexforinger over alt de det var mulig på bilen og han synes det ble i drøyeste laget. Bilen ble veldig stumpete og hard. Hvis bilen din i tillegg er senka og har stive fjærer vet ikke jeg om jeg ville gjort det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble advart mot å montere Powerflex i nedre broer foran, ble påstått att man øker risken for havari på bærekulene ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble advart mot å montere Powerflex i nedre broer foran, ble påstått att man øker risken for havari på bærekulene ???

Det der medfører ikke riktighet,  da har bærekula vært på gang når vedkommende byttet foringer.

Bilen blir ikke mer stompete av og bytte ut de orginale foringene, men du må nok regne med at det vil bli litt mer støy da foringene er hardere.

Jeg skal bytte til powerfl framme på vår 156 nå i sommer, men er ikke sikker på når jeg får tid, ellers skulle jeg gitt deg tilbakemelding på resultatet

mvh H.R.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er vel at når de er så har skal det ikke mye slitasje til før du kjenner slarken med en gang. eller ?

Nesten som en bolt i en litt for stor hylse i forhold til et lager i en spindel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel meg som ikke anbefalte polyforinger i bærearmerer på 156.

Grunnen til dette var at Kevin hos Eb spares mente at dette førte til høyere slitasje på kulen som igjen fører til oftere skifting.

Med det oppsettet jeg har på min 156 skifter jeg armene en gang pr. år.

Man for de som vil prøve får man nye armer med poly.

http://www.alfamanservices.co.uk/suspensionarms.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med verksedet til AutoItal, de kunne gjøre jobben bak på min GTV relativt rimelig men man måtte skaffe delene selv (ellers ble det veldig dyrt).

Regner emd at CA kan gjøre det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor godt polyforinger fungerer er også avhengig av konstruksjonen til selve foringen. Noen steder tar produsenten av polyforingene en shortcut og deler foringene i to, min erfaring av dette er at de gamle hele gummiforingene vil fungere bedre. Men når foringene er laget som f.eks. til casterstaget på 105-serien så mener jeg så absolutt at polyforinger er det beste. Så se på hvordan begge typer foringer er konstruert før man skifter uhemmet til poly, det er mitt tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

156 V6 sp3. Se mitt innlegg under "teknisk" tidligere i kveld ang problemer/utfordringer med å gjøre jobben selv:

http://cuoresportivo.no/index.php?topic=12300.0. Gjorde alt hjemme i egen garasje (sammen med mekaniker-far), bortsett fra å få presset på foringene på bærearmene nede foran. Fikk låne presse på lokalt verksted. Byttet også lenkearmene til stabilisatorstaget.

Men bilen er helt topp nå! Har sport pack 3 med Bilstein dempere, og bilen er ikke mer ukomfortabel nå enn før Powerflex, men klart noe fastere. Og alt som var av antydning til slarkelyder fra tidligere er borte. Men klart det blir spennende å følge med slitasjen på kuler og foringer i tiden som kommer. Vil nok vudere å kjøpe bærearmer med ferdig tilpassede Poweflex foringer, dersom (når?) jobben skal gjøres igjen.

Kjøreglede! ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare som et lite tips: Hvis du skal sette på powerflexforinger bør du være klar over at comforten blir nedsatt betraktelig. En kompis kjøpte nettopp en 164 med powerflexforinger over alt de det var mulig på bilen og han synes det ble i drøyeste laget. Bilen ble veldig stumpete og hard. Hvis bilen din i tillegg er senka og har stive fjærer vet ikke jeg om jeg ville gjort det...

Vil bare rette på sølvsteins innlegg om min 164: JEG ER FORNØYD......... Kona er ikke fullt så fornøyd ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette problemet har vel alle bilmerkene, f.eks. kona sin 2002 MB måtte også bytte begge bærebroene ifm siste service(40000km) tidligere i år. Men å måtte bytte en gang i året på en 156 er vel litt på grense.... skulle nesten tror det er konstruksjonsfeil ....

Takk for alle gode tilbakemeldinger !

Jeg har et spedbarn hjemme og må nok kanskje finne meg i å bytte bærearmer med orginale foringer en gang i året da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare rette på sølvsteins innlegg om min 164: JEG ER FORNØYD......... Kona er ikke fullt så fornøyd ;)

Ops, sorry Erlend... Da var det bare jeg som misforstod deg :) Men man skal ikke undervurdere en ufornøyd kone heller ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror de fleste verksted vil påta en slik jobb så lenge du kommer med Powerflex-foringene selv. Sørg for at verkstedet du bruker har riktige verktøy for en slik jobb dog.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...